Spring naar bijdragen

Voorstellen


Senna33

Aanbevolen berichten

Goedemorgen mede forummers, 

Na een tijdje meegelezen te hebben, heb ik zojuist ook een account aangemaakt. Ik hoop dat het oplucht mijn verhaal te delen, of het neer te zetten. Ik ben in het verleden met succes ambulant afgekickt van drugs (ghb) Deze methode bestond uit een benzodiazepine detox inclusief afbouw. Ik ben gelukkig nog steeds van die troep af. Maar ben elke keer toch meer gaan drinken, op momenten dat het kon. Nu drink ik al een tijdje op de dagen dat ik vrij ben (en niet de deur uit hoef) en in de weekenden is het helemaal raak. Ik maak dan ruzie met mijn partner, drank maakt mij zo onredelijk. Ook slik ik diazepam een kleine week of zes, gemiddeld 5 Mg op een dag. Ik voel mij telkens vreselijk schuldig hierover. En ook maak ik mij lichtjes zorgen over de diazepam. Het neemt mijn angsten weg, dit is de reden waarom ik her gebruik. Ik weet dondersgoed dat ik verslavings gevoelig ben. Wat ik graag wil? Diazepam afbouwen / stoppen, net zoals mijn drinkgedrag. En mijn verhaal met jullie delen. Groetjes Senna 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

Ik wil er zo graag mee stoppen. Vooral de uitschieters in het weekend vind ik vreselijk. Ik merk zelfs dat een fles wijn net niet genoeg meer is om mij lekker genoeg te voelen. Ik word dan wakker met nadorst en geef hieraan toe door flink wat fris te drinken. Gevolg dat ik wakker lig met een misselijk opgeblazen gevoel. Gisteravond  voor het laatst gedronken. Iets in mij zegt ik lust nu na mijn koffie wel een glaasje. Tot mijn ergernis zie ik dat mijn echtgenoot alles heeft weggegooid. En nu zit io vreselijk te tobben, met de gedachte of ik straks met boodschappen doen gewoon een nieuwe fles zal halen. Wat een gevecht tussen zucht en verstand 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik drink trouwens nog niet zo heel lang. Maar wel teveel. Een, soms twee flessen wijn op een dag. En als er sterkte drank is heeft dat mijn voorkeur. Zon kwart, tot halve fles gaat er makkelijk in dan. Ik heb de rem niet. Als ik gedronken heb kan ik ook beter van mijn telefoon afblijven. Eenmaal nuchter kijk ik (en dat klinkt wat overdreven maar zo voelt het wel) met zenuwen op mijn telefoon om te kijken wat ik nu weer heb gestuurd of gebeld. Uiteindelijk dan toch weer een hele ‘verademing’ als blijkt dat ik mij in dat opzicht wel gedragen heb. Herkent iemand dit? 

Diazepam en drank gaan niet samen, dat weet ik. Ik slik het niet als ik bijvoorbeeld gedronken heb, of van plan ben dit te doen. Ik wil van die afhankelijkheid af. Lichamelijk moet dit in principe nog wel kunnen. Geestelijk afhankelijk ben ik helaas wel. Dat kan ik hardop zeggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Senna.

Het begint denk ik bij wat je wilt. 

En je spreekt uit: ik wil er zo graag mee stoppen.

In ieder geval de drank...dat is een kwestie van de eerste niet nemen. En volhouden.

De medicatie heb ik geen ervaring mee.

 

Maar is het een idee om hulp te vragen? Je huisarts? 

In ieder geval veel succes. Hoop dat het je lukt vandaag droog te blijven.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Senna, welkom hier.

Dat van die telefoon is heel herkenbaar... en de katers zijn ook ellendig. En verder is het inderdaad heel vervelend om afhankelijk te zijn. En om alleen maar te drinken om je lekker te voelen. Stoppen met drinken helpt, dan moet je die eerste niet nemen. 

Je echtgenoot is er ook klaar mee, als ik het goed begrijp. Maar jij moet stoppen. Voor jezelf. Wel fijn als hij/zij je daarmee kan helpen natuurlijk. Geen drank in huis lijkt me een goede eerste stap...

Ik zou zeggen: maak een plan.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties en het welkom heten! Dit forum, andermans verhalen, en het delen van mijn probleem lucht al iets op. Naar de huisarts durf ik nog niet aan, dat zou weer een verwijzing naar de verslavingszorg voor mijn volgende verslaving betekenen. Ik hoop het op eigen kracht te kunnen. Mijn echtgenoot is hier inderdaad ook klaar mee. We werken beiden en in het weekend is er gewoon telkens ruzie omdat ik zo onredelijk word. Gisteren heeft hij alles weggegooid. Hij gaf te kennen dat ik hem hiermee ook straf. Hij lust met mate iets. Maar door mijn probleem kan er niets in huis zijn of koud staan. En hij heeft gelijk natuurlijk. Gisteren heeft hij zelfs het woord ‘time out’ laten vallen.Ik kom net terug van boodschappen doen en tussen mijn boodschappen zit ook een fles wijn. Voorgenomen dat dit mijn laatste is ! Morgen ben ik ook weer aan het werk. Reden genoeg om het rustiger aan te doen. Al met al, ik vind het een vreselijke situatie 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Senna. Welkom op deze site. Goed dat je hier hulp zoekt, maar probeer het ook vooral zelf aan te pakken, want als ik het goed begrijp is dat ook wat je wilt, dus het simpele antwoord is gewoon "nou doe het dan ook". Ik ben het dan ook volkomen eens met wat bumperjim net schreef: gooi die wijn weg die je net gekocht heb en koop gewoon geen nieuwe meer. Dan is er alvast niets in huis.

Je beschrijft een aantal zaken maar eentje wil ik er hier uitpakken want daar zou wel eens een belangrijke sleutel kunnen liggen: Je schreef namelijk in je  eerste bericht o.a. "Maar ben elke keer toch meer gaan drinken, op momenten dat het kon. Nu drink ik al een tijdje op de dagen dat ik vrij ben (en niet de deur uit hoef)." Er zijn dus kennelijk omstandigheden waaronder je er makkelijk van af kunt blijven. Dan moet het betrekkelijk simpel zijn. Ga de deur uit en plan veel nuttige dingen op je vrije dag, dingen waarbij je niet drinkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Senna33:

Natuurlijk heb je gelijk. Door mijn actie voel ik mij alleen maar slapper en schuldiger. Wat ook niet werkt. Iets waar ik mij wel van bewust ben

Dus het omgekeerde is ook waar. Gooi het weg en voel je beter en sterker. En dan lekker naar buiten weg van de koelkast. Doe het en wees nummer 1000 hier op het forum die het ook is gelukt om te stoppen. Want dat kan gewoon als je wilt. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Bob, 

Dat klopt. Ik heb een drukke baan, en een gezin. Sociale contacten familie etc. Een van de  nadelen van alcohol is de geur. Dus ik zorg er altijd voor om dit te voorkomen. Als je het mij vraagt valt dit onder typisch verslavings gedrag. Ik las ergens dat iemand telkens een andere glasbak bezocht om argwaan te voorkomen. Wat een herkenning! Zo wissel ik bijvoorbeeld de supermarkten af, en gooi ik vervolgens wat borrel salades bij mijn boodschappen (die ik trouwens nieteens lust) puur om geen argwaan te wekken. Ik weet dat verslaving enorm aanwezig is binnen mijn familie. Ik weet dat het geen excuus is, maar hierdoor lijkt het voor mijn idee, de boel een beetje te verklaren. Ik ben nooit ongelukkig geweest, heb het best goed voor elkaar. Het is mij eigenlijk overkomen. Het rustgevende gevoel wat het nuttigen van drank teweeg brengt, weten jullie vast als geen ander. Mijn doel is, weer ‘content’ te zijn met mezelf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat wilskracht wel kan helpen om even een tijdje niet te drinken, of om bijvoorbeeld die fles wijn weg te kieperen, maar ik denk vooral dat je moet gaan beseffen dat je eigenlijk niet meer wìlt drinken. Dat je na het open maken van die fles wijn een eerste glaasje genot inschenkt, maar dat bij dat glaasje ook de hele ellende hoort die je hierboven beschreef. En de ellende blijft weg als je dat glas niet in schenkt. Dan voel je je maar even niet zo lekker als dat je je zou voelen als je wel zou drinken. Hoeft geen ramp te zijn, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is weg gekiept, echter heb ik mijn longdrink glas nog voorzien van een cm of 4. Een soort van ‘afscheid’ dit laatste slokje gun ik mezelf nog samen met mijn sigaret. Hierna ga ik mijn huishouden aanpakken, afgelopen weekend is het minder gedaan dan gebruikelijk. De komende dagen heb ik overwerk door de feestdagen die voor de deur staan.  Dus op zicht is dit misschien toch wel hét moment 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK jammer van die 4 cm maar daar kunnen we een testje mee doen. Let goed op. Drink die 4 cm en observeer jezelf hoe vreselijk gelukkig je daar van wordt. Of niet. Is het eigenlijk wel zo lekker? Kijk naar wat er met je gebeurt als je het drinkt. Is dit het nou helemaal, alcohol???

en terwijl je daar over kan mediteren ben je nu gestopt. 

Alle redenen waarom je drinkt en dat het je relaxed maakt zijn bekend. Maar uiteindelijk zijn dat gewoon gedachten in je hoofd. Het spul is gewoon vergif voor je.

Ik vind het iig heel goed dat je de meeste wijn hebt weggegooid. Het is het begin!!! :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel ! Nee lekker vind ik het niet. Alleen het gevoel wat het geeft. Ik mag dan wel onder invloed zijn, maar ik voel mij als nuchter. Ik vind de reacties fijn, en het doet mij zeker wat! Met mezelf afgesproken om nu niet een potje te gaan zitten janken. Ik zit namelijk nu nog met de gevolgen van mijn huilbui van gisteren. Dat wil zeggen dikke oogleden. Morgen weer aan het werk dus  ik kan het me gewoon niet permiteren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nav die 4 cm denk ik dat je zelf nog wat extra motivatie nodig hebt om echt te stoppen. 

Ik stel je iets voor wat geen enkele moeite kost en nog leuk is ook:

Lees zo veel mogelijk verhalen hier op het forum. Kijk hoe iedereen hier geëvolueerd is, van de eerste "in denial", de k-smoezen tot eindelijk het licht zien, afblijven en niet meer inslaan, en uiteindelijk van "ik mag niet meer" via "ik wil niet meer" naar "ik hoef niet meer, waarom zou ik".

succes ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan heb ik nog een oefening voor je die je ook onder de afwas kunt doen of terwijl je met andere dingen bezig bent. Stel je voor dat je in de wat verdere toekomst terugkijkt naar de periode dat je nog dronk, met een gevoel van "Wat ben ik blij dat ik daar nu vanaf ben! Weg schuldgevoelens, weg wekelijkse ruzies met mijn partner over die stomme drank. Heerlijk!".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank! Grotendeels gepoetst en de was gedaan. Voorbereidingen voor het avondeten staan ook al klaar. Voor nu een uurtje op bed, omdat het kan. Niet om te slapen maar om me hier en daar in te lezen. Vanavond weer een bezoek brengen aan een instelling waar een familielid verblijft. Deze persoon is opgegeven en wacht op een volgend leven  :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...