Spring naar bijdragen

Stoppen met lorazepam na 4 weken


Jeshen

Aanbevolen berichten

Nou die diazapammen hebben niet echt gewerkt geloof ik... erg in paniek geweest gisteren en vandaag.

Die ademhalingstechnieken zijn interessant, wel heeellll duur!

Weer een ander middel slikken? Hmmm...

Heb zojuist valdispert nachtrust extra genomen. Op hoop van zegen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht heel rustig gelegen. Twee keer ontspanningsoefening gedaan. Liggen soozen maar echt in slaap vallen ho maar. Ook niet angstig geweest, maar ook niet weggevallen.

Hoe moet dat nou?! Ik ben op!

Misschien had ik toch beter langzaam kunnen afbouwen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Jeshen:

Vannacht heel rustig gelegen. Twee keer ontspanningsoefening gedaan. Liggen soozen maar echt in slaap vallen ho maar. Ook niet angstig geweest, maar ook niet weggevallen.

Hoe moet dat nou?! Ik ben op!

Misschien had ik toch beter langzaam kunnen afbouwen.

 

Die slaap komt wel weer. 
Ik heb de Lorazepam langzaam afgebouwd (heb er bijna een jaar over gedaan na 6 weken slikken!) en elke keer als er weer wat afging had ik last van slapeloosheid. 
Pas nu ik bijna 5 weken Lorazepamvrij ben gaat dat wat beter. 

Het komt bij jou goed, maar zo af en toe zit er nog wel zo'n nacht tussen. Fijn dat je wel rustig kunt blijven liggen, dan is de impact daags daarna minder groot. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Cyclad58:

Die slaap komt wel weer. 
Ik heb de Lorazepam langzaam afgebouwd (heb er bijna een jaar over gedaan na 6 weken slikken!) en elke keer als er weer wat afging had ik last van slapeloosheid. 
Pas nu ik bijna 5 weken Lorazepamvrij ben gaat dat wat beter. 

Het komt bij jou goed, maar zo af en toe zit er nog wel zo'n nacht tussen. Fijn dat je wel rustig kunt blijven liggen, dan is de impact daags daarna minder groot. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Jeshen:

5 weken @Cyclad58! Als ik nog 4 weken niet slaap, draai ik door! Heb je dan 5 weken niet geslapen of wel wat en pas na 5 weken weer normaal? 

Nee, dat viel gelukkig mee. Ik had dan ongeveer 2 of 3  nachten per week dat ik 2 uur sliep. De anderen dagen waren beter. Nu maak ik weer nachten van tussen de 5 en 9 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh....ik al een week bijna niet...maar dat zal dan wel te maken hebben met mijn cold turkey stoppen....jij heb bij elke keer minderen ook een terugval gehad.

Je geeft mij in ieder geval hoop! Ik zou zo graag een betere nacht maken.

Zijn er meer ervaringen dat je weet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet wel zeker dat het met Cold Turkey te maken heeft! Daarom weet ik ook zeker dat het beter wordt. Het lichaam zal op een gegeven moment aan de slaap toegeven. 

En ja, ik heb van andere ex-Lorazepamgebruikers hetzelfde gehoord. De slaap wordt verstoord, omdat je hersenen weer zelf actief de receptoren aan het werk moeten zetten. Door de benzo's zijn de hersenen lui geworden. Dat herstelproces komt op een gegeven moment wel weer op gang. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed om te horen. Dat gaat dus over als ik weer een beetje slaap. Hopelijk is dat snel weer. Kerst voor de deur. Zou graag een leuke Kerst hebben. Fijn dat je reageert @Cyclad58

Hopelijk wordt het slapen snel wat beter. Dan kan ik die afkickverschijnselen ook beter aan.

Deed jij nog een aandachtsoefening of iets? Om de angst te verminderen of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Jeshen:

Dankje. We gaan het vannacht weer ervaren. Wil zo graag weer de sprankelende moeder worden die ik was. Behalve een baby heb ik ook een kind van 3 jaar. 

Nog tips?

Ja. Wat helpt is geen alcohol, geen cafeïne en geen suikers in de avonduren nuttigen. En toch proberen de rust te bewaren en vertrouwen te houden. Makkelijk gezegd, ik weet het.

En wees niet te streng voor jezelf, probeer te accepteren dat het even minder gaat. Dat vond ik ook moeilijk hoor.

Sterkte en welterusten vannacht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...