Spring naar bijdragen

Stoppen met lorazepam na 4 weken


Jeshen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Vroeger had je op tv een serie ,peyton place,die altijd begon met de ,,continue story off,, eigenlijk moest ik daar aan denken ,ik was dus bezig met het afbouwen van de lorazapam nou dat is geslaagd,niet meer genomen,er voor in de plaats diazepam en deze afbouwen.Dat leek heel goed te gaan,let op leek,eenmaal aangekomen op 1en een half,toch klachten een dreinend zeurderig angst gevoel.Vanmorgen ,en dat was dus niet de bedoeling,weer 2 in 1 keer hetgeen wel helpt,ondanks dat deze onzalige gedachten en gevoelens er door heen komen ik hoop dat dit een tijdelijke ,,inzinking ,,is en dat ik toch weer tot afbouw kom.Maar het lijkt erop dat je lichaam dat afbouwen tot een bepaald gedeelte accepteert maar dan toch lijkt te vragen om de stof in dit geval diazapam.Hebben meer mensen op dit forum daar last van gehad of nog steeds? En wat is de ev oplossing,waar ik erg bang voor ben is dat als je het niet alleen red er een opname komt,en die heb ik in het verleden gehad maar precies 2 dagen volgehouden,had toen niet met verslaving van doen,maar met een pijnstoornis die er overigens nog steeds is. Ja en zo gaat de story door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-5-2019 om 19:11 zei Carbogel:

Hallo allemaal.

Vroeger had je op tv een serie ,peyton place,die altijd begon met de ,,continue story off,, eigenlijk moest ik daar aan denken ,ik was dus bezig met het afbouwen van de lorazapam nou dat is geslaagd,niet meer genomen,er voor in de plaats diazepam en deze afbouwen.Dat leek heel goed te gaan,let op leek,eenmaal aangekomen op 1en een half,toch klachten een dreinend zeurderig angst gevoel.Vanmorgen ,en dat was dus niet de bedoeling,weer 2 in 1 keer hetgeen wel helpt,ondanks dat deze onzalige gedachten en gevoelens er door heen komen ik hoop dat dit een tijdelijke ,,inzinking ,,is en dat ik toch weer tot afbouw kom.Maar het lijkt erop dat je lichaam dat afbouwen tot een bepaald gedeelte accepteert maar dan toch lijkt te vragen om de stof in dit geval diazapam.Hebben meer mensen op dit forum daar last van gehad of nog steeds? En wat is de ev oplossing,waar ik erg bang voor ben is dat als je het niet alleen red er een opname komt,en die heb ik in het verleden gehad maar precies 2 dagen volgehouden,had toen niet met verslaving van doen,maar met een pijnstoornis die er overigens nog steeds is. Ja en zo gaat de story door.

Mogelijk gebruik je niet de juiste afbouwmethode? Hoe bouwde je af?
Afbouwen zonder ontwenning is denk ik ook een illussie die je moet loslaten. Je zal er doorheen moeten en je lichaam het signaal geven dat het echt zonder moet opereren en dat het zich moet aanpassen aan jou wil, namelijk zonder diazepam functioneren.
Opnames zijn in de gesprekken die ik met mensen heb gehad, verre van veilig en goed, en meestal laten ze je veel te snel afbouwen en sta je op een gegeven moment buiten met mega ontwenningsverschijnselen. Ik raad het persoonlijk af. Het is beter een microafbouw te doen, waarbij je een dagelijkse minimale hoeveelheid van je dosis afhaalt en zo uiteindelijk toch op 0 uitkomt. Dat geeft de minste klachten en geeft je lichaam de meeste tijd te begrijpen wat het moet gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je antwoord ik moet er wel iets bij zeggen voor dit allemal begon slikte ik dagelijks 2 paracetamol 1 codeine en 1 5mg diazepam het hielp mij voor de pijn ,zenuwpijn en liet en laat mij nog steeds goed slapen,mijn lichaam was dus al jaren gewend aan diazepam.Misschien dat het daarom als vervanger van niet zo geslaagd was.Ben dan ook weer gewoon lorazapam gaan gebruiken en wil deze nu afbouwen tot 0.Misschien dat dit toch beter werkt.Moet zeggen dat het gevoel beter erop is geworden maar dat is niet zo vreemd daar je nu weer,,doet,,wat je lichaam vraagt.Maar ik blijf het probreren ,en u heeft gelijk je moet op een bepaald moment er doorheen zoals u terecht schreef die afbouw loopt goed tot op t moment dat er een tekort ontstaat althans dat geeft je gestel aan.Het is allemaal wel wat hoor met die pammetje. ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Carbogel:

Dank voor je antwoord ik moet er wel iets bij zeggen voor dit allemal begon slikte ik dagelijks 2 paracetamol 1 codeine en 1 5mg diazepam het hielp mij voor de pijn ,zenuwpijn en liet en laat mij nog steeds goed slapen,mijn lichaam was dus al jaren gewend aan diazepam.Misschien dat het daarom als vervanger van niet zo geslaagd was.Ben dan ook weer gewoon lorazapam gaan gebruiken en wil deze nu afbouwen tot 0.Misschien dat dit toch beter werkt.Moet zeggen dat het gevoel beter erop is geworden maar dat is niet zo vreemd daar je nu weer,,doet,,wat je lichaam vraagt.Maar ik blijf het probreren ,en u heeft gelijk je moet op een bepaald moment er doorheen zoals u terecht schreef die afbouw loopt goed tot op t moment dat er een tekort ontstaat althans dat geeft je gestel aan.Het is allemaal wel wat hoor met die pammetje. ad

Jammer dat je terug bent op de lorazepam. Diazepam is makkelijker af te bouwen dan Lorazepam door de halfwaardetijd. Hoeveel lorazepam gebruik je nu dan weer? Dat gaat in zoveel potentere dosissen, dat ik bang ben dat je al je gewonnen terrein hebt teruggegeven.  1 mg Lorazepam is 10 mg Diazepam.  Je snapt dan dat wanneer je met Diazepam 2 mg tabletten afbouwt, dat beter te doen is dan met 1 mg Lorazepam tabletten. Ook werkt Lorazepam zoveel korter, dat je regelmatig moet innemen om tussentijdse ontwenning te voorkomen.( Als de waarde in je lichaam daalt kriijg je al klachten, zonder dat je zelfs afbouwt. )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is dan nog erger daar ik tabletten heb van 2,5 mg lorazapam ik dacht dat deze gelijk stonden an 10 mg diazapam ,nu lees ik 1mg ja dan is de terugval niet zo vreemd met 5 mg diazapam lijkt mij .voelt ook wel als een nederlaag dat ik het niet heb volgehouden.heb het bij beweging ook koud constant of je haren omhoog staan soort civers die je wel eens hebt als je hele mooie muziek hoort.ja hoe veder toch maar proberen om het te matigen en dan zal het punt van ,,craving naar,, wel weer komen maar dan door zetten liusterde nu teveel naar mijn lichaam ,gevoel misschien niet altijd slim? bedankt voor je antwoord hoe gaat het met jou?

 

ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Ad,
de juiste equivalent gebruiken om over te stappen is natuurlijk echt super belangrijk ja. Erg logisch dat het nu niet lukte, dus neem jezelf niets kwalijk. Omdat dit te laten slagen heb je eigenlijk eerst de juiste informatie nodig, want zelfs met die info is het al moeilijk genoeg. Doe je dit samen met een huisarts of andere dokter?
Je kan in ontwenning inderdaad niet luisteren naar je lichaam, want die is in pijn door de ontwenning. Alleen jouw keus om af te bouwen is waar je op moet focussen.
Als je wilt afbouwen, dan moet dat met een gedegen plan als ik het je zo lees, anders wordt het erg moeilijk.  Zou je de overstap naar Diazepam weer willen proberen?
Afbouwen is iets wat heel geleidelijk moet gebeuren. Denk aan maanden en jaren, niet in weken.
De beste methode is afbouwen met een weegschaaltje en een vijltje, waarbij je elke dag een minimale hoeveelheid van je pilletje afhaalt. Door dit dagelijks te doen creeer je een hele gladde weg naar beneden, krijgt je lichaam geen klappen, en kan je de klachten het beste beperken.

Het gaat goed vandaag. Vanmorgen wat onrustig, maar nu al weer lekker bezig en vooral veel aan het zoeken  naar onderzoeken en lezen over benzo-ontwenning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je antwoord ik wordt begeleid door de bavo europoort psychiater,deze had diazepam ingezet ,maar dat is dus niet gelukt, nu zelf 1,2 lorazapam en idn s avonds andere helft zij ,de psychiater belt mij as maandag  en dan praten we veder over het afbouwen.Ik stel het zeer op prijs dat jij dze berichten stuurt ,het is fijn te weten dat buiten de proffesionele krachten er ook ervaringsdeskundige mee denken.Hoop dat het ook met jou goed gaat en het helemaal herstelt.T is wel knokken he,tegen die stomme pillen die als een soort smarties in hoeveelheden van 90 worden voorgeschreven als of t niks is,later verteld men dan althans in mijn geval zeer verslavend etc,ben je lekker mee.

 

ad:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb jaren 2 lorazepams gebruikt.Door een voorval wat ik niet kon hendelen angst ontwikkeld.Lorazepam verhoogd naar 6 ivm paniek.Nu ben ik aan het afbouwen en sta inmiddels op 3.5 het is zwaar onrust trillen deprie durf bijna niet verder en wil wel zo graag.pff

Daarnaast gebruik ik nog 2 paroxitine per dag 40 mg.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Suzan:

Ik heb jaren 2 lorazepams gebruikt.Door een voorval wat ik niet kon hendelen angst ontwikkeld.Lorazepam verhoogd naar 6 ivm paniek.Nu ben ik aan het afbouwen en sta inmiddels op 3.5 het is zwaar onrust trillen deprie durf bijna niet verder en wil wel zo graag.pff

Daarnaast gebruik ik nog 2 paroxitine per dag 40 mg.

 

 

Ha @Suzan, allereerst welkom hier!

6 mg Lorazepam is een hoge dosering, knap dat je het al hebt weten te reduceren tot 3,5 mg. De verschijnselen die jij noemt horen bij de afbouw, helaas brengt dat klachten met zich mee. 

Ik neem aan dat je wel onder begeleiding afbouwt? Wat nog een overweging is (en zelfs een aanrader): de Lorazepam omzetten naar Diazepam en van daaruit afbouwen. 
Diazepam wordt doorgaans beter verdragen gedurende de afbouw. 
Ik nodig je ook uit in onze dagelijkse huiskamer. Je vindt deze onder Ditjes, Datjes en Dagdraad. In de huiskamer komen lotgenoten en ervaringsdeskundigen bij elkaar en zijn elkaar tot steun bij de afbouw. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Suzan, welkom

Wat cyclad58 zegt, klopt helemaal. Kom eens kijken in de huiskamer, daar steunen we elkaar.

Zelf ben ik ook aan het afbouwen van lorazepam. 3x mislukt. Te veel onrust, depri, ik herken je klachten maar al te goed.  nu ga ik eindelijk omzetten naar diazepam. De afgelopen weken waren erg zwaar voor me, maar mijn vrienden hier hebben me erg gesteund. Hopelijk kunnen we dat bij jou ook doen. Wat is de reden dat je bent gaan afbouwen en in welk tempo ben je afgebouwd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sinds 6 april last van paniek aanvallen en hyperventilatie heb lorazepam.gekregen1mg daarvan zei de dokter vorige week dat dat teveel was had sochtends hele smiddags hele savonds halve en voor slapen gaan hele nu zit ik sinds afgelopen woensdag op 1 halfje sochtends 1 halfje smiddags en hele savonds nou heb ik enorme afbouw verschijnselen meer angstig onrustig trillende handen benen spaghetti benen echt beroerd ben ik er van en dan raak je weer in paniek omdat je denk help zo beroerd ga a t niet meer over dit is heel eng heb sinds 2.5 week ook citalopram erbij dat medicijn moet ik wel blijven gebruiken tot het ingewerkt is maar die afbouw van lorazepam is echt een hel iemand tips of iets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat het meest wordt gedaan met afbouwen van lorazapam is diazapam  dit helpt bij de bijwerkingen van de lorazapam,je neemt dan steeds minder diazepam en geen lorazapam meer.Maar ik ben geen arts ik praat over wat de ggz psycholoog van bavo europoort bij mij heeft gedaan zit nu op 2en halfje diazapam per dag na 2,5 lorazapam 2 a 3 keer per dag het is dus een tip geen medisch advies dat mag ik niet geven. heel veel sterkte dat mag ik je zowiezo wel wensen.

 

ad:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-5-2019 om 21:22 zei perzikje:

sinds 6 april last van paniek aanvallen en hyperventilatie heb lorazepam.gekregen1mg daarvan zei de dokter vorige week dat dat teveel was had sochtends hele smiddags hele savonds halve en voor slapen gaan hele nu zit ik sinds afgelopen woensdag op 1 halfje sochtends 1 halfje smiddags en hele savonds nou heb ik enorme afbouw verschijnselen meer angstig onrustig trillende handen benen spaghetti benen echt beroerd ben ik er van en dan raak je weer in paniek omdat je denk help zo beroerd ga a t niet meer over dit is heel eng heb sinds 2.5 week ook citalopram erbij dat medicijn moet ik wel blijven gebruiken tot het ingewerkt is maar die afbouw van lorazepam is echt een hel iemand tips of iets?

Je lichaam is duidelijk afhankelijk geworden van de lorazepam en vind de verlaging niet fijn.
Afbouwen moet langzaam en voorzichtig gebeuren. 
Wat Carbogel bedoeld te zeggen denk ik, is dat Lorazepam als middel moeilijk af te bouwen is, en dat er dus mogelijk beter omgezet kan worden naar Diazepam. 1 mg Lorazepam is 10 mg Diazepam. Diazepam heeft een langere halfwaardetijd, ( de tijd waarop je lichaam de werkzame stof voor de helft heeft afgebroken en weggewerkt), waardoor je een gelijkmatiger hoeveelheid medicatie in je bloed hebt. Dit verminderd ontwenningsverschijnselen. Maar daarnaast moet je ook de vermindering heel langzaam aan doen. Een halve mg diazepam per week zou je als eerste kunnen proberen. Als dit werkt, is het prima. Maar niet voor iedereen is dit vol te houden dan is het nodig om je eigen microafbouw te doen.  Je vijlt en weegt dan elke dag je tabeletten en schrijft het gewicht van je tablet elke dag op en verlaagt elke dag met een aantal microgrammen. Doordat je dit dagelijks doet, krijgt je lichaam minder stress van de afbouw en dus minder pijn, en heeft het meer tijd om te herstellen van de schade die de benzo heeft gedaan.

Citalopram kan je mogeijk ondersteunen, maar medicatie is eigenlijk niet de oplossing voor je probleem. Je kreeg waarschijnlijk last van paniekaanvallan en hyperventilatie omdat je hoofd je wat wil vertellen: stop, dit gaat niet goed, je luistert niet naar mij.... Door een AD te gebruiken los je dit niet op, maar je kan er mogeijk wat langer mee wegkomen.

Houd er rekening mee dat de AD, mocht je ie ooit weer willen stoppen, ook heel langzaam en voorzichtig moet worden afgebouwd, want die geeft dezelfde ontwenningsproblematiek als de lorazepam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik snap het dokter heeft al bevestigd dat het van de afbouw is het maakt me alleen zo angstig kan niks.normaal doen zonder dat ik last heb van me bijwerkingen is nu middag wil even slapen maar dat lukt niet om 3 uur neem ik een halfje in weer het is niet anders maar ook hele tijd duizelig licht in me hoofd trillerige benen en handen dat lichte gevoel in je hoofd is zo vervelend en je word er ook angstig van dokter zegt dat het bij afbouw hoort en dat weet ik ook maar nogmaals erg vervelend vanochtend erge paniek aanval gehad trillerig duizelig ineens wazig zien alle symptomen die bij een paniek aanval horen zeg maar dat is nu weer voorbij maar bedankt voor de tip zal het met de huis arts overleggen iemand nog tips om rustig te blijven en de dag door te komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad het staat overal op het internet en ook mijn psycholoog ggz bavo europoort volgt dit de lorazapam wat een rotzooi vervangen door diazapam en die afbouwen.Wel vindt ik dat men makkelijk voorschrijft mijn huisarts schreef ze voor als een soort smarties 2,5 mg 3 x daags nu heb ik dat nooit gedaan het hoogste aantal was 2.Naderhand kom je er dan achter hoe verslavend het is.En ik kreeg 3 dozen tegelijk he 90 stuks,alsof t niks is eigenlijk ben ik daar best beetje kwaad over. Maar gedane zaken nemen geen keer nu moet ik en perzikje en vele andere er vanaf en inderdaad dat kan het beste met diazapam .Wat tips betrefd moet ik denken aan mijn vader die een oorlogstrauma had kamp etc etc ,hij had een psychiater die iets heel simpels zei laat het maar komen in zijn geval marcherende duitse soldaten sta het toe,zodoende ontstaat er op ten duur een soort gewenning en dat gevoel.Natuurlijk is dit iets geheel anders ,maar misschien helpt het ,ik had het gisterenmiddag ineens moeilijk en dacht ok kom dan maar met die angst en na een tijdje zonder direct wat ik vroeger deed  pillen pakken werd het minder ook kan cgt helpen bij deze gevoelens.Ik weet ieder mens reageert anders ,dus wat voor mij geldt hoeft voor een ander niet te helpen ik wou dat ik met een soort toverstaf iedereen kon helpen jou perzikje en alle mensen op dit forum,maar dat kan niet we hebben wel steun aan mekaar,gedeelde smart...etcwens jou en iedereen sterkte moed er in houden hoor!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens dat duizelige heb ik ook zodra je met je ogen draait heb je het dat komt juist van de pammetjes!:rose: Heb jij hobby s? iets waar je je in kan,,storten,,bij mij zijn dat voetbalvaantjes en van die kleine shirtjes die ik spaar,het geeft niet wat maar even proberen uit die angstspiraal te komen Ja ik weet het dat klinkt makkelijk ik verklaarde iedereen die dat opperde voor idioot,maar ze hadden wel gelijk ,het kan je gedachten verzetten ,sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Carbogel:

inderdaad het staat overal op het internet en ook mijn psycholoog ggz bavo europoort volgt dit de lorazapam wat een rotzooi vervangen door diazapam en die afbouwen.Wel vindt ik dat men makkelijk voorschrijft mijn huisarts schreef ze voor als een soort smarties 2,5 mg 3 x daags nu heb ik dat nooit gedaan het hoogste aantal was 2.Naderhand kom je er dan achter hoe verslavend het is.En ik kreeg 3 dozen tegelijk he 90 stuks,alsof t niks is eigenlijk ben ik daar best beetje kwaad over. Maar gedane zaken nemen geen keer nu moet ik en perzikje en vele andere er vanaf en inderdaad dat kan het beste met diazapam .Wat tips betrefd moet ik denken aan mijn vader die een oorlogstrauma had kamp etc etc ,hij had een psychiater die iets heel simpels zei laat het maar komen in zijn geval marcherende duitse soldaten sta het toe,zodoende ontstaat er op ten duur een soort gewenning en dat gevoel.Natuurlijk is dit iets geheel anders ,maar misschien helpt het ,ik had het gisterenmiddag ineens moeilijk en dacht ok kom dan maar met die angst en na een tijdje zonder direct wat ik vroeger deed  pillen pakken werd het minder ook kan cgt helpen bij deze gevoelens.Ik weet ieder mens reageert anders ,dus wat voor mij geldt hoeft voor een ander niet te helpen ik wou dat ik met een soort toverstaf iedereen kon helpen jou perzikje en alle mensen op dit forum,maar dat kan niet we hebben wel steun aan mekaar,gedeelde smart...etcwens jou en iedereen sterkte moed er in houden hoor!:rose:

jij hebt hier zo een goed tip carbogel!! het is helemaal waar wat je zegt: laat het maar komen. Ik was op een gegeven moment zo moe van het proberen weg te komen van de angst dat ik zei: okay angst, kom maar op, laat maar zien wat je kan, wat wil je van me? En ik ging de angst zeg maar aanstaren. Gewoon blijven zitten met je angst en kijken wat het is en wat het zegt en wat het doet. Het verloor daarna echt zijn macht over me en nu heb ik er geen last meer van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Carbogel:

dank voor je compliment!Ik stel het zeer op prijs en hoop dat meer mensen er iets aan hebben t klimkt simpel voor toch een groot iets.

 

ad:rose:

het is in mijn ervaring de beste techniek die er is. Mooi dat we er allebei zelf zo achter zijn gekomen door het te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is alleen niet zo dat dit voor iedereen zo werkt daarom vindt ik het wel een verantwoordelijkheid om dit op te schrijven,stel dat iemand het probeert en het lukt totaal niet ,dan raakt zo iemand nog meer in paniek.Dus het is maar een tip die zou kunnen helpen.Angst die zonder aanleiding ontstaat is zo wie zo niet goed ,angst is een waarschuwing voor gevaar,maar bij ons is dat gevaar er niet.Dat maakt het juist zo uitzonderlijk,het kan post natraal zijn iets van vroeger ,pesten scheiding ouders een ongeval de dood van een persoon wat bij mij de boel aan heeft,gezet,.Ik ben iemand die altijd zoekt naar antwoorden angst ok maar waarom echt koppelen op het moment kan ik niet.Behalve het hele proces dat is aan gezet met het overlijden van mijn tweede vader.Gelukkig werkt voor ons dus juist dat jaren geleden als therapie aan geboden advies aan mijn tweede vader,die angst had met wel een duidelijke oorzaak de oorlog,vreemd in deze gevallen is dat het vele jaren later ineens optreed.Maar we gaan de syrijd aan met a die pammetjes en b de angst.Wens iedereen op dit forum het allerbeste.En we houden contact uiteraard.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Carbogel mooi gezegd. Ik heb zeker wat aan jouw wijze tips. Ik ben dit ook steeds meer aan het doen en ik merk dat het werkt en dan ben ik trots. Dat geeft moed om een leven zonder benzo verder te bewandelen. Ik ga volgende week starten met de afbouw van 1 Mg lorazepam na 11 maanden slikken. Ik ga dit doen met taperingsstrips. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Leen:

@Carbogel mooi gezegd. Ik heb zeker wat aan jouw wijze tips. Ik ben dit ook steeds meer aan het doen en ik merk dat het werkt en dan ben ik trots. Dat geeft moed om een leven zonder benzo verder te bewandelen. Ik ga volgende week starten met de afbouw van 1 Mg lorazepam na 11 maanden slikken. Ik ga dit doen met taperingsstrips. 

Wat mooi dat je die feedback nog geeft! Echt zo fijn om te horen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎4‎-‎6‎-‎2019 om 14:07 zei Carbogel:

Het is alleen niet zo dat dit voor iedereen zo werkt daarom vindt ik het wel een verantwoordelijkheid om dit op te schrijven,stel dat iemand het probeert en het lukt totaal niet ,dan raakt zo iemand nog meer in paniek.Dus het is maar een tip die zou kunnen helpen.Angst die zonder aanleiding ontstaat is zo wie zo niet goed ,angst is een waarschuwing voor gevaar,maar bij ons is dat gevaar er niet.Dat maakt het juist zo uitzonderlijk,het kan post natraal zijn iets van vroeger ,pesten scheiding ouders een ongeval de dood van een persoon wat bij mij de boel aan heeft,gezet,.Ik ben iemand die altijd zoekt naar antwoorden angst ok maar waarom echt koppelen op het moment kan ik niet.Behalve het hele proces dat is aan gezet met het overlijden van mijn tweede vader.Gelukkig werkt voor ons dus juist dat jaren geleden als therapie aan geboden advies aan mijn tweede vader,die angst had met wel een duidelijke oorzaak de oorlog,vreemd in deze gevallen is dat het vele jaren later ineens optreed.Maar we gaan de syrijd aan met a die pammetjes en b de angst.Wens iedereen op dit forum het allerbeste.En we houden contact uiteraard.:rose:

Ad @Carbogel, is het voor jou ook een idee om onze dagelijkse huiskamer te bezoeken en daar mee te praten? Je vindt de dagelijkse huiskamer onder Ditjes, datjes en Dagdraad.

Bij deze ben je van harte uitgenodigd. In de huiskamer komen lotgenoten en ervaringsdeskundigen bijeen en steunen we elkaar, maar praten ook soms over alledaagse dingen. Jouw manier van reageren kan velen tot steun zijn en in de Huiskamer kan jouw visie en steun door meerderen ervaren worden. Ik stel jouw bijdragen in elk geval erg op prijs.

Groet, je naamgenoot (Cycl)Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...