Spring naar bijdragen

Hallo ik ben Femke en heb last van de afbouw van xanax


Oki07

Aanbevolen berichten

Hallo! Sinds begin oktober zit ik thuis met een burnout, die zich onder andere uit in paniekaanvallen. Daarom heb ik af en toe xanax genomen. Afgelopen vrijdag en zaterdag 0,5 mg. Op zondag voelde ik mij verschrikkelijk en had oa erge last van brainzaps. Ook toen heb ik dus weer 0,5 mg genomen. Op maandag heb ik contact gehad met degene die mij vroeger geholpen heeft vd AD af te komen. Zij vertelde mij dat die brainzaps vd xanax komen, ook al gebruik ik het normaal niet dagelijks. Vanaf maandag heb ik geen xanax meer genomen en neem ik visolie tegen de brainzaps. Dat gaat nu wel wat beter. Wel heb ik last van een drukkend gevoel op mn borst, een zwaar/strak been, hoofdpijn, nare dromen en onrust. Herkennen jullie deze verschijnselen; ook dat beklemmende gevoel op je borst. Hoe lang duurt het voordat xanax uit mn systeem is?

Bedankt!

Helaas verkeerde onderwerp. Weet niet hoe ik het bij benzo's krijg.

bewerkt door Oki07
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Oki07,

Hallo Femke,

Klopt het dat je nog niet al te lang Xanax neemt? 
Als je het al vanaf begin oktober slikt (ik kan dat niet helemaal uit je bericht opmaken) kan het zeker zo zijn dat je last hebt van de ontwenning van Xanax. 
Xanax is een erg potente benzo met een korting werkingstijd, om die reden is het ook een zeer lastig af te bouwen benzo. 

De verschijnselen die jij beschrijft zijn zeker herkenbaar als ontwenningsverschijnselen. Ik zelf ben zojuist afgebouwd van Lorazepam (na een jaar gebruik) en ervaar met name  slapeloosheid en onrust. De andere klachten die jij noemt herken ikzelf niet, maar andere lotgenoten hebben dat ook genoemd. Dus ja, dikke kans dat de Xanax daarin de boosdoener is! 
Goed dat je er nu vanaf bent en dat de visolie je wat helpt. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties! Ik neem de xanax al zeker sinds oktober. Daarvoor ook al, maar toen maximaal 1 keer per week. Daarna wel 3 keer per week. Ik dacht dat het geen kwaad kon als het niet elke dag was. Kennelijk werkt dat iig bij mij niet zo.

Hoe lang kan ik verwachten dat de afkickverschijnselen duren? De laatste dagen haal ik, met uren wakker liggen tussendoor, gelukkig wel ongeveer 7 uur slaap, maar de nachtmerries zijn verschrikkelijk. Ook dat drukkende gevoel op m'n borst en die bonzende hartslag maakt mij gek. Word er heel angstig van en ben dan bang dat het m'n hart is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is niks mis met je hart, maar je hersenen hebben een gebrek aan verbindingen en rustgevende prikkels. Dus wat je merkt in je lichaam gaat allemaal met de tijd weer voorbij. De nachtmerries zijn helaas ook herkenbaar voor veel mensen die van benzo's afkomen. Als je weg kan blijven van angst voor deze dingen, dan kom je er wel doorheen. Accepteren dat die dingen gebeuren doordat je hersenen zijn beschadigd. Ook als je zelfs angst krijgt door de ontwenning, zoals ik vandaag had, en zoals veel mensen ervaren, zal je er door heen moeten helaas. Het is de enige manier om van de rotzooi af te komen en het kost je lichaam wat tijd.

Wel kan je wat dingen slikken die ik je veilig kan aanraden, die kunnen helpen bij het herstel van je receptoren in je hoofd:

Je kan probiotica gaan slikken met de Ramnosus streng. Deze slik ik en hoop dat het bijdraagt aan herstel. Wetenschap zegt van wel.

Ook kan je Bacopa en slippery elm slikken. ( ook wel rode of gladde iep) Bacopa helpt bij het herstel van je hersenen en de slippery elm zorgt voor je darmen. Je darmen raken beschadigd door de benzo's en in je darmen worden ook een groot deel van je hormonen gemaakt, dus als je die gezond hebt, krijgt, houd, dan helpt dat ook mee. 

Heel veel sterkte hoor. Ik weet hoe moeilijk dit is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi! Dank je wel voor je reactie! Het lijkt al iets beter te gaan. Ik voel mij iets rustiger en ik heb dit weekend geen brainzaps meer gehad. Ik slik nu 9 dagen geen alprazolam/xanax meer en geleidelijk lijkt het slapen iets beter te gaan. Ook het drukkende gevoel op mijn borst is er niet constant. Voor de hartkloppingen heb ik maandag 10 mg propranolol gekregen van de huisarts. Ik heb dat nog niet ingenomen. Ik ben bang voor bijwerkingen. Angst staat er niet bij als bijwerking, maar stemmingswisselingen wel. Logisch gezien doet het dan dus ook wat met je hersenen. Het lastige is dat ik ook overspannen ben en dat ik dus niet zeker weet of de hartkloppingen en het drukkende gevoel van de afbouw of van de overspannenheid komen. Al ben ik wel erg blij dat ik nu geen alprazolam meer slik, want ik had zo maar van de regen in de drup kunnen komen als ik de verschijnselen van de ontwenning was gaan bestrijden met meer alprazolam.

bedankt voor je tips van de probiotica, Bacopa en slippery elm. Voorlopig houd ik het bij de visolie, magnesium en een voedingssupplement van the road back. Ik weet dat dat nogal omstreden is, maar ik heb er in het verleden bij het afbouwen van de AD heel erg veel baat bij gehad. En zij hebben mij vele gratis adviezen gegeven, overigen zonder mij de supplementen aan te praten.  

Ik wens iedereen hier veel succes. Ik waardeer het erg dat jullie gereageerd hebben. Het geeft mij steun en vertrouwen in de toekomst, dat het wel weer goed komt als de alprazolam helemaal uit mijn systeem is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi, Het herstel kan lang duren, denk aan weken/ maanden/ jaren. Ik verwacht bij jou wat eerder dan bij mensen die het jaren of maanden hebben gebruikt.

Maak je niet te druk over de hartkloppingen. Die gaan vanzelf over en heb je geen medicatie voor nodig. Je lichaam heeft alle energie nodig voor de ontwenning en herstel van de benzo's. Maar het komt goed.

Wat is het voor een middel van Road Back? Ken ik niet en ben wel nieuwsgierig.

gr. Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Liz, het heet neuro day en neuro night. Bevat b-vitamines en allerlei plantenextracten. Ik heb het idee dat ik er rustiger van word. Goedkoop is het niet en er zijn veel mensen die er niet in geloven.

Al gaat het gisteren en vandaag weer even wat minder. Je zou denken dat het nu allang m'n lichaam uit is, maar dat is volgens mij niet zo. Voel mij onrustig, paniekerig en heb een " zwaar/vol" hoofd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Oki07:

Je zou denken dat het nu allang m'n lichaam uit is, maar dat is volgens mij niet zo

Het probleem is juist dat het je lichaam uit is, maar je lichaam beschadigd heeft achtergelaten. Je lichaam heeft zich aangepast aan de benzodiazepinen en de benzo;s heeft waarschijnlijk ook schade berokkend. Voordat je lichaam weer 'normaal' doet moet het dus een hoop werk verrichten. Daardoor voel je je naar en duurt het een tijd. Wat er precies mis gaat in je lichaam zijn theorieen over maar ik vind ze geen van allen echt sluitend. Wat wel duidelijk is voor mij is dat je stimulerende stoffen, ook vitamines die opwekkend zijn, beter kan vermijden, en dat je goed voor je darmen moet zorgen, omdat dat het tweede brein van je lichaam is en daar veel hormonen worden geproduceerd die invloed hebben op je gemoed. Ik slikte b12 omdat bleek enigszins weinig te hebben en de dokter me iedere paar maanden een shot gaf. Om het makkelijker te maken nam ik smelttabletten. Maar daar ben ik mee gestopt omdat deze ook stimulerend werken.

 

Dank voor de naam. Ik heb er nog nooit van gehoord maar ben wel nieuwsgierig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Lotgenoten. Ik ben al 3 keer opgenomen geweest. Had een angststoornis en depressie. Mijn laatste opname is lorazepam snel afgebouwd. Slikte het al 3 jr. Maar merkte dat het niks meer deed. Ben boos dat de artsen mij zoveel medicatie hebben voorgeschreven. Ik zat met lorazepam al op 5 mg. Op mijn verzoek afgebouwd. Heb nog 2mg alprazolam. En 125 mg imipramine voor de depressie. Mijn stemming is wel verbeterd. Maar ik ga nu door een hel met afkickverschijnselen. De alprazalom doet niks meer. Ik slaap helemaal niet of een uurtje. En ik word gek van angstgevoelens. Mijn concentratie en geheugen zijn aangetast. Ben ondertussen mijn baan kwijt. Ik wil vrijwilligerswerk gaan doen maar ik weet niet hoe met deze afkickverschijnselen. Ik heb ook een ts achter de rug omdat ik eens 2 weken achter elkaar niet had geslapen. Ik wil de andere pillen ook afgebouwd hebben en geen andere pillen erbij. Graag tips. Ik heb gisteravond niet geslapen en vanmiddag een uurtje op bed gelegen en in slaap gevallen. Gevolg nachtmerries en wakker worden met zware angstgevoelens die niet meer afnemen. Graag tips of hulp. Yollie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Wanhopige:

Lotgenoten. Ik ben al 3 keer opgenomen geweest. Had een angststoornis en depressie. Mijn laatste opname is lorazepam snel afgebouwd. Slikte het al 3 jr. Maar merkte dat het niks meer deed. Ben boos dat de artsen mij zoveel medicatie hebben voorgeschreven. Ik zat met lorazepam al op 5 mg. Op mijn verzoek afgebouwd. Heb nog 2mg alprazolam. En 125 mg imipramine voor de depressie. Mijn stemming is wel verbeterd. Maar ik ga nu door een hel met afkickverschijnselen. De alprazalom doet niks meer. Ik slaap helemaal niet of een uurtje. En ik word gek van angstgevoelens. Mijn concentratie en geheugen zijn aangetast. Ben ondertussen mijn baan kwijt. Ik wil vrijwilligerswerk gaan doen maar ik weet niet hoe met deze afkickverschijnselen. Ik heb ook een ts achter de rug omdat ik eens 2 weken achter elkaar niet had geslapen. Ik wil de andere pillen ook afgebouwd hebben en geen andere pillen erbij. Graag tips. Ik heb gisteravond niet geslapen en vanmiddag een uurtje op bed gelegen en in slaap gevallen. Gevolg nachtmerries en wakker worden met zware angstgevoelens die niet meer afnemen. Graag tips of hulp. Yollie

Ha Yollie @Wanhopige, allereerst welkom hier! 
Heftig, afkicken van 5 mg Lorazepam is heel knap, dat is gewoon een hoge dosering.

Heb je er al over nagedacht om de Alprazolam af te bouwen na omzetting in Diazepam? Bespreek dat eens met je arts/psychiater. 
2 mg Alprazolam staat gelijk aan 40 mg Diazepam. Als je de Alprazolam rechtstreeks afbouwt gaat dat helemaal ten koste van je nachtrust. Alprazolam is een heftige benzo om af te bouwen en is kortwerkend. Dat betekent dat je snel (tussentijdse) afkickverschijnselen kunt krijgen. Het voordeel van Diazepam is dat het langwerkend is, in je bloed blijft zodat het wat stapelt. Daardoor zijn de afbouw - en onttrekkingsverschijnselen milder. Je hebt ook kans dat je van Diazepam beter gaat slapen. 

Tenslotte wil ik je van harte uitnodigen in onze dagelijkse huiskamer. Dit vind je onder Ditjes, Datjes en Dagdraad. In de huiskamer komen ervaringsdeskundigen en lotgenoten bijeen en krijg je meer reacties van gelijkgestemden. We helpen elkaar daar door de moeilijke momenten heen.
Sterkte!

Groetjes Ad 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-9-2019 om 21:07 zei Cyclad58:

Ha Yollie @Wanhopige, allereerst welkom hier! 
Heftig, afkicken van 5 mg Lorazepam is heel knap, dat is gewoon een hoge dosering.

Heb je er al over nagedacht om de Alprazolam af te bouwen na omzetting in Diazepam? Bespreek dat eens met je arts/psychiater. 
2 mg Alprazolam staat gelijk aan 40 mg Diazepam. Als je de Alprazolam rechtstreeks afbouwt gaat dat helemaal ten koste van je nachtrust. Alprazolam is een heftige benzo om af te bouwen en is kortwerkend. Dat betekent dat je snel (tussentijdse) afkickverschijnselen kunt krijgen. Het voordeel van Diazepam is dat het langwerkend is, in je bloed blijft zodat het wat stapelt. Daardoor zijn de afbouw - en onttrekkingsverschijnselen milder. Je hebt ook kans dat je van Diazepam beter gaat slapen. 

Tenslotte wil ik je van harte uitnodigen in onze dagelijkse huiskamer. Dit vind je onder Ditjes, Datjes en Dagdraad. In de huiskamer komen ervaringsdeskundigen en lotgenoten bijeen en krijg je meer reacties van gelijkgestemden. We helpen elkaar daar door de moeilijke momenten heen.
Sterkte!

Groetjes Ad 

 

 

 

Dank je wel Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 30-11-2017 om 12:35 zei Kannietmeer:

Hi, Het herstel kan lang duren, denk aan weken/ maanden/ jaren. Ik verwacht bij jou wat eerder dan bij mensen die het jaren of maanden hebben gebruikt.

Maak je niet te druk over de hartkloppingen. Die gaan vanzelf over en heb je geen medicatie voor nodig. Je lichaam heeft alle energie nodig voor de ontwenning en herstel van de benzo's. Maar het komt goed.

Wat is het voor een middel van Road Back? Ken ik niet en ben wel nieuwsgierig.

gr. Liz

Liz ik heb tinnitus en als ik in bed ligt hoor ik mijn hart in mijn oor kloppen begint om vier uur en blijft een paar uurtjes ik ben zo angstig en vreselijke bang kan het niet uit mijn hoofd zetten kan dit ook bij afkicken horen. Liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-9-2019 om 11:22 zei Wilhelmina:

Liz ik heb tinnitus en als ik in bed ligt hoor ik mijn hart in mijn oor kloppen begint om vier uur en blijft een paar uurtjes ik ben zo angstig en vreselijke bang kan het niet uit mijn hoofd zetten kan dit ook bij afkicken horen. Liefs Wilhelmina

Helaas komt Tinitus veelvuldig voor bij de ontwenning. Ik heb dat zelf ook gehad, maar gelukkig niet continue. 

Maar het gaat ook weer voorbij op den duur, dus je hoeft niet bang te zijn dat het de rest van je leven blijft. 

 

Probeer de lichamelijke klachten die je door de afbouw hebt zoveel mogelijk opzij te zetten  en je er niet druk over te maken. Je hoeft die niet op te lossen want ze gaan vanzelf weg door de genezing die plaatsvind na de ontwenning. Dit kan even duren,  maar zal echt komen. Dus in plaats van te denken: oh jee, gaat dat ooit weer over? , kan je zeggen: ook dit zal weer over gaan, ik zal genezen. Wees niet bang voor je lichaam,  want die gaat echt wel aan de slag om het weer te herstellen.

 

De angst klacht zelf is ook getriggerd door de ontwenning en kan zelfs bestaan los van lichamelijke dingen die je opmerkt. Maar zelfs van die angst mag je weten dat het over zal gaan. Je zal genezen! Zorg vooral dat je tempo laag is, want je lichaam krijgt meer klachten als je te snel gaat.

 

Dikke knuffel!  Houd vol xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liz afgelopen nacht werd ik wakker mijn hart ging hevig en de tinnitus ook heel hart het duurde 25 minuten ik wordt er zeer angstig van ik prakezeer me gek ik durf haast niet te slapen alsjeblieft nog een Antwoord Liz zit de hele dag in paniek kan niet ontspannen en trilt de hele dag dank voor je hulp liefs Wilhelmina ♥️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...