Spring naar bijdragen

Hoe afbouwen oxazepam


Teuntje

Aanbevolen berichten

Hallo, inmiddels een heleboel gelezen op deze site en op het forum. Omdat er zoveel informatie staat en iedereen een eigen verhaal heeft, vind ik het moeilijk te selecteren en te bepalen wat ik moet doen en hoe ik moet gaan afbouwen. Mijn naam is Teuntje en ik ben 46 jaar. Ik gebruik sinds 3 maanden oxazepam om te slapen. Dit is nu een vaste dosis van 25 mg iedere avond. Ik wil hiermee stoppen omdat ik last heb van allerlei bijwerkingen overdag. Ook zijn de omstandigheden waarom ik uberhaupt ben begonnen hiermee weer verdwenen en is mijn leven in balans, dus ik wil ervan af. Nu ben ik een week geleden - zeer naief misschien- cold turkey gestopt. Dit werkte niet: ik kreeg na 2 dagen allerlei verschijnselen die leken op griep. Ook kreeg ik last van trillen, concentratieproblemen, rillingen.  En ik lag een hele nacht wakker en te stuiteren in mijn bed met een heel opgejaagd gevoel. Ik realiseer me dat dit allemaal ontwenningsverschijnselen zijn!  Ik ben hier enorm van geschrokken. Ik had niet verwacht na drie maanden al zo ernstig zou zijn! Na het uitzoeken op internet en o.a. op deze site besef ik nu dat er al afhankelijkheid is en dat ik heel bewust nu stappen moet zetten om hiervan af te komen. 

Volgens de huisarts kon ik gewoon van de één op de andere dag stoppen na 3 maanden maar dit gaat dus niet. Of moet ik doorzetten en duren deze verschijnselen maar enkele dagen (omdat ik geen jaren oxazepam genomen heb maar enkele maanden)?  Huisarts stelt nu voor de dosis te halveren een week lang en daarna weer te halveren.  En alleen 's avonds te blijven nemen op zelfde tijdstip. Op dit forum en op deze site en in de manuel van Ashton zie ik ook veel andere adviezen zoals eerst omzetten naar diazepam. Of in veel kleinere stappen afbouwen zoals van 100 % naar 75 % en daarna 50 % etc.  Wat is wijsheid in mijn situatie? En wat kan ik verwachten aan ontwenningsklachten? Ik stap liever niet over op een ander middel en bouw het liefst de oxazepam zo snel mogelijk maar wel zo veilig mogelijk af.  Ik hoop dat iemand mij advies kan geven! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...