Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
bumperjim

hoi

Aanbevolen berichten

Op 1-10-2019 om 16:11 zei Etty:

Absoluut. Nergens voor nodig.   

Waar heb je nou behoefte aan? Toestemming? Bevestiging? 

Op 1-10-2019 om 17:35 zei bumperjim:

Ja dat soort dingen kennelijk :) 

Een ander kan je dat niet geven hè? Als je volwassen bent. Dat kun je alleen maar zelf, echt.   Ik merk dat als ik onbewust bezig ben om toestemming te krijgen voor iets wat ik denk of wil gaan doen, als ik het dan niet krijg, kom ik in opstand: ik heb jouw toestemming niet nodig, waar bemoei je je mee? 

Het interessantste deel is dan voor mij: waarom deelde ik het?  

De behoefte aan vertrouwen en  aanmoediging vooraf, en steun voor als ik een verkeerd inschatting maak achteraf.    Bemoei je er niet mee!  Het heeft iets puberaals,  maar daar ben ik ook in blijven hangen,  dat is niet helemaal goed gegaan:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik herken dit van de eerste keer dat ik na 7 maanden weer ging drinken. Ik begon netjes met 1 port. Contact met forum en mailwisseling met maatje :D ging steeds minder, zocht ook een soort van toestemming,  bevestiging, er gebeurde toen ook van alles op het forum, daardoor ook minder binding. En was er dus zwaar van overtuigd dat het mij ging lukken, die ene, want daar dronk ik sowieso geen fles van leeg. Ik was toch te zwak, maarrrr ik ben ik. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Etty:

Een ander kan je dat niet geven hè? Als je volwassen bent. Dat kun je alleen maar zelf, echt.   Ik merk dat als ik onbewust bezig ben om toestemming te krijgen voor iets wat ik denk of wil gaan doen, als ik het dan niet krijg, kom ik in opstand: ik heb jouw toestemming niet nodig, waar bemoei je je mee? 

Het interessantste deel is dan voor mij: waarom deelde ik het?  

De behoefte aan vertrouwen en  aanmoediging vooraf, en steun voor als ik een verkeerd inschatting maak achteraf.    Bemoei je er niet mee!  Het heeft iets puberaals,  maar daar ben ik ook in blijven hangen,  dat is niet helemaal goed gegaan:)

Ja het heeft wat tegenstrijdigs. Ik zie hoe doelloos het is. Het is niet erg :) Het is een leukere feuilleton dan het zomer- cq herfstweer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het leest als een trein inderdaad. Toch ben ik zonder nieuwsgierig te willen worden wel benieuwd naar jouw concrete ervaringen met een meer gematigde omgang met de alcohol. Een oordeel heb ik niet zo snel, enige afgunst om nog af en toe een glas te drinken ook niet meer en het zal mij evenmin triggeren. Maar als jij al die aandacht inmiddels wel even zat bent is het uiterlijk ook prima. Dan wens ik je gewoon alle goeds :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alle goeds, wat een buitenkansje, dat laat ik me niet ontglippen, bedankt! :) 

Ach mn ervaring is dat een gematigder omgang vooral betekent heel vaak nee zeggen. 

Als je geen nee kan zeggen dan moet je vooral niet ja zeggen :D 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei bumperjim:

Als je geen nee kan zeggen dan moet je vooral niet ja zeggen :D 

Klinkt allemaal heel leuk, maar ook onverschillig.Te gemakkelijk allemaal.

Je klinkt wel heel posi, burnout is iig dus helemaal achter je nu? Of steven je er weer op af?

Irritant he die wijzende vingers, deed jezelf ook vaak ja . Daarom herken ik je bijna niet meer, eng. Hoop dat ik het mis heb.

Zorg goed voor jezelf Jim.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je komt een beetje bozig op me over, bumperjim. Ondanks al je smiley's  in je berichtjes. Ben je een beetje bozig of geïrriteerd?
Zo ja, waarom dan?
Zo nee, waarom dan niet?;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben een beetje geirriteerd omdat het nu een hele happening wordt, ik heb helemaal geen zin om er zoveel mee bezig te zijn. Alcohol is voor mij een marginaal ding geworden. Wat doe ik dan nog hier kan je je afvragen. Ik zit hier vaak als ik om contact verlegen zit, als ik op reis ben met name. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei bumperjim:

Ik ben een beetje geirriteerd omdat het nu een hele happening wordt, ik heb helemaal geen zin om er zoveel mee bezig te zijn. Alcohol is voor mij een marginaal ding geworden. Wat doe ik dan nog hier kan je je afvragen. Ik zit hier vaak als ik om contact verlegen zit, als ik op reis ben met name. 

Een soort tijdverdrijf  zijn wij voor jou .....Dus? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, het al dan niet nuttigen van alcohol is natuurlijk wel een beetje het centrale onderwerp hier op het forum.... Niet echt een marginaal dingetje zeg maar voor de meesten hier. :huh:

bewerkt door Moeps

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei bumperjim:

Wat doe ik dan nog hier kan je je afvragen. Ik zit hier vaak als ik om contact verlegen zit, als ik op reis ben met name. 

Je ziet ons dan toch nog wel als een soort van lotgenoten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jawel, en gezellige ook (hè Clé :P ) maar we zitten allemaal in heel verschillende situaties, dwz we hadden (of hebben) dan wel hetzelfde probleem maar we kiezen verschillende oplossingen. Ik probeer bewust mijn relatie met alcohol te normaliseren, het niet te zien als de duivel, wel als iets dat slecht voor je is, maar zeker niet iets dat steeds centraal moet staan. 

Enfin hoe meer ik uitleg hoe onduidelijker het wordt als ik teruglees :( 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei bumperjim:

Hè zitten we net lekker te kletsen ga jij het A woord noemen :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jim, je was (voor mij) vrij duidelijk met je hondenriem-metafoor. 

Het gevolg daarvan, uiteindelijk, is dus dat je erover zwijgt. Erover kunt zwijgen, ook. Er zijn meer zwijgers. 

Niet omdat zwijgen is wat moet, maar omdat uitspreken het per definitie (zeker in het gezelschap hier) tot een discussie leidt, tot meer aandacht voor de omgang met alcohol dan je nou net betrachtte. En vooral: tot een goedfout-discussie. 

"Een ander kan je niet veranderen" en "ieder leest wat hij wil lezen" 

Niet jezelf uitleggen. Niet nodig, behalve voor jezelf. 

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Jopie:

Niet jezelf uitleggen. Niet nodig, behalve voor jezelf. 

Die neem ik mee voor mezelf, dank je Jopie.  Ik raak regelmatig verwikkeld in uitleggen,  om te voorkomen dat mensen dingen denken die ze toch wel denken, waardoor ze juist nog meer gaan denken wat ik niet wil dat ze denken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn buurvrouw is 55 en rookt al 30 jaar niet meer. Behalve 1 week per jaar, als ze met haar vriendinnen op vakantie gaat. Misschien dat dit ook zo kan werken?

What happens op vakantie, stays op vakantie?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb altijd gelezen dat reizen voor @bumperjim iets alc- gerelateerd is.

En ik heb ook nooit ergens gelezen dat de intentie is om plechtig te beloven nooit geen druppel meer te drinken, maar gewoonte"s en patronen doorbreken wél.
Volgens mij gaat hem dat goed af. Het is juist een compliment waard dat hij zich hier meld hij op reis is.

De man blijft aan het uitleggen en soort verantwoording afleggen zo,....dan komt daar weer nog meer discussie van and so and on... zo wordt het juist een erg wél groot en krampachtig onderwerp wat hij juist graag niet zou willen dat het wordt....lees hem dan even goed is mijn idee.

Als ik wat verkeerd gezegd heb in bovenstaande mag je het zeggen @bumperjim, dan haal ik het weg maar zo op die manier lees ik je altijd, met die insteek, waar overigens niets mis mee is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bor:

Wow! Ik vind wel dat iedereen nu als vliegen op de stroop afkomen hoor.

Met z"n allen ineens op Jimmie duiken. Why?

Inderdaad. Dat viel mij vanmorgen ook al op. En nee, ik hoef geen hartje :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou jullie wilden mijn ervaringen... Wanneer ga je nou zuipen bj? Ja in het weekend natuurlijk. Je weet wanneer je bij een alcoholist bent als je een koelkasrmagneet ziet zoals deze:

2C736003-8E24-4B4F-96DD-81A95FDB69FF.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...