Spring naar bijdragen

hoi


bumperjim

Aanbevolen berichten

Hoi... bumperjim dus, recreatief drinker sinds een jaar of.... 20????!!

Wat vroeger begon met een biertje hier en daar werd na een tijdje een halve fles wijn bij het eten en soms wel een hele, met biertjes er voor en er na... En dat 7 dagen per week.

Sterke drank drink ik niet of nauwelijks maar de ellende is zo al wel genoeg... De avond krijg ik veel minder mee (gezellig voor de familie! 3 personen), val soms voortijdig op de bank in slaap, en 's ochtends natuurlijk met een brak gevoel opstaan. En 's nachts wakker worden en je ellendig voelen. Ben niet gewelddadig maar kan wel heel chagrijnig worden als ik drink op het verkeerde moment en dat levert dan weer onnodige ruzies op, ook met m'n dochters die ook wel in de gaten hebben dat papa meer dan genoeg drinkt.

Waarom doe je het dan: gewoon omdat ik het heerlijk vind, een paar glaasjes, "tegen" de vermoeidheid en de frustratie van het werk.

Wat wil je ermee: in ieder geval helemaal stoppen met het drinken door de week. Alleen van vrijdagavond t/m zondagmiddag mag met mate gedronken worden. Dat "met mate" is nog een beetje vaag. Ik sta droog sinds afgelopen zondag (zaterdag eerst nog veel te veel gezopen). Tussen 18:30-20:00 schreeuwt mijn hele lichaam bier!!!!!!! of wijn!!!!!! en ga ik door een heel moeilijk moment. Maar eenmaal aan tafel (20:00 - wij eten laat) met een koud glas water gaat het beter.

Gedurende de dag heel veel drinken helpt goed. Ik drink ruim een liter thee op het werk. Echt lekkere thee, groene earl grey en zo, beetje rijkeluisthee maar nog steeds veel goedkoper dan alcohol :) En ook 's avonds na het eten, thee met m'n liefje op de bank. Zij drinkt überhaupt geen alcohol overigens.

Ben hier uiteraard op zoek naar een beetje steun en om steun te geven.

Dat is 't voorlopig.....

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee 3 reacties binnen het uur, bedankt jullie zijn er snel bij :)

Ja mijn vrouw drinkt niet maar mijn vrouw koopt m'n bier!! ze weet precies wat ik lekker vind.

Lief he, maar misschien wel te lief. Had ze me maar eerder voor m'n kont geschopt. Ik heb nu gezegd, koop maar helemaal niks meer, ik regel het wel.

 

Moeilijk hoor, stoppen. Als het 10 uur 's avonds is en ik ben er "doorheen" en ik weet zeker dat ik die avond niks meer drink en ik vul een nul in in mijn app, ben ik heel trots op mezelf en denk ik, het is heel simpel je moet gewoon willen. Maar kom ik dan de volgende dag weer thuis met een enoooooorme zin in bier, ben ik weer zo klein........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat realiseer ik me, wat je schrijft.

Het is gewoon zo dat ik niet helemáál wil stoppen.

Ik drink ook weer niet zó veel dat ik lichamelijk aan de grond zit. Wel meer dan goed voor me is, dat weet ik. Ook is na lange tijd ontkennen duidelijk geworden dat de alcohol een belangrijke rol speelt in de problemen met m'n vrouw (vorig jaar op een haartje na niet gescheiden), bv we praten nauwelijks met elkaar 's avonds als ik lekker in de roes ben en zij dan maar tv ligt te kijken en zo is elke avond hetzelfde. En ik ben tamelijk eenzaam na alle relatieproblemen vorig jaar en een soort van, nou ja geen echte burnout maar toch niet ver ervan af, doordat ik overladen ben met werk. Dat is inmiddels minder.

Ik ben al eens een maand helemaal gestopt, januari 2016 (na de Kerst excessen natuurlijk), ben daarna in een soort "steggeldieet" verzeild geraakt een beetje zoals jij dat beschrijft, en vervolgens weer helemaal los door alle problemen.

Ik denk/hoop dat een tussenoplossing mogelijk is. Maar misschien ben ik wel weer naief zoals ik al 45 jaar ben. :) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi! Allereerst een hartelijk welkom hier, goed dat je hier terecht bent gekomen.  Net als jij wil ik ook alleen in het weekend een wijntje drinken uiteindelijk maar daarvoor denk ik dat ik eerst eens even een tijdje helemaal met alcohol moet stoppen. Om even die knop in mijn hoofd om te draaien. Ook ik dronk niet belachelijk veel maar wél elke dag.  Ik hoop voor je dat het je lukt op deze manier, succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zullen zien! Misschien kan ik ook beter een tijdje helemaal stoppen.

Het is 20:41 en ik heb gegeten en (alleen water) gedronken en ik ben zo helder als een speer! Zalig, hier doe je t voor!!

Ga straks ff lekker de hond uitlaten denk ik, als mn vrouw is thuisgekomen. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi BJ,

ik herken veel in wat je schrijft. De gewoonte wordt allesbepalend. Je zegt dat je nu ook weer niet zoveel drinkt dat je lichamelijk aan de grond zit. Maar emotioneel had het niet veel gescheeld vorig jaar.... Hoever zou je dan nog willen gaan met je zelfdestructie? Mijn ervaring, na vijfenhalve week, is dat het echt gemakkelijker wordt. Ik denk al niet meer in termen van "de vijf zit in de klok, dus het mag". Gek genoeg worden de avonden tijdlozer, omdat ze niet ingevuld zijn door een fles, die leeg gaat en, o jee, het is nog zo vroeg, nou dan nog maar een fles.... Wat een ruimte geeft dat! 

Heel veel succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Sheila:

Maar via dromen verwerk je het ook weer en als je het wegdrinkt verwerk je niets en dan komt het inderdaad daarna keihard aan... Gevalletje: door de zure appel heen bijten. Het is maar tijdelijk, maar dan ben je er wel echt vanaf.... 

Ja vluchtgedrag is my middle name. Stom dat ik daar nu pas achter ben :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20:15 en vrouwlief kookt chinese mie met garnalen en groente. Daar hoorde vroeger een sauvignon blanc bij, in drie kwartier leeg. Maar dat was vroeger. Lastige passage ff, dat wel. Maar nu hoef ik morgen tijdens het hardlopen niet al dat zuipsnot uit mn kop te rochelen. Da's ook wat waard :P

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 8. Lekker stront staan schupp'n vanochtend! Septic tank zat verstopt en dus ook de wc. Eerst uitgraven, dan de hogedrukspuit erin, kalksteen uit de pijp krabben want dat is de oorzaak. Alles weer dicht en klaar.

Vroeger met een kater was ik na een kwartier al strontchagrijnig bij dat soort klusjes. Ik voel me nu heel fris (ok ik stink nog steeds na het douchen :D ).

Daar hoorde vroeger een biertje bij als beloning en dan nog 2, maar een Earl Grey werkt ook :)

Succes allemaal

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...