Spring naar bijdragen

Afbouw Bromazepam


Vincy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Momenteel ga ik door een HEL. Ik lijd al enige tijd aan een hevige en zware dissociatieve angststoornis met ernstige vervreemdingsklachten.

Ik ben bij een psychiater van de GGZ onder behandeling. Ik gebruik al jaren 3 mg Bromazepam tabletten per dag, de laatste maanden gemiddeld 6 tabletten per dag. Op extreme dagen heel soms 8. Sinds afgelopen maandag heeft de psychiater met me afgesproken om nog op 5 tabletten per dag te gaan zitten. Vandaag en gisteren vanaf het opstaan zeer extreme angst en angstaanvallen, onrustig en gespannen, veel last van depersonalisatie en derealisatie. Suïcidale gedachten. Gevoel om gek te worden. Pas later op de avond is mijn toestand iets ontspannender. Gelukkig slaap ik over het algemeen goed. Bij het wakker worden begint de ellende weer. Psychiater heeft vandaag op mijn spoedverzoek opgebeld. Ik heb gezegd dat ik deze week ondraaglijke dagen heb en niet weet waar ik het zoeken moet van de hevige angst, dp/dr, onrust en spanning. Ik heb gevraagd om tijdelijk de regie mbt de medicatie weer in eigen handen te willen hebben bij ernstig psychisch lijden. Het anti depressivum (fluoxetine) is ongeveer 5 weken geleden verdubbeld van 20 mg naar 40 mg. Als angstremmer werkt dit nu nog niet. Een eventuele werking kan volgens de GGZ nog een paar weken op zich laten wachten.

Wie herkent dit verhaal en heeft misschien nog wat tips om deze voor mij inktzwarte periode enigszins draaglijk door te kunnen komen ?

Gr. Frank

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Wat benzo's en antidepressiva onder andere doen is zorgen voor de onttrekking van diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen aan je lichaam en de aanmaak van melatonine afremmen. Dit alles klachten geven, de zogenaamde bijwerkingen. Zorgen voor volwaardige voeding en gebruik van bepaalde voedingssupplementen kan schelen bij zogenaamd psychische klachten. Medicatie in overleg met arts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...