Spring naar bijdragen

oxazepam nu al lichamelijk verslaafd?


Clau

Aanbevolen berichten

Hey ik gebruik nu 4 weken dagelijks oxa, laatste twee weken 2x 10 en 1 x  mg. Ik ga me steeds slechter voelen lichamelijk en heb het gevoel dat mijn lichaam om meer vraagt (hoofdpijn, tintelingen, spierpijn en moe) . Vooral in de ochtend dan is het een tijd geleden dat ik het in heb genomen. 

Iemand daar ervaring mee? wordt dit weer minder dat gevoel of steeds erger als je op dezelfde dosis blijft zitten? Gevaarlijk misschien?  Of kan ik toch beter iets ophogen totdat ik hulp heb? Of zit het tussen me oren? Huisarts heeft hier nog nooit van gehoord...maar op de site van The Aston Manual staat dat dat wel kan. 

bewerkt door Clau
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Clau en welkom,

Huisartsen hebben van veel dingen nog nooit gehoord:D Bij mij werd het rotgevoel ook erger op de zelfde dosis, en ik kwam tot de ontdekking dat ik verslaafd was geraakt aan het spul, dus meer gaan slikken zou ik niet doen, want over een tijdje heb je weer meer nodig en dan word je meer en meer in de cirkel naar beneden getrokken, en hoe meer medicijngebruik des te moeilijker en pijnlijker is het om er af te komen!!!!!!!. Ik weet hoe je je voelt en dat is rot.

Kom veel op dit forum en deel met ons. We zitten op "Terugval of niet", daar kan je onze verhalen en worstelingen lezen en jouw verhaal kwijt. Je bent dan niet meer alleen.

Succes:rose:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Clau en welkom hier!

Ja, Oxazepam kan na 3 weken gebruik al een zekere mate van tolerantie opwekken en dan vraagt je lichaam en je geest om meer. Ik sluit me aan bij bolletje.

Eigenlijk zou je al met afbouwen moeten beginnen, maar ik kan natuurlijk niet beoordelen of dat in jouw situatie te doen is. 

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie!

Fijn om er over te kunnen praten. Ik zou wel willen afbouwen, of dat psychisch handig is weet ik niet. Eergister had ik ipv een heel tablet driekwart genomen

en toen kreeg ik na een aantal uur al tintelingen en een soort lichte zeeziek? Ben erg bang dus ook om af te bouwen. Heb ook gelezen dat afbouwen van oxazepam

heel moeilijk is omdat het gelijk uit je lichaam is.... Ga in iedergeval niet meer gebruiken nee.

groetjes en bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Clau bij benzodebaas.nl, in het begin, zie je een rijtje staan met allemaal blauwe zinnen. Zo'n beetje onderaan zie je "vraag het de hulpverlener". Daar kun je vragen stellen. En natuurlijk ook hier.

Je hebt 3/4e tablet genomen. Ik denk dat stoppen met 1/4 te veel is, als je 1/8e deel niet zou pakken is dat al flink en heel knap. Een tapering, (of hoe heet zo'n ding) schijnt je daar mee te kunnen helpen. Iemand van hier kan je daar meer over vertellen, ik heb het nooit gebruikt.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

De halfwaardetijd is bij oxazepam kort,  "interdose withdrawal" Tussen twee pillen afkickverschijnselen krijgen,dus een tekort,waardoor je ziek begint te worden ruim voor je de volgende dosis mag nemen.Als je Engels verstaat,youtube en google is je vriend. In het Nederlands kan je nauwelijks wat vinden en inderdaad de dokter weet 't niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Ik zit nu 4 weken aan de oxa. Kreeg eerst 50 mg per dag in hele tabletvorm. Maar omdat ik af wilde bouwen heb ik de huisarts gevraagd om tabletjes van 10 mg, omdat dat makkelijker te doseren is. Misschien een tip voor je? @Clau

Ik zit nu op 20 mg per dag. Elke week een tabletje van 10 mg (die je nog kun breken als het te snel gaat) eraf en dat gaat prima (bij mij dan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nu een week van de oxazepam af:). Het was wel een lange weg, ongeveer elke week een mg eraf. Ik ben pas gestopt toen ik op 2 mg aan gewicht zat, dat is nog minder dan een halve mg. oxazepam. Ik weet nu achteraf dat ik al na een paar tabletjes verslaafd was lichamelijk. De klachten die ik toen had waarvan ik dacht dat het door angst of hartklachten kwam waren ontwenningsverschijnselen. Namelijk zweten, duizelig, snelle hartslag en rode vlekken. Ik heb tijdens het afbouwen verschillende klachten gehad. Ergste was hoofdpijn, verder veel rode vlekken en rood gezicht, huilbuien en soms misselijk, overgeven en angst. Maar daar waar ik bang voor was is gelukkig niet gebeurd nl. paniekaanvallen of hele erge hartkloppingen. Het was een gedoe om alle stukjes pil af te wegen maar het is het waard geweest. Ik vond het wel fijn om met Oxazepam af te bouwen omdat je het echt zelf in de hand hebt. Wanneer je teveel last hebt tussendoor kan je het wat vaker in nemen. Ik ben naar 4 x per dag gegaan. Ik kreeg wel de tip om over te stappen naar Diazepam maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Ik voel me nu nog niet de oude, voel me gespannen in mijn spieren en kan me slecht ontspannen. Maar dat komt wel weer!

bewerkt door Clau
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Goedeavond  ik maak me ook bezorgd slik nu 4weken Oxazepam  ik begon met 3xhalfje 2weken  daarna 3x 10 mg per dag  nu terug gebracht naar 20 mg per dag  ik merk al ontrekings verschijnselen  ik wil graag de tappering strips  gaan gebruiken hoop dat de huisarts mee werkt omdat ik nu al zo heftig op reageer kwa afbouw. Groetjes Anja 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Dubie:

Goedeavond  ik maak me ook bezorgd slik nu 4weken Oxazepam  ik begon met 3xhalfje 2weken  daarna 3x 10 mg per dag  nu terug gebracht naar 20 mg per dag  ik merk al ontrekings verschijnselen  ik wil graag de tappering strips  gaan gebruiken hoop dat de huisarts mee werkt omdat ik nu al zo heftig op reageer kwa afbouw. Groetjes Anja 

Gelukkig geen hoge dosering, met een mooi afbouw schema kom je er wel vanaf. Een taperingstrip blijkt niet zo snel gegeven te worden ( kost veel geld ). Je zou zelf zo'n goedkoop weegschaaltje op bol.com kunnen kopen en dan zelf je dosering zo verlagen. Dus eerst een tablet wegen, en daar een bepaald percentage afhalen. Met deze doseringen zou ik me niet heel druk maken! Dat scheelt ook nog eens de helft van hoe je de klachten volhoudt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je antwoord  ik ben bij de huisarts geweest en zij heeft de tappering strips besteld ik moet ze tenslotte zelf betalen  alleen probleem is dat ik nog teveel spanningen in me lijf hoofd heb en augustus bij de Psycholoog terecht kan en waarschijnlijk (weet wel zeker)..antidepressiva ga krijgen  want die angsten en paniek  moeten doorbroken worden  en dan ook de afbouw  van de oxazepam via tapping strips  mijn recept  houden ze in bewaring  en dan hopen dat de antidepressiva aan gaan slaan ook wëer inwerking  pff  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Dubie:

Bedankt voor je antwoord  ik ben bij de huisarts geweest en zij heeft de tappering strips besteld ik moet ze tenslotte zelf betalen  alleen probleem is dat ik nog teveel spanningen in me lijf hoofd heb en augustus bij de Psycholoog terecht kan en waarschijnlijk (weet wel zeker)..antidepressiva ga krijgen  want die angsten en paniek  moeten doorbroken worden  en dan ook de afbouw  van de oxazepam via tapping strips  mijn recept  houden ze in bewaring  en dan hopen dat de antidepressiva aan gaan slaan ook wëer inwerking  pff  

Fijn dat je met taperingstrips kunt afbouwen, @Dubie

Sterkte en succes!
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dubie Heel herkenbaar dat je zo snel last hebt van de oxazepam. Ik had hetzelfde na een paar weken en ben erg stom na zes weken cold turkey gestopt, doe dat niet! @Bianca78 heeft oxazepam afgebouwd door middel van vijlen volgens mij en @Annie87 heeft oxazepam afgebouwd met strips dacht ik... Misschien dat één van hun tips voor je hebben? Sterkte! Het is rotspul, maar je komt er vanaf en het komt goed :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, 

Ik was dus snel verslaafd oxazepam zodat ik al snel afkickverschijnselen kreeg tussen het innemen in (nam toen 3 keer). Ik ben het 4 keer p.d. gaan nemen en toen heel rustig gaan afbouwen, met een weegschaaltje steeds iets minder gewicht per week ongeveer. In totaal heb ik er 8 maanden over gedaan. Afkickverschijnselen vielen mee vooral hoofdpijn en af en toe overgeven... maar de angst waar ik zo bang voor was viel mee en paniek bleef uit.  Nadeel van tapering vind ik dat je niet je eigen tempo kan aanhouden wat bij mij zeer belangrijk was. Diazepam werkt langer maar is ook een zwaarder middel die stapelt in je lichaam. groetjes Clau en succes

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Clau:

Hoi, 

Ik was dus snel verslaafd oxazepam zodat ik al snel afkickverschijnselen kreeg tussen het innemen in (nam toen 3 keer). Ik ben het 4 keer p.d. gaan nemen en toen heel rustig gaan afbouwen, met een weegschaaltje steeds iets minder gewicht per week ongeveer. In totaal heb ik er 8 maanden over gedaan. Afkickverschijnselen vielen mee vooral hoofdpijn en af en toe overgeven... maar de angst waar ik zo bang voor was viel mee en paniek bleef uit.  Nadeel van tapering vind ik dat je niet je eigen tempo kan aanhouden wat bij mij zeer belangrijk was. Diazepam werkt langer maar is ook een zwaarder middel die stapelt in je lichaam. groetjes Clau en succes

 

Hoi clau  dat ervaart ikdus ook  dus eigenlijk zeg je met die Tappering strips mischien meer klachten 8maanden  pff  maar gelukkig ben je er nu vanaf  niet normaal hè die dokters schrijven het uit maar waarschuwen niet tenminste niet bij mijn ik kreeg gewoon al afkick verschijnselen in begin en hun dachten waarschijnlijk komt door haar paniekaanvallen dus laat maar door slikken  nu zegt ze nog niet stoppen hoor kan nog niet  maar inderdaad ik moet eerst stabiliseren wat jij zegt 4x 10 mg  want 3x mg heb iķ teveel klachten  én dán  langzaam afbouwen  hoelang heb jíj. Gewacht  töen jíj begon mét afbouwen  wát n vragen hè ben wel blij mét jullie híer  groet Anja 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anja,

Wanneer je naar 4 x gaat zit je wel gelijk op 40 mg. Ik gebruikte 2 x 10 en 1 x 5 mg en ben toen ik teveel afkickverschijnselen kreeg naar 2 x 10 mg en 2 x 5 mg gegaan. Toen ik ben gaan afbouwen heb ik eerst de pillen van 10 mg naar 5 mg afgebouwd en toen verder van 4 x 5 mg... was wel een hoop gepriegel met dat afwegen, er zit niet eens een breuklijn op die dingen.

Ik ben een enorme contolfreak en voor mij was dit de beste manier. Als tapering ook met 4x per dag inname kan zou dat ook goed kunnen werken natuurlijk maar als je er even doorheen zit is het ook wel fijn om even iets langer op een dosis te blijven zitten. Dat heb ik wel een paar keer gedaan namelijk. 

Ik was destijds aardig van het pad af maar de oxazepam heeft het veel erger gemaakt omdat ik na twee keer innemen al afkickverschijnselen had. Maar omdat ik niet goed in mijn vel zat heb ik niet gelijk die link gelegd dat het door de oxazepam kwam helaas en artsen weten er echt niet veel vanaf sorry.... ik kreeg aanvallen van hartkloppingen, duizelig, zweten en erg raar in mijn hoofd voelen. Totdat ik dus van de dokter 3 x per dag MOEST innemen toen had ik geen last meer. 

Toen het weer beter ging, dat was ongeveer 2 maanden later ben ik gaan afbouwen. 

Voor jou is het natuurlijk wel zonde om naar 4 x 10 te gaan, als ik je mag adviseren dan zou ik de inname in de nacht (om de 6 uur innemen) een halfje proberen dat scheelt weer 5 mg. Verder is het natuurlijk aan jou en je arts wanneer je wilt gaan afbouwen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Clau:

Hoi Anja,

Wanneer je naar 4 x gaat zit je wel gelijk op 40 mg. Ik gebruikte 2 x 10 en 1 x 5 mg en ben toen ik teveel afkickverschijnselen kreeg naar 2 x 10 mg en 2 x 5 mg gegaan. Toen ik ben gaan afbouwen heb ik eerst de pillen van 10 mg naar 5 mg afgebouwd en toen verder van 4 x 5 mg... was wel een hoop gepriegel met dat afwegen, er zit niet eens een breuklijn op die dingen.

Ik ben een enorme contolfreak en voor mij was dit de beste manier. Als tapering ook met 4x per dag inname kan zou dat ook goed kunnen werken natuurlijk maar als je er even doorheen zit is het ook wel fijn om even iets langer op een dosis te blijven zitten. Dat heb ik wel een paar keer gedaan namelijk. 

Ik was destijds aardig van het pad af maar de oxazepam heeft het veel erger gemaakt omdat ik na twee keer innemen al afkickverschijnselen had. Maar omdat ik niet goed in mijn vel zat heb ik niet gelijk die link gelegd dat het door de oxazepam kwam helaas en artsen weten er echt niet veel vanaf sorry.... ik kreeg aanvallen van hartkloppingen, duizelig, zweten en erg raar in mijn hoofd voelen. Totdat ik dus van de dokter 3 x per dag MOEST innemen toen had ik geen last meer. 

Toen het weer beter ging, dat was ongeveer 2 maanden later ben ik gaan afbouwen. 

Voor jou is het natuurlijk wel zonde om naar 4 x 10 te gaan, als ik je mag adviseren dan zou ik de inname in de nacht (om de 6 uur innemen) een halfje proberen dat scheelt weer 5 mg. Verder is het natuurlijk aan jou en je arts wanneer je wilt gaan afbouwen. 

 

Pff wat n gedoe allemaal hè  ja me lichaam vraagt om meer  3x per dag  ik zit nu ook steeds met halfjes te doen zo uitgewerkt  in de ochtend ben ik het slechts dan neem ik hele  en als ik afspraak heb in de middag moet ik nog een nemen anders te angstig om de deur uit te gaan  met  3x per dag veel ontwenningsverschijnselen  maar net wat je zegt omhoog nog meer afbouwen  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Dubie:

Pff wat n gedoe allemaal hè  ja me lichaam vraagt om meer  3x per dag  ik zit nu ook steeds met halfjes te doen zo uitgewerkt  in de ochtend ben ik het slechts dan neem ik hele  en als ik afspraak heb in de middag moet ik nog een nemen anders te angstig om de deur uit te gaan  met  3x per dag veel ontwenningsverschijnselen  maar net wat je zegt omhoog nog meer afbouwen  

Clau  begrijp niet precies wat je bedoelt met de nacht straks neem ik halfje zit ik op 30 half  had vanmorgen rot ochtend dus  een hele en middag een hele genomen dus kom ik nu niet uit op 30 dus nu niks meer maar straks met slapen maar halfje over dus straks in de nacht weer wakker worden met verschijnselen ik heb dus met 30mg nu problemen maar al eerder lichaam vraagt steeds meer  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dubie je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik wilde het ook eerst proberen met de oxazepam en dat is gelukt, was ook niet zo’n hoge dosis maar toch pittige ontwenningsverschijnselen. Ben er nu 8 wkn vanaf en het is nog steeds niet top, heb goede en slechte dagen. Het komt goed daar ben ik van overtuigd. Het gaat jou ook lukken! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Dubie:

Clau  begrijp niet precies wat je bedoelt met de nacht straks neem ik halfje zit ik op 30 half  had vanmorgen rot ochtend dus  een hele en middag een hele genomen dus kom ik nu niet uit op 30 dus nu niks meer maar straks met slapen maar halfje over dus straks in de nacht weer wakker worden met verschijnselen ik heb dus met 30mg nu problemen maar al eerder lichaam vraagt steeds meer  

Als je iedere 6 uur een dosis neemt, bv 8 uur 14 uur 20 uur en 2 uur in de nacht. Oxazepam is snel uitgewerkt 4 x innemen geeft veel meer rust merkte ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...