Spring naar bijdragen

Gewenning Oxazepam


Clau

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds ongeveer 3/4 weken gebruik ik dagelijks oxazepam ivm angst mede veroorzaakt door een persoonlijkheidsprobleem. De laatste twee weken 2 x p.d. 10 mg en 1 x pd. 5 mg voor de nacht maar slaap slecht. Ik krijg psychische hulp over twee weken.

Ik heb het idee dat ik steeds meer lichamelijke klachten krijg de laatste dagen, vooral vlak voordat ik weer moet innemen..

Ik heb zelf het idee dat door gewenning voornamelijk mijn lichaam om meer vraagt. Als de oxazepam is uitgewerkt krijg ik tintelingen in armen en benen, spierpijn, trillerig, slappe benen, soms benauwd en (bonzende) hoofdpijn, niets kunnen hebben, snellere hartslag.

Ik heb in de Aston Manual gelezen dat je idd bij gewenning ook afkickverschijnselen kan krijgen. 

(Mijn huisarts denkt dat het niet zo is.)

Mijn vraag is of dat blijvend is of dat zich weer stabiliseert? Of wordt dit steeds erger? En is dit dan gevaarlijk?. Ik ga liever niet meer gebruiken want dan krijg ik dit over een week weer terug denk ik. 

Ik hoop dat u mij kan helpen/adviseren...

p.s. bedenk me net toen ik oxazepam op 18/8 voor de tweede keer gebruikte ik de dag erna een snelle hartslag had. Vanaf die keer ben ik het wat vaker gaan gebruiken maar nog niet dagelijks. Dit deed ik door meer stress maar ook omdat ik vaak een hele snelle hartslag kreeg en kortademig was en soms zelfs moest gaan zitten. Een keer ging ik wazig zien en dacht Dat ik out ging. Dat heb ik misschien ten onrechte aangezien voor angst. Daarvoor heb ik dat nl. nooit bij (hevige) spanningen gehad. Wel bonzend hart maar niet zo,n snelle hartslag als nu. Ik hoop niet dat ik extreem gevoelig voor benzo's ben. Achteraf denk ik dat mijn angsten hierdoor veel erger zijn geworden.....

20 jaar geleden heb ik een korte periode veel xtc en speed gebruikt waarna mijn zenuwgestel altijd minder goed met stress heeft kunnen omgaan. Verder gebruik in nog paroxetine 10mg.

 

 

 

bewerkt door Clau
extra mededeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dag Clau,

Allereerst excuses dat het bericht zo lang onbeantwoord is gebleven. Je hebt een aantal vragen over oxazepam, afkickverschijnselen, tolerantie en de risico's. Het is inderdaad zo dat bij het gebruik van benzodiazepinen er na enkele weken een tolerantie ontstaat: dat wil zeggen dat je lichaam om een hogere dosis vraagt voor een gelijk effect. Of de door jou beschreven ontwenningsverschijnselen in direct verband staan met gewenning is moeilijk te beoordelen. Het advies is dat je bij twijfel altijd een bevoegd arts of psychiater raadpleegt. Gelukkig verwachtte je toen je je vraag stelde binnen twee weken hulp te krijgen. Is er al een afspraak geweest of gepland?

Heel veel sterkte,

De moderator.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei moderator:

Dag Clau,

Allereerst excuses dat het bericht zo lang onbeantwoord is gebleven. Je hebt een aantal vragen over oxazepam, afkickverschijnselen, tolerantie en de risico's. Het is inderdaad zo dat bij het gebruik van benzodiazepinen er na enkele weken een tolerantie ontstaat: dat wil zeggen dat je lichaam om een hogere dosis vraagt voor een gelijk effect. Of de door jou beschreven ontwenningsverschijnselen in direct verband staan met gewenning is moeilijk te beoordelen. Het advies is dat je bij twijfel altijd een bevoegd arts of psychiater raadpleegt. Gelukkig verwachtte je toen je je vraag stelde binnen twee weken hulp te krijgen. Is er al een afspraak geweest of gepland?

Heel veel sterkte,

De moderator.

Ik heb een intake gehad, volgende week weer terug. Ik ga me helaas steeds slechter voelen en slaap ook erg slecht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Haai, ik heb zelf 5 weken oxzazepam gemiddeld 5 mg per dag genomen, heel dom na 5 weken gestopt i

Coldturkey, nu 4,5 week later nog vreselijke ontwenningsverschijnselen zo denk je even ja gaat iets beter en dan ineens  weer slecht hartkloppingen slappe spieren vooral benen fff algehele malaise ik dacht dosis 5 mg per dag  en  maar 5 weken gebruik kan wel nee dus maar volhouden maar sterkte komt goed wel een weg he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...