Spring naar bijdragen

Ervaringen met Brijder online


Yogajuf

Aanbevolen berichten

Dankjewel Sheila, een gemengde  ervaring dus.  Ik stelde de vraag niet voor mezelf, maar voor een kennis. Misschien moet ik hem wat breder stellen: ik ben op zoek naar anonieme online behandelingen, zonder tussenkomst van verzekeraars. De brijder kan de online behandeling ook anoniem aanbieden, dankzij een fonds. Misschien zijn er wel meer soortgelijke behandelingen? Nog meer ervaringen en tips zijn welkom.

xx Yo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, en zo kwam ik dus op die van de Brijder. Maar vooral ben ik benieuwd naar de persoonlijke ervaringen van andere forumleden met die behandelingen. Zo weet ik bijvoorbeeld dat er hier een aantal is dat het programma Voorbij Alcohol heeft gevolgd, naar alle tevredenheid. Maar daar zit misschien weer een financiële drempel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is toch nog een flink aantal behandelingen dat niet wordt vergoed door verzekeraars, daar kan de huisarts helaas niets aan veranderen. Soms kan er nog iets vanuit een aanvullend pakket, maar in het geval van Voorbij Alcohol is dat helaas niet het geval.

Maar ik zoek dus naar: gratis én anoniem (dus geen tussenkomst van verzekeraar) én ook nog eens kwalitatief goed bevonden door ervaringsdesundigen :)

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha Yo, Gerrit plaatste ooit deze site, ik heb me er niet in verdiept, maar dat kun jij misschien zelf wel?
leeftijd zal geen must zijn en de onderliggende problematieken van drinken zijn vaak bij jong en oud
te vergelijken. https://alcoholenouderen.mirro.nl/zelfhulpmodule-hoe-werkt-het/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Etty, een benadering die zingeving en zelfontwikkeling erbij betrekt dus. Voorbij Alcohol is het vervolg op de Helderheid toch, van Erik Stofferis? Daar kan ik me zeker in vinden en ik verwacht ook de ander.

Heb nu 3 verschillende opties, dat is voldoende om mee te beginnen. 

Heb MG de groetjes gedaan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowel helderheid  in utrecht ( toen mijn startpunt van 5 jaar alcoholvrij) en later bij petra moes ook voorbij alcohol gedaan. Veel van geleerd, maar ik heb ( weet ik nu) meer nodig en frequent. Daarom werkt voor mij een twee meetings per week nu beter. Maar het gedachtengoed van Eric Stofferis spreekt mij nog steeds aan. 

Een online behandeling werkt bij mij niet zo, in alle stilte en alleen zijn achter de laptop. Wel krijg je door het schrijven steeds meer inzicht in je gedrag, dat heb ik er wel van geleerd. Maar het blijft heel persoonlijk. Wat voor de een mmeer werkt, werkt voor de ander minder en omgekeerd. Vooral een zoektocht ( dan spreek ik geheel voor mijzelf) wat bij jezelf past en je scherp houdt en alcoholvrij.

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie ook bedankt, Bob en herstel. Herstel, ik kan me helemaal vinden in je posting. Over mijn eigen zoektocht: ik heb het eigenlijk altijd zonder andere hulp gedaan dan die van het forum en met name van de mensen die ik op het forum heb leren kennen. Voor mij was het forum dan ook van onschatbare waarde.

Ben later wel een paar keer naar de NA gegaan. Wat ik vooral hel(p)end vond daar, was het gevoel van liefde, saamhorigheid en de warme energie. Tegelijkertijd ben ik daar misschien wel té gevoelig voor. Het kwam allemaal erg binnen, zeg maar. Ik kan het niet zo goed uitleggen wat ik bedoel. 

Maar goed: dingen alleen doen en zelf doen past ook wel bij mij. Ik besef me dat het zowel een kracht als een valkuil is. Ik hoop dat het nooit een overtuiging wordt die me ervan weerhoudt om hulp te vragen wanneer het me alleen niet meer lukt. Daar probeer ik aan te werken. 

Veel succes op jouw zoektocht, Herstel.

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel @Yogajuf. Zo zie je maar , hoe persoonlijk en uniek het voor ieder is. Deze week mag ik weer zelf rijden, dus hoera weer naar aa. Die saamhorigheid vind ik juist weer super. En die werkt voor mij erg goed. Vandaar dat onlnebehandeling voor mij niet zo goed werkt. Daarnaast is dit forum geweldig. Ook als alleen bent zo contact kunnen zoeken. Mooi! Op dit moment steun ik anderen vast nog te weinig, maar dat is wel mijn intentie. Maar eerst zelf een " basis" leggen. Fundament, anders kan er niet  " gebouwd" worden.

Er zijn wat nare spanningen van mij afgevallen en dat maakt de weg weer vrij, na lappenmandgedoe lichamelijk en geestelijk, om mijn zoektocht/ avontuur te vervolgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...