Spring naar bijdragen

Terugval of niet?


Chelle

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Cyclad58:

@Clau, hoe is de intake gegaan? 

Nog even over Oxazepam versus Diazepam: Oxazepam is een kortwerkend middel, Diazepam juist ene langwerkend middel. Oxazepam is om die reden veel lastiger af te bouwen dan Diazepam, hoewel het als benzo an sich lichter is. Overstap naar Diazepam (mits je het verdraagt) is aan te bevelen. En ja, door de lange halfwaardetijd van Diazepam treedt een zekere mate stapeling op, maar juist daardoor moeten de afkickverschijnselen milder zijn dan bij Oxazepam. 

Hey de intake was wel zwaar, angststoornis en persoonlijkheidsstoornis waarschijnlijk.  Ik baal echt van die oxazepam. Als je die gaat afbouwen pfff durf het amper. Kan het zijn dat je diazepam niet verdraagt? Groetjes angsthaasje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Clau:

Hey de intake was wel zwaar, angststoornis en persoonlijkheidsstoornis waarschijnlijk.  Ik baal echt van die oxazepam. Als je die gaat afbouwen pfff durf het amper. Kan het zijn dat je diazepam niet verdraagt? Groetjes angsthaasje 

@Clau, heel soms komt het voor dat een andere benzo niet goed "valt". Die kans is klein, hoor. Algemeen wordt omzetting in Diazepam, in combinatie met langzaam afbouwen, gezien als de meest veilige methode! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve allemaal,

sorry ben er even een tijdje niet geweest... weer veel gebeurd! maar alles is goed afgelopen. Vandaag een positieve uitslag gekregen!

Clau wat heb ik het met je te doen.... Het begin van je ontdekkings- tocht is loodzwaar. Een hele grote puzzel die helemaal door elkaar ligt. In mijn begin fase heb ik mij vaker dood gewenst dan levend. Een grote Nachtmerrie!!  En dan nog eens die pillen die je beter moeten maken.. Maar eerst krijg je nog eens de bijwerkingen op je bord. Bikkel je eerst daar maar weer doorheen. En dan nog eens de wachtlijsten.... 9 maanden lang moeten wachten op een psyoloog.  

Niet normaal allemaal! Maar echt Clau nu naar ongeveer 1 jaar kan ik zeggen dat ik toch wel al op de helft van mijn puzzel ben. (nog wel een halve lorazepan te gaan...)

Hou vol!! er komt echt eind aan deze zwarte tunnel!!

liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg dat wel een nachtmerrie, in het begin had er te veel afgehaald, vreselijk, toen was het elke 3 weken weer moeilijk als ik minderde om wat te ondernemen, eng, en erna was ik weer zo blij dat het gelukt was! Nu ik toch aan het eind van de afbouw zit, maar dat kan nog een half jaar duren, sombere dagen. Het is zo grillig, maar je moet toch door, met benzo's is geen leven Clau. Misschien kan een AD je ondersteunen in het afbouwen, ik ben ook een angsthaas, en meer mensen hier!

Ik heb mijn psychiater weer gebeld, een vervangende, misschien doet hij niet zo moeilijk, voor de mirtazepine, want de lora hoop ik wat sneller af te komen, wat een rotzooi. Wie herkent dit, erg slechte doorbloeding, dat merk ik dat ik het zo koud heb, en pijn aan de ogen, gezicht en kaak. Ik gebruik soms wartmecompressen, dat verlicht enorm.

Oxazepam is ook een rot middel, heel snel uitgewerkt; na 2 uur zat ik weer in een angsttoestand. Ik wens je veel sterkte Clau!

En de anderen hier ook sterkte!

bewerkt door Anoniem48
foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ano. heb je het koud als je beweegt of stil zit? En eet je voldoende? Hoe is het nu met slapen? Soms wil het helpen om een warm glas melk  te drinken

Als je niet goed slaapt heb je het ook vaak koud. Ik weet niet of je lichaam het toe laat maar even flink bewegen waardoor de hartslag omhoog gaat en ook de temp.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anoniem48

Wat naar dat je het steeds zo koud hebt. Ik ben ook de halve zomer op de bank met een fleece deken te vinden geweest. Vooral heb ik vaak koude voeten. @bolletje heeft gelijk dat ik vaak ook te weinig in beweging ben gekomen. k Heb van mijzelf sowieso al makkelijk koude handen en voeten. Weet niet of het door de benzo's komt. Maar ik vond de volgende rij tips die ik met je ga delen, gewoon omdat ik het ook wel grappig vond wat ik las. Er zijn heel wat van deze tips goed uitvoerbaar. Sommigen wat minder:P

Om je bloedsomloop te verbeteren kun je deze tips inzetten:

  • Wandel dagelijks een half uurtje
  • Aard jezelf dmv blote voeten of een aardingsmat of aardingslaken
  • Neem tijdens het computerwerken korte beweegpauzes
  • Drink gemberthee
  • Voeg cayennepeper toe als smaakmaker
  • Eet regelmatig knoflook
  • Neem wisselbaden
  • Slik vitamine B en C, ginkgo biloba, OPC, krillolie of magnesium
  • Neem regelmatig een warme douche
  • Ga de sauna in
  • Neem een voetbad
  • Boek een massage
  • Drink voldoende (warme) dranken, liefst kruidenthee of water
  • Eet jodiumrijke voeding voor de schildklier
  • Zorg dat je kachel aanstaat en dat je goed warm gekleed bent
  • Zit niet met je benen over elkaar
  • Oefeningen zoals Yoga of gymnastiek
  • Heb een plaid naast de bank voor koude momenten
  • Verhuis naar een tropisch gebied zoals Hawaii of de Bahama’s
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is bizar, maar ik ben morgen op 3 mg Diazepam. Dan heb ik in drie weken en 3 dagen, 25% afgebouwd.  van 4 mg naar 3 mg! Ik heb wel wat klachten, maar staat niet in verhouding met de klachten die ik had van 5 naar 4,5 en van 4,5 naar 4 ,waarbij ik als een zieke hond voor dood op de bank lag. Lang leve de microtaper!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, dat zijn veel tips, warme dranken, ja altijd, beweging ook, maar kan meer. Naar een warm land verhuizen, hihi lijkt me wel wat! Maar ik ben zo niet. Nooit een koukleum geweest. Ik ga de tips zoveel als ik kan zeker toepassen, dank je Kannie!

Maar de kaak, gezicht, ogen, is niks te vinden verder over slechte doorbloeding, met beweging wordt het deels beter, maar na een uur begint het weer.

Ik krijg mirtazepine van de andere psychiater, dus ik zal zien hoe dat werkt, of ik de lora beter af kan bouwen. Ik moest er wel aan denken dat ik 5 kg aan kan komen, dus oppassen met mijn snoepen, toch weer soms.... Ik weeg nu 56 kg, dus is niet te veel. Ik zal mijn bevindingen over de AD laten weten.

Liefs,

Ano

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Cyclad58:

@Clau, heel soms komt het voor dat een andere benzo niet goed "valt". Die kans is klein, hoor. Algemeen wordt omzetting in Diazepam, in combinatie met langzaam afbouwen, gezien als de meest veilige methode! 

Ik hou het in mijn achterhoofd. Ik las ergens dat je een weegschaal hebt om stukjes pilletjes te meten is de 0.001 gram dan geschikt daarvoor? Was vandaag bij de poh ggz bij de huisarts die zegt steeds wat anders, dan weer wel afbouwen nou weer niet. Wa hten op de ggz maardat duurt misschien nog weken. 

En die klachten die ik heb zoals duizelingen hoofdpijn en tintelingen is van de stress? Geloof ik niet maar ben ook heeel eigenwijs hoor....probeer wel af te bouwen en anders over op een langwerkende 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Clau:

Ik hou het in mijn achterhoofd. Ik las ergens dat je een weegschaal hebt om stukjes pilletjes te meten is de 0.001 gram dan geschikt daarvoor? Was vandaag bij de poh ggz bij de huisarts die zegt steeds wat anders, dan weer wel afbouwen nou weer niet. Wa hten op de ggz maardat duurt misschien nog weken. 

En die klachten die ik heb zoals duizelingen hoofdpijn en tintelingen is van de stress? Geloof ik niet maar ben ook heeel eigenwijs hoor....probeer wel af te bouwen en anders over op een langwerkende 

Ja, een precisie weegschaal met 0,001 mogelijkheid is geschikt. Ik heb er al eentje besteld, komt deze week binnen. Ik houd jullie op de hoogte!

Duizelingen, hoofdpijn en tintelingen kunnen heel goed van de benzo's komen, zeker als je de "tolerantie geraakt" hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Cyclad58:

Ja, een precisie weegschaal met 0,001 mogelijkheid is geschikt. Ik heb er al eentje besteld, komt deze week binnen. Ik houd jullie op de hoogte!

Duizelingen, hoofdpijn en tintelingen kunnen heel goed van de benzo's komen, zeker als je de "tolerantie geraakt" hebt. 

Blijven die klachten dan zo of wordt het steeds erger? Brrr vind het zo eng 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Anoniem48:

@Kannietmeer, koude handen en voeten zijn wel ontwenningsklachten, ik heb er ook last van.

Tja, de laatste tip is een beetje lastig te realiseren :P

Nu ook weer, prima warm in het lijf, maar koude pootjes... niet te filmen. Maar als ik slaap worden ze altijd weer warm:rolleyes:. Nou ja, beter dan nooit warm! Ja toch!

9 uur geleden zei Anoniem48:

Maar de kaak, gezicht, ogen, is niks te vinden verder over slechte doorbloeding, met beweging wordt het deels beter, maar na een uur begint het weer

 

Dat komt denk ik door de spanning die mogelijk wordt opgewekt in  de spieren. Of de zenuwen die gewoon zomaar geprikkeld worden. Ik heb de afgelopen twee dagen dat ik weer mijn leesbrilletje erbij moet pakken omdat ik het gewoon niet zie zonder. Luie ogen en pijnlijke soms. Ze voelen als griep-ogen.... weet niet of jullie dan begrijpen hoe het voelt, maar zo kan ik het vergelijken. Ogen als je koortsig bent, weet je wel?!

 

7 uur geleden zei Clau:

Ik hou het in mijn achterhoofd. Ik las ergens dat je een weegschaal hebt om stukjes pilletjes te meten is de 0.001 gram dan geschikt daarvoor? Was vandaag bij de poh ggz bij de huisarts die zegt steeds wat anders, dan weer wel afbouwen nou weer niet. Wa hten op de ggz maardat duurt misschien nog weken. 

En die klachten die ik heb zoals duizelingen hoofdpijn en tintelingen is van de stress? Geloof ik niet maar ben ook heeel eigenwijs hoor....probeer wel af te bouwen en anders over op een langwerkende 

Lieve Clau, @Clau

ik werk met een weegschaal en bevalt prima. Diamant weegschaal en inderdaad zorgen dat je 0,000 op de teller kan lezen. Het is een mega gevoelig instrument, als ik blaas dan gaat ie al herberekenen en kan die ook in de duizendste verschillen. Maar omdat je iedere dag een beetje verminderd is het minder erg voor je lijf. Zeker  zo in mijn ervaring tenminste. Wat zijn al jou symptomen momenteel Claudia en hoelang slik je de rommel nu?  Zeker niet wachten op de ggz, want dat kan vreselijk lang duren en de oxa graaft zich intussen goed in in je hersenen en richten flinke schade aan. Zorg voor jezelf en raak het maar zo snel als je kan kwijt. Kan misschien niet zonder lijden, maar desalniettemin beter dan de vewoestende werking van de pillen laten voortduren. En luister vooral niet te veel naar de huisartsen, die weten hier  bijna helemaal niets van..... ik mag dat misschien niet zeggen, maar het is mijn ervaring en heb heel wat hulpverleners gezien het afgelopen jaar en allemaal kijken ze me verbaast aan als ik vertel wat er zich allemaal in mijn lichaam afspeelt sinds de benzo's er hebben gehuisd. Dus verwacht niet te veel. Lees zelf goed over alles wat ze je voorstellen.

Heb je de Ashton Manual al gelezen om te begrijpen wat er aan de hand is in je lichaam en hersenen?

mensen kunnen verschillende vormen van ontwenningsverschijnselen hebben, die allemaal hetzelfde zijn, maar op een ander moment ontstaan: tussen dosissen in, tolerantiegrens bereikt zoals Cyclad58 al schreef, en bij afbouw. De klachten verschillen van mild tot de absolute hel.

Heel veel sterkte in het zoeken naar de juiste manier voor jou om af te bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Kannietmeer:

Nu ook weer, prima warm in het lijf, maar koude pootjes... niet te filmen. Maar als ik slaap worden ze altijd weer warm:rolleyes:. Nou ja, beter dan nooit warm! Ja toch!

Dat komt denk ik door de spanning die mogelijk wordt opgewekt in  de spieren. Of de zenuwen die gewoon zomaar geprikkeld worden. Ik heb de afgelopen twee dagen dat ik weer mijn leesbrilletje erbij moet pakken omdat ik het gewoon niet zie zonder. Luie ogen en pijnlijke soms. Ze voelen als griep-ogen.... weet niet of jullie dan begrijpen hoe het voelt, maar zo kan ik het vergelijken. Ogen als je koortsig bent, weet je wel?!

 

Lieve Clau, @Clau

ik werk met een weegschaal en bevalt prima. Diamant weegschaal en inderdaad zorgen dat je 0,000 op de teller kan lezen. Het is een mega gevoelig instrument, als ik blaas dan gaat ie al herberekenen en kan die ook in de duizendste verschillen. Maar omdat je iedere dag een beetje verminderd is het minder erg voor je lijf. Zeker  zo in mijn ervaring tenminste. Wat zijn al jou symptomen momenteel Claudia en hoelang slik je de rommel nu?  Zeker niet wachten op de ggz, want dat kan vreselijk lang duren en de oxa graaft zich intussen goed in in je hersenen en richten flinke schade aan. Zorg voor jezelf en raak het maar zo snel als je kan kwijt. Kan misschien niet zonder lijden, maar desalniettemin beter dan de vewoestende werking van de pillen laten voortduren. En luister vooral niet te veel naar de huisartsen, die weten hier  bijna helemaal niets van..... ik mag dat misschien niet zeggen, maar het is mijn ervaring en heb heel wat hulpverleners gezien het afgelopen jaar en allemaal kijken ze me verbaast aan als ik vertel wat er zich allemaal in mijn lichaam afspeelt sinds de benzo's er hebben gehuisd. Dus verwacht niet te veel. Lees zelf goed over alles wat ze je voorstellen.

Heb je de Ashton Manual al gelezen om te begrijpen wat er aan de hand is in je lichaam en hersenen?

mensen kunnen verschillende vormen van ontwenningsverschijnselen hebben, die allemaal hetzelfde zijn, maar op een ander moment ontstaan: tussen dosissen in, tolerantiegrens bereikt zoals Cyclad58 al schreef, en bij afbouw. De klachten verschillen van mild tot de absolute hel.

Heel veel sterkte in het zoeken naar de juiste manier voor jou om af te bouwen.

 

16 uur geleden zei Kannietmeer:

Nu ook weer, prima warm in het lijf, maar koude pootjes... niet te filmen. Maar als ik slaap worden ze altijd weer warm:rolleyes:. Nou ja, beter dan nooit warm! Ja toch!

Dat komt denk ik door de spanning die mogelijk wordt opgewekt in  de spieren. Of de zenuwen die gewoon zomaar geprikkeld worden. Ik heb de afgelopen twee dagen dat ik weer mijn leesbrilletje erbij moet pakken omdat ik het gewoon niet zie zonder. Luie ogen en pijnlijke soms. Ze voelen als griep-ogen.... weet niet of jullie dan begrijpen hoe het voelt, maar zo kan ik het vergelijken. Ogen als je koortsig bent, weet je wel?!

 

Lieve Clau, @Clau

ik werk met een weegschaal en bevalt prima. Diamant weegschaal en inderdaad zorgen dat je 0,000 op de teller kan lezen. Het is een mega gevoelig instrument, als ik blaas dan gaat ie al herberekenen en kan die ook in de duizendste verschillen. Maar omdat je iedere dag een beetje verminderd is het minder erg voor je lijf. Zeker  zo in mijn ervaring tenminste. Wat zijn al jou symptomen momenteel Claudia en hoelang slik je de rommel nu?  Zeker niet wachten op de ggz, want dat kan vreselijk lang duren en de oxa graaft zich intussen goed in in je hersenen en richten flinke schade aan. Zorg voor jezelf en raak het maar zo snel als je kan kwijt. Kan misschien niet zonder lijden, maar desalniettemin beter dan de vewoestende werking van de pillen laten voortduren. En luister vooral niet te veel naar de huisartsen, die weten hier  bijna helemaal niets van..... ik mag dat misschien niet zeggen, maar het is mijn ervaring en heb heel wat hulpverleners gezien het afgelopen jaar en allemaal kijken ze me verbaast aan als ik vertel wat er zich allemaal in mijn lichaam afspeelt sinds de benzo's er hebben gehuisd. Dus verwacht niet te veel. Lees zelf goed over alles wat ze je voorstellen.

Heb je de Ashton Manual al gelezen om te begrijpen wat er aan de hand is in je lichaam en hersenen?

mensen kunnen verschillende vormen van ontwenningsverschijnselen hebben, die allemaal hetzelfde zijn, maar op een ander moment ontstaan: tussen dosissen in, tolerantiegrens bereikt zoals Cyclad58 al schreef, en bij afbouw. De klachten verschillen van mild tot de absolute hel.

Heel veel sterkte in het zoeken naar de juiste manier voor jou om af te bouwen.

Slik nu ruim een maand. Heb last van duizelingen (bij uitwerken), heel slecht slapen, extreem moe, hoofdpijn, gevoel van hoge bloeddruk (ben ik bang voor) soms wat snellere hartslag, tintelingen, niets kunnen hebben, nergens zin in en spierpijn. Gebruik ook seroxat die ik heb opgehoogd. Ik ben vooral erg bang dat mijn hart of bloeddruk het niet trekt als ik ga afbouwen...ik was hiervoor al zo stress gevoelig...Maar er zit ook een hoop stress in mijn lijf heb veel problemen psychisch die ik ook nog nooit eerder zo erg heb gehad (geen veiligheid in mezelf voelen en verlatingsangst)

Als je tolerant bent stabiliseert dat dan weer of wordt het alleen maar erger? Dan is in kleine stapjes afbouwen misschien ook niet te doen.... morgen toch maar weer een kruimel afbreken van mijn pilletje...

zijn er ook supplementen die je samen met een benzo kan/mag innemen? bv. l-theanine, melatonine of andere suggesties?

bewerkt door Clau
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Clau:

 

Slik nu ruim een maand. Heb last van duizelingen (bij uitwerken), heel slecht slapen, extreem moe, hoofdpijn, gevoel van hoge bloeddruk (ben ik bang voor) soms wat snellere hartslag, tintelingen, niets kunnen hebben, nergens zin in en spierpijn. Gebruik ook seroxat die ik heb opgehoogd. Ik ben vooral erg bang dat mijn hart of bloeddruk het niet trekt als ik ga afbouwen...ik was hiervoor al zo stress gevoelig...Maar er zit ook een hoop stress in mijn lijf heb veel problemen psychisch die ik ook nog nooit eerder zo erg heb gehad (geen veiligheid in mezelf voelen en verlatingsangst)

Als je tolerant bent stabiliseert dat dan weer of wordt het alleen maar erger? Dan is in kleine stapjes afbouwen misschien ook niet te doen.... morgen toch maar weer een kruimel afbreken van mijn pilletje...

zijn er ook supplementen die je samen met een benzo kan/mag innemen? bv. l-theanine, melatonine of andere suggesties?

Lieve Clau,

Stabiliseren doet het niet meer is de ervaring. Je lichaam reageert niet goed en krijgt schade. Klachten worden erger en er komen klachten bij die nog nooit hebt gehad. Als je nu na een maand deze reactie hebt, kan ik alleen maar je op het hart drukken zo snel mogelijk te stoppen, want je eigen klachten zijn nooit zo erg als de gevolgen van de oxazepam.

Je kent me niet, maar ik zou willen zeggen: vertrouw me.... Niet alle mensen hebben deze reactie en daardoor weten dokters er weinig tot niets van, maar als je deze reactie hebt op deze medicatie, dan is het echt zaak zo snel mogelijk te stoppen. Je hele lichaam geeft aan dat het beschadigd raakt in plaats van ontspannen en relaxt. Je hebt deze reactie ook al zo snel, dat ik denk dat je er niet snel genoeg mee kan stoppen. Gelukkig is oxazepam niet te heftig al middel en hoop ik dat je er snel mee kunt stoppen. De klachten waarvoor je ze slikte moet je proberen op een ander manier te bevechten.

Buteyko training kan behulpzaam zijn. Niet duur en mogelijk ook wel vergoed. Ademen is een kunst en kan in veel dingen helpen.

Supplementen die kunnen ondersteunen in deze zijn: Probiotica  met de Lactobacillus Rhamnosus streng.  Het is de meest onderzochte probiotica streng en bewezen behulpzaam bij het aanmaken van  GABAreceptoren in je hersenen die nu beschadigd zijn.

Daarnaast gebruik ik Bacopa, die ook positief op de groei van deze receptoren werkt. Andere producten kan ik afraden. Melatonine is waarschijnlijk niet het probleem voor niet slapen. Op het moment dat je dan wel melatonine toe voegd, raakt je lichaam alleen maar meer uit balans, kan je mogelijk minder goed functioneren overdag omdat de melatonine ook weer moet worden afgebroken in de ochtend. Het lijkt onschuldig, maar veel dingen hebben invloed op ons lichaam, die nu een zware strijd heeft te leveren om balans terug te vinden. Drink geen thee of koffie, alleen kruidenthee mag, weinig suikers eten, ze raden chocolade ook af.

Ik gebruik ook de bast van de Rode Iep( Slippery Elm in het engels) als supplement. Die kan je het beste  apart nemen.  Deze heelt je darmen, waar de pammetjes ( ja... zou je misschien niet zeggen) schade berokkend. In je darmen worden de neurotransmitters gemaakt die je hoofd nodig heeft heb ik me pas laten vertellen, dus gezonde darmen zijn heel belangrijk.

Lieve Clau: Heeeel veel sterkte en moed toegewenst. Je bent sterker dan je denkt en je kan hier echt doorheen komen. :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9/21/2017 om 18:22 zei Kannietmeer:

Lieve Clau,

Stabiliseren doet het niet meer is de ervaring. Je lichaam reageert niet goed en krijgt schade. Klachten worden erger en er komen klachten bij die nog nooit hebt gehad. Als je nu na een maand deze reactie hebt, kan ik alleen maar je op het hart drukken zo snel mogelijk te stoppen, want je eigen klachten zijn nooit zo erg als de gevolgen van de oxazepam.

Je kent me niet, maar ik zou willen zeggen: vertrouw me.... Niet alle mensen hebben deze reactie en daardoor weten dokters er weinig tot niets van, maar als je deze reactie hebt op deze medicatie, dan is het echt zaak zo snel mogelijk te stoppen. Je hele lichaam geeft aan dat het beschadigd raakt in plaats van ontspannen en relaxt. Je hebt deze reactie ook al zo snel, dat ik denk dat je er niet snel genoeg mee kan stoppen. Gelukkig is oxazepam niet te heftig al middel en hoop ik dat je er snel mee kunt stoppen. De klachten waarvoor je ze slikte moet je proberen op een ander manier te bevechten.

Buteyko training kan behulpzaam zijn. Niet duur en mogelijk ook wel vergoed. Ademen is een kunst en kan in veel dingen helpen.

Supplementen die kunnen ondersteunen in deze zijn: Probiotica  met de Lactobacillus Rhamnosus streng.  Het is de meest onderzochte probiotica streng en bewezen behulpzaam bij het aanmaken van  GABAreceptoren in je hersenen die nu beschadigd zijn.

Daarnaast gebruik ik Bacopa, die ook positief op de groei van deze receptoren werkt. Andere producten kan ik afraden. Melatonine is waarschijnlijk niet het probleem voor niet slapen. Op het moment dat je dan wel melatonine toe voegd, raakt je lichaam alleen maar meer uit balans, kan je mogelijk minder goed functioneren overdag omdat de melatonine ook weer moet worden afgebroken in de ochtend. Het lijkt onschuldig, maar veel dingen hebben invloed op ons lichaam, die nu een zware strijd heeft te leveren om balans terug te vinden. Drink geen thee of koffie, alleen kruidenthee mag, weinig suikers eten, ze raden chocolade ook af.

Ik gebruik ook de bast van de Rode Iep( Slippery Elm in het engels) als supplement. Die kan je het beste  apart nemen.  Deze heelt je darmen, waar de pammetjes ( ja... zou je misschien niet zeggen) schade berokkend. In je darmen worden de neurotransmitters gemaakt die je hoofd nodig heeft heb ik me pas laten vertellen, dus gezonde darmen zijn heel belangrijk.

Lieve Clau: Heeeel veel sterkte en moed toegewenst. Je bent sterker dan je denkt en je kan hier echt doorheen komen. :rose:

 

Pff nu helemaal bang. Heb een weegschaal besteld. Benzo bang dat het me niet lukt maar het moet. Beter oxa minderen of over op diazepam? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Clau, de Oxazepam is een kort werkend middel, dus wat dat aangaat kun je echt beter het omzetten naar Diazepam. Wat jij slikt werkt zo kort, ik ken het, dat is heel naar, want je voelt je snel weer angstig. Ik heb vroeger jaren aan de Oxazepam gezeten en ben toen overgestapt naar Diazepam, was wel even wennen, maar je hebt die pieken niet meer!

Ik zit momenteel aan de Lorazepam, en heb voor het eerst gisterenavond de Mirtazepine gebruikt 7,5 mg, ik moet het nog even afwachten, vandaag 1,4 mg Lorazepam gebruikt en ik hoop dat het zo goed gaat. Verder werkte gisterenavond de kamille thee goed, werd er wat rustiger van.

Clau, rustig aan, en ik zou kiezen voor een langwerkend middel, met Oxa is te lastig! Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Anoniem48:

@Clau, de Oxazepam is een kort werkend middel, dus wat dat aangaat kun je echt beter het omzetten naar Diazepam. Wat jij slikt werkt zo kort, ik ken het, dat is heel naar, want je voelt je snel weer angstig. Ik heb vroeger jaren aan de Oxazepam gezeten en ben toen overgestapt naar Diazepam, was wel even wennen, maar je hebt die pieken niet meer!

Ik zit momenteel aan de Lorazepam, en heb voor het eerst gisterenavond de Mirtazepine gebruikt 7,5 mg, ik moet het nog even afwachten, vandaag 1,4 mg Lorazepam gebruikt en ik hoop dat het zo goed gaat. Verder werkte gisterenavond de kamille thee goed, werd er wat rustiger van.

Clau, rustig aan, en ik zou kiezen voor een langwerkend middel, met Oxa is te lastig! Heel veel sterkte!

En lorazepam? Kan je met diazepam sneller afbouwen denk je en heb je dan echt minder last van ontwenning? Weet niet of het samen met paroxetine kan. Waarom gebruik jij geen diazepam meer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb destijds Diazepam gekregen, maar ik zat in een situatie die vreselijk was, de arts gaf me dat i.p.v. Oxazepam, ik kreeg 15 mg per dag. Ik had helemaal geen last van ontwenning. De AD werd ik ziek van vandaar die keus. Ik vond het geen fijn middel de Diazepam, maar ik had geen pieken en dalen meer.

Goed  5 jaar geleden kreeg ik Lorazepam, daar zou ik maar ver bij weg blijven! Die verziekt helemaal je leven. Is een potent middel, de 2,5 mg leek zo weinig en daardoor ben ik maar blijven gebruiken tot 10 mg. Ik denk hoe minder mg, hoe krachtiger het middel is. Heel moeilijk eraf te krijgen!

Je kunt de AD gewoon samen met de benzo gebruiken, dat doe ik nu ook. Een van de weinige die ik kan verdragen is Mirtazepine, die kan steunend werken, je kunt er goed op slapen en kan de eetlust bevorderen. Dat laatste merk ik niet omdat ik 7,5 mg slik.

Clau, dit is mijn ervaring, dus ik hoop dat je iets mee kan.

Sterkte!

bewerkt door Anoniem48
foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Clau:

En lorazepam? Kan je met diazepam sneller afbouwen denk je en heb je dan echt minder last van ontwenning? Weet niet of het samen met paroxetine kan. Waarom gebruik jij geen diazepam meer?

Je lichaam krijgt met Lorazepam en oxazepam steeds een reactie van de vermindering en van tussentijdse ontwenning. Met diazepam kan je meer sluipen. 10 mg oxa is ongeveer gelijk aan 5 diazepam.  Je kan overstappen. Je gaat dat mogelijk wel merken, misschien iets meer duf. Afbouwen word daarna makkelijker maar duurt wel lang. Een groot deel van de strijd is accepteren dat je je niet echt goed zal voelen. Deze medicijnen zijn een 'oplossing' die eigenlijk een 'probleem' vormen en je verder van huis brengen... ook met je angsten. Dus denk niet: ik durf niet te stoppen want dan krijg ik last van angst. Bijt door de angst heen en stap snel van de oxa af.

Bij jou verhaal, omdat je het zo kort gebruikt, denk ik ergens ook: bouw snel af en zie wat er gebeurd. Van 3x naar 2x naar 1 x per dag in drie weken. Maar dat is mijn ervaring met oxazepam en mijn ongeschoolde maar ervaren brein die dat zegt. Het is een gokje omdat we niet weten wat de reactie precies zal zijn. Maar ik heb het idee, een kleine mogelijkheid, dat overstappen op een meer potent middel als diazepam er voor zorgt dat je extra lang de benzo in je lijf hebt, terwijl je het zo snel mogelijk kwijt moet zien te raken. Wanneer het uit je lichaam is, kan je lichaam pas weer genezen en kan je opzoek naar hulp om je paniekaanvallen te leren hanteren. Paniekaanvallen gaan altijd over, ze zijn niet dodelijk en doen je niks eigenlijk. Met de juiste ademhaling kan je ze leren weg te krijgen.. Lees zoveel je kan over het omgaan met paniekaanvallen zonder medicatie en probeer uit wat voor je werkt. Jij kan dit vast en zeker, al is het heus niet altijd makkelijk. Mocht je wel ontploffen van symptomen en pijn, en je kan het niet hanteren, dan kan je direct de diazepam starten en overstappen en afbouwen.

 

hoe reageert jouw arts op deze klachten die je ervaart?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

Je lichaam krijgt met Lorazepam en oxazepam steeds een reactie van de vermindering en van tussentijdse ontwenning. Met diazepam kan je meer sluipen. 10 mg oxa is ongeveer gelijk aan 5 diazepam.  Je kan overstappen. Je gaat dat mogelijk wel merken, misschien iets meer duf. Afbouwen word daarna makkelijker maar duurt wel lang. Een groot deel van de strijd is accepteren dat je je niet echt goed zal voelen. Deze medicijnen zijn een 'oplossing' die eigenlijk een 'probleem' vormen en je verder van huis brengen... ook met je angsten. Dus denk niet: ik durf niet te stoppen want dan krijg ik last van angst. Bijt door de angst heen en stap snel van de oxa af.

Bij jou verhaal, omdat je het zo kort gebruikt, denk ik ergens ook: bouw snel af en zie wat er gebeurd. Van 3x naar 2x naar 1 x per dag in drie weken. Maar dat is mijn ervaring met oxazepam en mijn ongeschoolde maar ervaren brein die dat zegt. Het is een gokje omdat we niet weten wat de reactie precies zal zijn. Maar ik heb het idee, een kleine mogelijkheid, dat overstappen op een meer potent middel als diazepam er voor zorgt dat je extra lang de benzo in je lijf hebt, terwijl je het zo snel mogelijk kwijt moet zien te raken. Wanneer het uit je lichaam is, kan je lichaam pas weer genezen en kan je opzoek naar hulp om je paniekaanvallen te leren hanteren. Paniekaanvallen gaan altijd over, ze zijn niet dodelijk en doen je niks eigenlijk. Met de juiste ademhaling kan je ze leren weg te krijgen.. Lees zoveel je kan over het omgaan met paniekaanvallen zonder medicatie en probeer uit wat voor je werkt. Jij kan dit vast en zeker, al is het heus niet altijd makkelijk. Mocht je wel ontploffen van symptomen en pijn, en je kan het niet hanteren, dan kan je direct de diazepam starten en overstappen en afbouwen.

 

hoe reageert jouw arts op deze klachten die je ervaart?

Hoi Kanniet, daar heb je wel gelijk in ja. Mijn arts denkt dat het niet kan, poh ggz denkt dat het angst is die er door heen komt. Mijn magnetiseur/paragnost denkt dat ik nu langzaam moet afbouwen, heb een weegschaaltje inmiddels. heb er vanmiddag 1 mg afgehaald.

Ik heb nog niet meer angst tussen de dosis in maar wel angst voor de angst. (ik ben een enorme control freak). 20 jaar geleden hele heftige paniekaanvallen gehad....ik ging dan naar de seh. Ik ga een zoeken op je tips over ademhaling en hanteren van paniekaanval. Waar ik vooral bang voor ben is dat ik hem niet onder controle krijg door de veranderingen in je hersenen.....Bedankt voor je advies

Is bonzende hoofdpijn ook een ontwenningssymptoom of je weet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Clau,

bonzende hoofdpijn kan je zeker ook krijgen. In de Ashton Manual staan een lijst met symptomen, maar ze zegt erbij dat het niet volledig is. Allerlei klachten kunnen ontstaan. Maak je er nooit zorgen over is mijn advies, maar kijk er naar als een gebouw in herconstructie. Overal wordt gewerkt, over ligt puin, over zijn opstakels of kale delen, kapotte delen gaan eraf, nieuwe komen erop. Je lichaam is als een malle aan het anticiperen op alles, heeft al last van tolerantie en kan de goede weg niet meer vinden op dit moment en als je gaat minderen raakt het ook weer elke keer geprikkeld om te herstellen en te veranderen. 

Ik kan wel tegen je zeggen: wees niet bang voor de angst, maar ik weet hoe het voelt en hoe moeilijk het kan zijn. Maar toen het kwartje bij me viel dat de angst slechts een misplaatste emotie was, geproduceerd door mijn hersenen, en geen afspiegeling van iets dat echt gebeurde, ging ik gewoon aan iets anders denken als ik het voelde komen. Konijntjes op een trapje, hondje die door een ring springt, een bloesemende boom ( is dat een woord ;-) ? ), een tekening die ik wil maken, een filmpje wat ik wil zien... afleiden en weg van de angst. En dat helpt mij heel goed. Ik accepteer dat ik nu ziek ben van de medicatie en ik voel me de afgelopen weken helemaal niet vaak angstig meer. Het is bij echt heel erg aan het verdwijnen terwijl ik dus nog 3mg valium te gaan heb. 

Goed dat je een weegschaaltje hebt gekocht. En dan elke dag een beetje eraf. Als je wilt kan ik je helpen een plan maken, maar misschien kan je het ook zelf. En echt: als je leest wat Ashton erover schrijft, dan heb je ook al een heleboel tips die je psychisch gaan helpen om deze periode goed aan te pakken en zelf controle te hebben over je proces. Dat is in mijn ogen de belangrijkste. Jij moet controle hebben over wat je doet en je niet laten gek maken door wie dan ook. Jij weet wat je nodig hebt en hoe je kan afbouwen en of je de volgende stap kan maken.

Dikke knuffel! Zet hem op schat, ik sta pal achter je en wil je adviseren waar ik maar kan. We slepen je hier gewoon met elkaar doorheen. Xx 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een goed bericht van mijn kant: ik zit op 2,87 Valium/Diazepam vandaag en ga nog steeds goed. Echt een fijn gevoel dat ik al vier weken in razend tempo afbouw en op deze manier in december klaar kan zijn met deze medicatie. Natuurlijk weten we niet hoe de volgende weken/maanden gaan zijn, maar ik ben zo ongelooflijk gemotiveerd! Ik weet soms niet waar het vandaan komt, maar ik voel dit vuur in mijzelf en een partij zelfvertrouwen in dat stuk, dat ik zelf niet kan uitleggen.

hier stond een foto.....

Met mijn tempo loop ik nu 6 dagen vooruit, wat ik ben bij 30-09. De 2 in het laatste rijtje is 2mg per dag eraf, maar ik doe er meestal 3 of 4 mg af. Zo zak ik gestaag.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...