Spring naar bijdragen

Ik heb gefaald.. maar sta weer op!!


Linda053

Aanbevolen berichten

Ik heb vanaf 1 juli refusal geslikt. Op 17 juli kreeg ik de refusal niet (verpleging vergat m te geven en ook ik dacht er niet aan) . Toen ik me halverwege de middag bedacht dat ik de refusal nog niet gehad had heb ik de gok gewaagd, ik heb anderhalve fles wijn gedronken. Dus op dat moment bewust voor de alc gekozen en niet voor de refusal. 

Lichamelijk merkte ik geen nare effecten. Ik werd wel erg emotioneel en raakte de zelfcontrole kwijt. 's avonds viel ik flauw en ben daarbij gevallen. Resultaat: enkel op 3 nasty plaatsen gebroken, Vorige week geopereerd. Nog maanden mee onder de pannen.. Ik heb tijdens  de 2 weken erna een keer of 4? fors gedronken. 

Ik heb sinds een maand een nieuwe hoofdbehandelaar die nu regie over mijn behandeling heeft. Zij heeft bijna 20 jaar als verslavingsarts gewerkt. Wat een verademing om mee te praten. Geen muur van onbegrip waar ik tegenaan loop. Zij begrijpt dat ik drink om in een roes te komen zodat het rustiger / aangenamer wordt in mijn hoofd. Ze snapt het echt!! 
Sinds afgelopen donderdag  - vandaag een week - ben ik nuchter. Ik heb het weekend ter zelfbescherming op de gesloten afdeling moeten doorbrengen, zodat ik niet kon drinken. Inmiddels weer terug op mijn eigen plekje. Ik heb het 2 dagen op een volledig open afdeling gered zonder alcohol. Sinds gisteren ben ik weer met Refusal begonnen.

 

JA. Ik ben gemotiveerd. En ik weet dat het een grote strijd zal worden. Ik heb nu geen last van fysieke ontwenning, maar als ik me rot voel heb ik nog geen alternatief voor de alcoholroes. Zon alternatief zou het zoveel makkelijker maken!
Morgen een gesprek op mijn verzoek voor Campral. Alle steuntjes in de rug zullen me helpen!

 

 

Groeten Linda

 

bewerkt door Linda053
Deel over maatje gezocht verplaatst
Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Harp:

Goed je hier weer te zien @Linda053!

Fijn dat je zo'n prettige hoofdbehandelaar hebt.

De kunst is nu juist te leren leven zonder zo'n roes, ook tijdens de moeilijke momenten... Het is de moeite waard, geloof me.

Ja dat begrijp ik. Maar hoe krijg ik die kunst onder de knie? Ik kan eerlijk waar nog geen goes alternatief vinden voor de roes. 

Ik vind het moeilijk.  Heb jij advies?

En dat het de moeite waard is geloof ik direct!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De roes heb je niet nodig, wat je nodig hebt.... is de oorzaak aanpakken waardoor je behoefte krijgt in de roes. Eerst is het belangrijk dat je gaat inzien wat de oorzaak is. Weet je dat al? Dan ermee aan de slag.... 

bewerkt door Sheila
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onrust is niet de oorzaak denk ik zo... die onrust komt ook weer ergens vandaan. Ik denk dat je dieper moet graven om erachter te komen wat jou werkelijk dwars zit. Ook hier moet ik weer aan hypno denken, dan ga je heel makkelijk heel diep in je onderbewustzijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is allemaal zo bloot gelegd al.. Ik heb cptss - daar al verschillende therapieën voor gehad en de huidige therapie  - prolonged exposure - die slaat aan. 

Behandelaar gaat uitzoeken of dgt hier in de buurt gegeven wordt , zou ik ook baat bij hebben.  

En verder wil verslavingszorg me laten beginnen met alcohol de baas, de training. 

Ik kan vrijwel alle klachten/symptomen herleiden inmiddels, maar onrust komt en gaat , spanning is soms te plaatsen maar soms denk ik echt wáár komt dat nou weer weg??

Bedankt voor het meedenken Sheila

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha, nou dan heb je al behoorlijk zicht in hoe het zit. Dat is mooi. Die onrust komt dus ook daar vandaan, het is dan belangrijk om te kijken hoe jij ermee om kan leren gaan. Ontspanningsoefeningen bijvoorbeeld. Of wierook? Word je daar rustig van? Ik wel namelijk. Geur kan heel veel doen. Of gewoon lichamelijk spanning weg slaan .... dus een boksbal ofzo kopen? Wat wil je doen bij onrust? Behalve drinken dan..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grinnik. Zelfinzicht heb ik zeker, ik kan alleen niet op elk puntje de vinger leggen.. en behandelaar is afgelopen week begonnen om me mindfulness achtige basis oefeningen te leren. 

Wierrook is met mn copd niet handig bah. 

Bij onrust zoek ik afleiding. Maar misschien moet ik niet zeuren en accepteren dat afleiding zoeken niet het fijne rustige gevoel van een alc roes geeft. 

En dat laatste is een pijnlijk besef. Slik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jah................ dat is het venijnige aan alcohol.... Daar had ik ook heel veel moeite mee. Gewoon even drinken en dan hoef je nergens meer aan te denken, alles wordt lekker rustig en ontspannen..... Dat maakt het ook moeilijk inderdaad. Ik zag het als een proces, een ontwikkeling die je door moet gaan. Ik kan me er nu eigenlijk niet meer zoveel bij voorstellen, terwijl ik wel degelijk weet dat dat een heel zwak punt van me was.

Het is goed dat je afleiding zoekt inderdaad en neej, het is niet hetzelfde. Maar bij afleiding heb je ook geen last van je schuldgevoel en lichamelijke klachten als na een aantal borrels (teveel... ) ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je inderdaad met mindful-achtige dingen veel kunt doen. Het helpt mij heel erg, maar ik vond het wel moeilijk om braaf mijn oefeningen te doen. 

Verder het besef dat jij niet je gedachten en je onrust bent. Je kunt er dan voor kiezen om het wel op te merken (mindful) maar er geen handeling tegenover te zetten. Het gaat over. Ik heb zelf veel aan de principes en uitleg over de principes van het Boeddisme. Maar ik ben zo'n beginneling en bak er regelmatig nog helemaal niets van, waardoor ik me laat overspoelen door emoties en daar denk van alles mee te moeten. Toch, het begrip dat ik dat niet hoef, dat ik het zie, brengt mij al rust.

Die alcolverdoving kon prettig lijken. Ja, maar toch ervaar ik de winst van controle en de afwezigheid van schuld en schaamte als een groter goed. Want je voelt je niet lekker als je last van onrust hebt, maar ook alcohol brengt ons zowel fysiek als mentaal nou niet echt in een betere staat. Integendeel. Het gevoel dat ik altijd kan handelen tegenwoordig is fijn.

En dan: iedereen is anders. Wat goed hoe je aan de gang bent. Ik heb veel respect voor je. :rose::heart:

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 2 years later...
Op 5-8-2017 om 10:10 zei Gast:

Jah................ dat is het venijnige aan alcohol.... Daar had ik ook heel veel moeite mee. Gewoon even drinken en dan hoef je nergens meer aan te denken, alles wordt lekker rustig en ontspannen....

Bij mij ontspande alcohol ook! Ik wist dat en daarom dronk ik. Dat is dus heel mijn leven al zo geweest. Nu sta ik al lang droog en ben gestrester dan ooit. Daarom doe ik nu mindfullness. Misschien helpt dat. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...