Spring naar bijdragen

nieuw slachtoffer


Tinus

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Als eerste wil ik iedereen een veer in de kont steken op dit forum. Vooral voor diegene wie er eindelijk doorheen zijn... Wat een helse rit... 

Ik ben er sinds kort achter dat ik dus ook last heb van de ontwenningsverschijnselen. Ben 44 en gebruik al sinds '95 Diazepam.. niet achtereen, met tussenposes en ook niet elke dag soms 3 dagen wel dan weer een week niet dan weer wel. Ik gebruikte dit omdat ik last had van angst en paniek. Later over gestapt naar ad en zit daar nu nog steeds aan (fluoxetine). Sinds maart dit jaar(2017) ben ik weer in een depressie terecht gekomen en ja daar komt dan ook weer de Diazepam bij kijken. Huisarts zei dat het geen kwaad kon dus ja dat geloof je dan dus ook. Ben ook in therapie gegaan. Wat tot nu toe niet veel doet alleen stress wanneer ik er naar toe moet maar ik ga wel. Het ging in mei weer iets beter tot ik uit de trein stapte in Haarlem en in eeens super duizelig werd. Heel beangstigend en wat ik raar vond dat ik heel heftig reageerde op alcohol. Ook na 1 biertje. (Daar dus voorlopig ff mee gekapt). Maar die duizeligheid stond me niet aan. Naar de huisarts geweest hij kon me verzekeren dat het niet iets ernstigs was. Misschien wel een virus of zo. Moest me niet te veel zorgen maken. En weer dat ik als het te erg werd maar een Diazepam moest nemen. 

De duizeligheid verdween weer en ik dacht ja dit gaat goed .... nou butt-kiss. Mooi niet. Paar weken later weer en ik belande weer in de depressie..   Toen maar wat dingen op gezocht en warempel kwam ik deze site tegen. En nog wat verder onderzoek gedaan. Al mijn symptomen zijn het zelfde als wat ik hier las. Het was schokkend om te lezen maar tegelijkertijd ook een opluchting. Alsof er erkenning kwam. Had toen al een weekje geen Diazepam meer gehad en na die middag had ik besloten het ook niet meer te nemen. Het is nog maar 3 weken geleden dat ik gestopt ben en heb nog een lange weg te gaan, het moeilijkst is de grilligheid, de ene dag gaat het beter terwijl de volgende dag weer een hel is. Ik heb dit aangekaart bij m'n psycholoog maar daar luisteren ze niet naar. Ga er donderdag weer heen en wil dat er toch meer rekening mee gehouden word. Voor nu is dit kort mijn verhaal. Ik hoop dat iedereen wie er mee te maken heeft er snel weer boven op komt en succes... tot de volgncde keer.... groet Tinus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diazepam kan wel degelijk kwaad, ben er zelf, naast de alcohol, ook verslaafd aan geweest.

Zonder die pammetjes voel je je angstig en onrustig, je hebt steeds meer nodig, en je raakt er aan verslaafd. Heb een week in detox gezeten en daar zat iemand al enkele maanden (!!!) om de diazepam af te bouwen. Hij had wel grote hoeveelheden voorgeschreven gekregen (in het begin natuurlijk niet, maar het word steeds een beetje meer), maar om hiervan af te komen is zoveel moeilijker dan alcohol...

Ik geloof dat er ook een forum voor deze pillen is, maar weet zo niet hoe die heet.

En ook voor deze verslaving kun je naar meetings gaan, mocht je daar baat bij hebben. Daar zitten mensen die je probleem hiermee wel begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tinus goed dat je hier op het forum zit. Afbouwen en de ontwenningsverschijnselen kunnen heel lang aanhouden. Hierbij een paar goede sites die je kan helpen. 

 

http://w-bad.org/

http://www.lovedonesguidetobenzowithdrawal.com/

En natuurlijk de Ashton manual, in het Nederlands

http://www.benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf

 

Lees dit maar eens goed door. Er is geen remedie, alleen tijd kan alles helen. Maar het komt uiteindelijk goed. Ik ben zo goed als helemaal genezen. 

En nog een paar bijlagen. In het Nederlands. 

Heel veel succes!

DUTCH-BACK.pdf

DUTCH-FRONT.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...