Spring naar bijdragen

Lorazepam


Aanbevolen berichten

Denk dat ik hier maar eens wat berichtjes ga plaatsen, gewoon omdat ik net tot de ontdekking ben gekomen dat de rotgevoelens die ik al een tijd heb, te maken kunnen hebben met het slikken en afbouwen van de Lorazepam. ff kijken of ik m'n berichtje kan plaatsen......................................Oké.

Oktober 2 jaar geleden zakte ik weer in een winterdepr. In febr. uiteindelijk mijn h.arts gebeld en 's middags had ik hier thuis 90 Lora's liggen 1 mg. en moest er 4 per dag slikken.

In maart kreeg ik een herseninfarct.

Nu bijna twee jaar later ben ik lichamelijk goed hersteld en ben ook al heel vlug zelf aan het afbouwen gegaan naar 1 1/4 tabl. per dag, voelde dat dat nodig was. Dat vond mijn neuropsychiater ook.

Nou heb ik volgens mij veel te vlug afgebouwd, maar het ging zo goed, dus vol trots gaf ik de rest van de medicatie aan hem. HAD IK DAT NOU MAAR NOOIT GEDAAN. Eens gegeven blijft gegeven dacht hij, en ik vond het toen nog een fluitje van een cent, nog ff kijken hoe het uitpakt en dan langzaam medicatie opbouwen voor mijn dip. gevoelens, overgehouden aan het infarct.

Nou voel ik me al een hele tijd gespannen, heel boos, en rot en soms heb ik het gevoel dat ik gek word van de onrust. Dan zie ik het niet meer zitten. Toen ik net dacht dat het wel eens ontwenningsverschijnselen kunnen zijn werd het gelukkig een stuk rustiger.

Het is nu afgelopen vrijdag één week geleden dat ik de laatste 1/4 tablet heb geslikt en vraag me af hoelang je last blijft houden van die verschijnselen. Ik raak echt in paniek en das niet prettig als je alleen woont.

 

 

 

 

 

 

 

 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Bolletje,

Jeetje, jij hebt wat voor je kiezen gekregen zeg! 

Gelukkig, dat je goed bent hersteld...

Nu de lorazepam nog. Ja, je hebt te snel afgebouwd en worstelt nu met de gevolgen. Het kan nog wel even duren, voordat paniek en andere nare symptomen verdwijnen. 

Geef jezelf niet op de kop hoor, als straf voor jouw overmoed. Die arts had beter moeten weten. Je doet reuze je best.

Je kunt hier zoveel berichtjes  posten, als je wilt. Misschien kan dit jou helpen, om deze lastige periode door te komen.

Sterkte ! Sneeuwhoen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Bolletje,

Je bent niet alleen ook ik ben aan het afbouwen van lorazepam en ook ik zit met ontwenningsverschijnselen. Ik hoop dat ik het volhou want ik heb nog 1 stap te gaan. Ik had altijd gedacht dat gemakkelijker zou zijn. Ik zit nu op een 0,25 mg. Als dat rot gevoel blijft dan ga ik terug naar 0,5mg en dan ga ik langzamer afbouwen per 0,1 mg. Daarnaast ben ik blij dat ik dit forum heb gevonden zo ik toch wat morele steun heb en niet het gevoel heb dat ik er alleen voor sta. Dus volhouden is de boodschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Sneeuwhoen en Covenant.

Dank voor jullie reactie. Ja het is geen makkelijke tijd geweest de afgelopen twee jaar, maar ik weet dat dit forum me kan helpen ben al 8 jaar bij het forum alcohol de baas en er 7 jaar helemaal vanaf dus moet me dit ook lukken en dat gaat het ook. Ik wist alleen niet waar die onrust, angst en paniek vandaan kwam. Nu dat hoogstwaarschijnlijk te maken heeft met het afkicken is het in mijn bovenkamer weer wat rustiger.

Covenant natuurlijk houd jij het vol, we doen het samen hier.;) We gaan samen door deze moeilijke tijd. Maar veel schrijven wat je voelt want wat zijn jouw ontwenningsverschijnselen? En rust je ook? Dat doe ik wel maar het belangrijkste is voor mij delen en herkennen.

Zo nu ff 1 uurtje rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook lorazepam geslikt, maar slechts kort. Ik kon er niet tegen. Direct al allerlei bijwerkingen. Vandaag mn laatste oxazepam gehad. Ook vrij kort, vooral om de afgelopen spannend tijd qua uitslagen door te komen. 

Jee, 7 jaar al droog. Wauw, kanjer. En ook jij hebt wel heel veel voor je kiezen gehad. Goed dat je ook rust inbouwt. Dat is bij afkick hard nodig. Bij mij nu vooral van alcoholafkick. En de gezondheidsperikelen van 3 x kanker, hartkwaal, dotteren en spier- en gewrichtsziekte. 

Veel sterkte. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou je pakt het goed aan vind ik.

Vanochtend opgestaan en voelde me weer somber en moe. Een grafstemming. Ik heb op advies van mijnpsych. een aanvraag weg gedaan voor Kempenhaege een kliniek voor slaapstoornissen omdat ik al bijna m'n hele leven slecht slaap. Lig zo'n 4-5 uur wakker voor ik in slaap val.:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfffftttttt. Hier een pittige dag gehad en niet gaan werken. Vanochtend met rusten wat geslapen, vanmiddag niet. Daarna een richel dicht gemaakt met cement en nog wat dingetjes meer. Ik blijf dus wel een beetje aan de gang maar ben best wel moe. Die moeilijke periodes gaan op; en neer. Het kan zo maar weer wat over zijn en zie het weer wat zitten. Hebben jullie dat nu ook (gehad)? Die wisselende stemmingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.w-bad.org

 

Kijk voor alle informatie op deze site. Morgen is het world benzodiazepines awareness day. Er wordt veel te gemakkelijk tegen deze medicatie aangekeken. Heel langzaam afbouwen volges de Ashtonmethode en eventueel de taperingstrips gebruiken. Zie www.taperingstrip.nl 

 

Het kost heel veel herstel tijd. Ik ben er al 9 maanden vanaf en nog steeds kamp ik met de neveneffecten. Maar het komt goed. Voel me al weer duizend keer beter dan met de benzo's, die ik nooit heb willen gebruiken... 

sterkte allemaal. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...