Spring naar bijdragen

Afbouwen met lorazepam en/ of diazepam....


Aanbevolen berichten

Na 5 jaar gebruik van Lorazepam dosering 10 mg per dag, heb ik precies in 4 maanden er 7,5 mg af plus seroquel 25 mg is al ruim 8 weken gestopt. Dit helemaal zelf gedaan, omdat de hulp er niet was.....

Nu heb ik hulp van de verslavingszorg; het advies van de verslavingsarts is om de laatste 2,5 mg in 5 weken af te bouwen, maar door mijn hoge bloeddruk mag dit ook in 10 weken. Tja, mijn bloeddruk ging vanmiddag omhoog door de discussie. Eerste was zijn voorstel om het om te zetten in 12 mg diazepam, dit kan ik niet, al 3 pogingen gedaan.

Afgelopen weekend heb ik de Ashton Manuel toegepast; en wordt 2,5 mg lorazepam omgerekend naar 25 mg diazepam, deze arts zegt dat het 12 mg is... In ieder geval deze methode werkte niet, ik was zo ziek, ik heb dus als basis diazepam gebruikt, en erop de lorazepam, gevolg dat ik nog slechter sliep. Het hele weekend in bed doorgebracht, heel erg down!

De psychiater wilde, wat ik afgelopen weekend al gedaan heb, deze methode toepassen.

Ik heb gehoord en gelezen, en ik denk zelf dat je het best met de zelfde medicatie kunt afbouwen. Nu heb nog het geluk dat lorazepam een gemiddeld lange werking heeft...

Ik heb zware maanden achter de rug, net als jullie hier, het is rotzooi.

Graag jullie mening, of misschien eens iets om over na te denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan blijf je dus met de lorazepam afbouwen? Ga dan met de arts samen de taperingstrips aanschaffen van lorazepam! Dat lijkt me dan noodzakelijk voor een goede afbouw. 2.5 mg... je voelt nu de zweep al.  Ik denk dat je in overleg eerst eens moet kijken hoe je reageert op 0.5 mg afbouwen in 1 maand. Of in 3 weken. Goed gaan kijken hoeveel klachten je kan hanteren en wat te zwaar wordt. Stapje voor stapje en intensief contact met de arts lijkt me dan wel geboden. 

 

Achteraf had ik dat misschien ook kunnen doen.  Maar ben toch niet ontevreden over hoe het mij gaat nu. Toch weer iets verbeterd vandaag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig dat je je wat beter voelt! Nou laten taperen, dat kan bij de regenboog apotheek, doe ik niet, dit kost zo'n €140 per maand. Ik heb wel een schuurpapiertje als het niet gaat met de pillensnijder. Deze arts zie ik gelukkig voorlopig niet meer, is heel zakelijk en niet begaan en liegt. Ik moest het nog even laten bezinken... Hij zei dat je ontwent van alcohol met 3 dagen, is het uit je lichaam! Dit kan niet, en zeker niet met benzo's! Ik heb het allemaal gelezen, ze zetten zich vast in de gaba receptoren en vetweefsel, niet alleen in de hersenen, maar overal. Wel moet ik overal bloed voor prikken, dat is wel goed, en als er wat gevonden wordt krijg ik een dietiste, dus eventueel de nutri drinkvoeding. Maagklachten zit tussen de oren, maagbeschermers gebruiken, klaar!

Volgende week mijn behandelaar, beter!

Jij bent nu op de goede weg, en niet denken, had ik maar, je kunt met diazepam afbouwen, al was het eerst heel zwaar, maar dat is beter, gelijkmatiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gezegd van je moeder! De arts vroeg hoe lang en welke middelen ik had gebruikt.... en later zei hij: het maakt niet uit hoe lang, je kunt er zo van af, geloof in jezelf. We geloven toch in ons zelf, maar wat die artsen zeggen dat gaat niet!

Ik heb afgelopen 2 nachten 6 uur achter elkaar geslapen, beter! Vanmiddag 1,5 uur geslapen op 0,5 mg lorazepam, tja toch even zien of dat lukte. Weer een overwinning! Kijk even of ik af kan taperen. Als ik te moe en te ziek ben blijf ik nog maar zo. Tja, je moet het zelf voelen wat je aankunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens hoor. Zelf kijken wat je aankunt. Fijn dat je hebt kunnen slapen ook. Dat is cruciaal.

Ga je nu wel of niet de overstap doorzetten naar de diazepam? Bij mij duurde het dus wel twee weken voordat ik me daar iets normaler onder ging voelen. Gisteren en vandaag voor het eerst normale smaak en soort van eetlust. Fijn he!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is heel positief, fijn zeg! Dat komt steeds meer, al je zintuigen worden beter. Jij zit op een erg lage doseringen, en ik denk dat het nu vooral beter wordt, met misschien af en toe wat pasjes terug. Als je terug kijkt met al die pillen erop, ging het toch slecht, buiten de lichamelijke klachten, kun je nooit meer blij of verdrietig zijn, en altijd en steeds meer een zombie, afgestompt.

De zintuigen heb ik nog niet zo in de gaten dat er echt wat veranderd, het denken is nog traag, maar soms hoor en zie ik dingen wat ik nog niet eerder had opgemerkt! En ik kon al weer huilen en lachen af en toe.

De angst en paniek waarvoor mensen velen deze rotzooi vaak krijgen, wordt na de afbouw aanzienlijk minder tot niet meer. Was jij ook niet angstiger met die troep, ik nl wel!

Ik ben wel erg moe, geen idee wat ik eten kan, en zo de boodschappen, daar zie ik zo tegenop elke week...

Maar over het geheel, we gaan ons beter voelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was niet angstiger. Maar ik was zwaar depressief.  Door de AD ben ik daarin nu veel rustiger en kan juist weer dingen voelen.  Maar de lorazepam wilde ik daarna gewoon kwijt.  Het was slechts om de zware negatieve gevoelens, de bijwerkingen van een afbouw en een opbouw te verminderen.  Ze zeiden dat dat geen kwaad kon.  Ik weet ook dat het me geholpen heeft. Maar dat je er bijna niet afkomt en mogelijk met veel pijn en moeite dat wist ik niet.  Dan was ik toch nog voorzichtiger geweest.  

Ik voel dat ik niet veel stress aankan. Ben daar mogelijk ook door het leven in beschadigd.  Ik zal ook nog therapie gaan volgen in de toekomst om mijzelf in dit leven beter te  hanteren.  Sta op de wachtlijst.  

bewerkt door Kannietmeer
fouten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed therapie, zeker doen! Ik heb me dus bij die verslavingszorg aangemeld met het voorstel; ik wil van de lorazepam af en daarnaast een therapie. Ze hebben een therapie om je fysiek weerbaarder te maken, dus dit geeft gewoon meer zelfvertrouwen. Ik hoop voor je dat het herstel niet te lang duurt, en spoedig aan de therapie kan deelnemen!

Ik heb gisteren 1,7 mg gehad, ik was ontzettend moe, voor het slapen gaan 0,7 mg, het ging wat minder met slapen, maar geen nachtmerrie's, was ik erg blij mee! Dit wilde ik even testen voor mezelf, want ze zeiden een paar keer tegen mij; wat komt erachter vandaan als je de pillen niet meer gebruikt....  Dit ging een aantal maanden nog niet. In het begin heb ik te snel afgebouwd, maar maanden heel langzaam, en dat is goed geweest. Het heeft geen zin om snel af te bouwen, is zelfs gevaarlijk!

Maar nu denk ik dat mijn lichaam op zich minder om die troep vraagt, dat ik vooral psychisch nu 'vertrouw' op die pillen. Overstappen naar diazepam gaat niet, ik bouw met lorazepam af. Ik heb het gisteren ook al minder koud gehad, maar moet nog wel elk kwartier plassen. Is heel lastig, want dat maakt dat als ik ergens naar toe ga bijna niks kan drinken.

Misschien kunnen we beter pb tjes sturen, dit is, denk ik niet informatief voor anderen.

Jij heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi. Klinkt alsof je er vertrouwen in krijgt.  Ik ook.  Hopelijk blijft dat zo.

 

Ik voel me ook beter en was zelfs 4 uur lang op de been.  Dat is echt een enorme vooruitgang vind ik. 

Als het zo goed blijft gaan ga ik donderdag weer 0.5 naar beneden. Eens kijken wanneer het gaat haperen.    

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is erg lastig dat plassen en zeker als het je slaap verstoord, die je zo nodig hebt. Toen ik gisteren in bed lag vooradt ik sliep moest ik nog twee maal plassen, soms wel drie keer. In het begin van de afbouw dronk ik veel water, dit is goed, maar echt niet meer dan 2 liter! Ik ben daar voor de avond in ieder geval mee opgehouden, omdat dat mij wakker hield. Dat vaker plassen, het is wel te vinden in de bijsluiter, maar niet echt duidelijk weer. Er staat bijwerkingen; incontinentie of men heeft geen beheersing meer over de blaasspier. De wijwerkingen had je wellicht al flink last van, om tot het besluit te komen om af te bouwen, al deze symptomen zijn nu heftiger! Geen reden tot zorgen, al is het een zware tijd, dit gaat over! Langzaam afbouwen, tijd, je lichaam en hersenen hebben tijd nodig! En er is schade in de hersenen, dit herstelt en daar wordt je erg moe van! Ook tintelingen in benen etc., misschien ook dove koude plekken. Neem rust als dat kan, frisse lucht, het is goed om te wandelen, maar alleen als het je lukt. Kortom zorg goed voor jezelf

@Kannietmeer heel fijn dat het er weer vooruitgang is! Voor allen die dit lezen; heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste ervaringsdeskundigen,

Ik ben 26 en heb 6 jaar diazepam gegeten met de gedachte het kan geen kwaad. Die worden neem ik terug, ik kan niks meer. Ik ben gedurende de dag alleen bezig met mijn lichaam en kom met moeite de dag door. Kleine opsomming van de klachten die ontstaan  uit het halveren van 7,5 mg diazepam: veel plassen, agressie gedachtens/gevoelens, derealisatie-/depersonalisatie, kaken staan vast, benen staan op slot, in een enge nauwe tunnel denken en daarin blijven hangen, totaal geen overzicht: ik moet in korte krachtige zinnen praten en zo snel mogelijk een punt zetten anders ga ik ijlgedrag vertonen. Ik loop met me zonnebril over straat anders vlieg ik uit me lichaam. Moet ik naar de huisarts hiermee? Bouw ik te snel af? (Ik wil er vanaf) verslavingsarts gesprek? Wat doen jullie, dit is een mensonterend bestaan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Benzo. Ik hoop dat je veel op het forum komt en met ons kan delen.

Inderdaad het is vaak  mensonterend hoe dat je je voelt. Angst, paniek,, onmacht, rusteloosheid, noem maar op.

Tja wat ik weet over mijn h. arts is dat ie erg gauw de pillen voorschrijft. En niet één per dag maar gelijk een hele boel, dus daar ga ik zelf absoluut niet naar toe.

Ik zou je vraag eens plaatsen bij "vraag het aan de hulpverlener". Verder kan een goeie psycholoog veel voor je doen. En hier zitten de ervaringsdeskundigen. Mensen die vanuit hun ervaringen schrijven en niet vanuit de boekjes.

Ervaringen delen en het herkennen van gevoelens die je krijgt wanneer je gaat afbouwen vind ikzelf het allerbelangrijkste.

Ik wens je heel veel succes en...............................je bent niet alleen, we doen het hier samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

halveren?? Ja beetje heel erg te snel lijkt me dat wel....

Terug naar 7,5 gaan lijkt me  mogelijk verstandig, afhankelijk van wanneer je dit hebt gehalveerd en daarna in 0,5 per week naar beneden gaan. Kijken hoe je lichaam reageert.

Lees ook de Ashton Manual om te weten wat je aan het doen bent, wat je lichaam doet, wat je kan verwachten en hoe je het moet aanpakken.

Sterkte!

 

bewerkt door Kannietmeer
link in gezet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@benzodizzy zoals ik lees van jouw klachten nu zou ik zo blijven staan totdat je je wat beter voelt! Snel afbouwen heeft geen zin, omdat je lichaam die rotzooi gewend is en tijd nodig heeft! Je zit al op een lage dosis, ik zit op 2,5 mg lorazepam en voel me al erg uitgeput en ziek. Het is wel verstandig je huisarts op de hoogte brengen, mijn huisarts was enthousiast en ze weet dat het erg zwaar is, dus begrip! Ik ben ook bij de verslavingszorg, en heb bloed laten prikken daar, lichamelijk onderzoek, wel nodig hoor! Echt rustig afbouwen, heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benzodizzy,

Het spijt me te horen dat jij ook slachtoffer geworden bent van deze benzo troep! Dit zijn echt ontwenningsverschijnselen! Een echte hel is het! Ik kreeg zelfs hallucinaties en zelfmoordgedachten, kon geen geluid verdragen, zelfs niet de minste zucht. Tv kijken ging niet meer, muziek beluisteren was een hel! Zweten, depersonalisatie, maag darmklachten, brainzaps, niet meer slapen, paniekaanvallen, ... onmenselijk!!! Ik dacht hier nooit uit te komen! Maar ben ondertussen 16 maanden benzo vrij en zoveel beter! Ik zou minder snel afbouwen en in kleinere stappen. Weet dat je er het liefst zo snel mogelijk van af wilt, maar liever langer en draagbare ontwenningsverschijnselen lijkt me dan! Veel sterkte! 

Liefs, Ellendig, Elke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal top dat je ervan af bent @Ellendig, wat een afschuwelijke ontwenningsverschijnselen zeg! Wat, hoeveel en hoelang heb jij gebruikt en hoe lang duurde het dat je hersteld was? Je hoeft niet te antwoorden, maar misschien is het een indicatie en motivatie voor de afbouwers...

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@benzodizzy Als je al 12 dagen deze ellende hebt, dan zou ik hetzelfde doen. Ik was ook doodziek van mijn overstap van Lorazepam naar Diazepam en het was mogelijk niet helemaal een jofele actie, maar eenmaal gedaan ben ik maar doorgegaan en heb niks meer aan de dosis gedaan totdat mijn lichaam kalmeerde. Nu 6 dagen op verlaging naar 4,5 mg diazepam en misschien ga ik morgen wel weer verlagen, maar weet dit niet zeker. Eigenlijk wil ik ook goed genoeg zijn tussendoor om lekker met mijn vriend te kunnen zijn, of een dinertje met een vriendin te kunnen houden af en toe. Maar dat is een afweging die ik zelf moet maken uiteindelijk. 

Heel veel sterkte weer allemaal! We komen hier wel doorheen en het komt goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/99474-psychiatrie-industrie-des-doods.html

Lees hier de keiharde waarheid achter de farma industrie, ze noemen het medicijnen, het zijn de grootste drugsdealers ter wereld. En daarom zo moeilijk af te bouwen, geloof geen psychiater meer!

Ik heb dit gisteren gelezen, en had vanmiddag weer een afspraak met de psych. ; hij wilde mij anti eleptica voorschrijven! Ik zei; een nog zwaarder middel, ik heb nu geen last van epilepsie, niet nodig, dus niet doen! Vier maanden geleden zonder de juiste info zou ik het weer geslikt hebben! De psych deed van alles om de middelen te verdedigen en een diagnose te stellen, wat niet lukte. Het kostte mij veel energie, maar het gaat geburen zoals ik wil, want ik geloof hem niet! Ik krijg mijn kleinere lorazepampillen en tot eind van het jaar in mijn tempo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...