Spring naar bijdragen

Z


Gast

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de tip Sheila, goed dat je het hier plaatst! En ben blij voor je dat het werkt!!!

Heb er zelf ook aan zitten denken, maar ik heb nu een maand niet gedronken en ik heb niet echt zucht meer, maar 's avonds vooral zoiets van: wat zal ik nu eens gaan doen. Verveling dus... 

Maar misschien dat die hypnotherapie wel iets is voor mijn slapeloosheid. Wacht het nog even af, misschien dat het zo ook goedkomt, maar die slapeloosheid was wel de grootste reden om te gaan drinken voor mij. 

Fijn om hier iets positiefs over te lezen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Om nog even terug te komen op je tip, de laatste tijd heb ik wel meer last van trek. Nog steeds nuchter, maar het is wel moeilijk nu.

Heb nog steeds je tip in mijn achterhoofd. Helaas door die chinese dokter is mijn maximale vergoeding al op voor dit jaar, en dat kostte al best wel wat. Voor volgend jaar misschien, januari meteen starten.

Ik lees nog steeds graag hoe het met je gaat op de lange termijn Sheila!! Zou mooi zijn als meer mensen hier profijt van hebben.

Weet iemand trouwens hoe ik hier emoticons erbij kan plaatsen? Zie het namelijk wel ooit bij anderen, maar ik mag het niet van de moderator :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het zou fijn zijn als je gewoon naar verjaardagen, feestjes en terrasjes kunt gaan zonder het gevoel te hebben iets te missen zeg maar. Eerst nog ff sparen, en dan wil ik het zeker proberen, ook voor andere dingen.

Maar de aa-groep daar blijf ik naartoe gaan. Is meer een uitje geworden voor mij, voor de betere sociale contacten, vind het leuk! Even uitproberen::P jaaaa tis gelukt :D thanks voor de tip Bob!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag gedaan, Dingetje.

Ik lees deze draad met belangstelling omdat er inderdaad weinig adviezen te vinden zijn over hypnotherapie en Sheila daar zo'n goed resultaat mee heeft. Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe men erover denkt in kringen van medische wetenschappers en verslavingsdeskundigen.

Het is me al vaker opgevallen dat er op dit forum veel mensen melding maken van een voortdurende of bij vlagen terugkerende strijd. Sheila meldt "die drang niet meer te voelen". Zelf heb ik, zonder hypnotherapie, ook het gevoel "alsof er een knop is omgezet" en ik gun het iedereen maar zou niet weten wat concreet te adviseren om zo ver te komen. Het zal ook wel niet  bij iedereen op dezelfde manier werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou wel willen dat ik die 'knop' kon vinden. Laatst wel naar een verjaardag geweest, had daar geen moeite met niet-drinken, maar op verjaardagen ben ik dat wel gewend. Het is bij mij meer als ik thuis ben, ben echt een alleen-drinker. Dus een alcoholist... 

Heb geen refusal, campral wel even geprobeert maar ik wil het liever zonder pillen. Voor het slapen heb ik nu nog seroquel, maar het zou zoooo fijn zijn als het zonder medicatie allemaal kan. Daarom wil ik die hypnotherapie zeker proberen, ook voor de trek naar alcohol. Vooral als het beter met me gaat neig ik toch weer naar 'lekker genieten' van dat wijntje... Wanneer ik de hypnotherapie ga proberen kom ik zeker terug op dit draadje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het ook erg interessant. En heb de neiging om te denken: als het echt zo simpel was, werd het allang toegepast. Op meerdere gebieden.  Ik ben ontzettend blij voor jou Sheila dat je trek helemaal verdwenen is. Wat ik zelf heb gemerkt is dat bij mij de trek er niet zomaar is...er ligt wat onder...waar ik mee aan de slag mag.  Na een aantal uitglijders, waarvan ik nu inmiddels weet waar de aanleiding zit, lijkt de knop om. Ergens bereik je een soort dieptepunt. Zal niet uitwijden...maar ik heb nu de trekmomenten eerder in beeld en ga aan de slag met waar ze bij mij door veroorzaakt worden. Met hulp, want dat kan ik ook niet alleen. En het delen bij de AA groep. Ik hoop echt voor jou dat het blijft werken, en dat je toch niet op lange termijn weer trek gaat ervaren. En verder ben ik gewoon heel erg nieuwsgierig om dat ik niks weet van hypnose...Boeiend onderwerp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, jammer, dat die twee werelden zo gescheiden worden van elkaar..het reguliere en alternatieve...dat maakt het soms zo lastig. En ik denk dat ze elkaar kunnen ondersteunen. Nogmaals, fijn dat het voor jou nu zo goed werkt! En als ik je goed begrijp heb je door deze sessies ook meer inzicht gekregen in onderliggende problematiek. Mooi. En dat je die strijd niet hoeft te voeren, als je bv in de winkel bent....fijn. Je houdt ons wel op de hoogte :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed dat je naar dat bedrijfsuitje bent geweest! Voor mij is dat al een reden waarom ik nog steeds werk waar ik nu werk, we krijgen geen bedrijfsuitjes... niet normaal eigenlijk, dat dat een reden is om niet te solliciteren naar iets anders :blush:

Ik merk aan mezelf ook dat het wat uitmaakt hoe ik naar zo'n uitje ga. Als ik er naartoe ga en alleen maar blijf denken: het is maar een paar uurtjes, even uitzitten en de schijn ophouden dat ik het naar mijn zin heb, dan word het niks. Als ik er met een meer open houding naartoe ga en denk van: ik ga gewoon, misschien word het wel gezellig, en anders ben ik in ieder geval even geweest, maar ik ga van het positieve uit, dan word het al wat gemakkelijker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...