Spring naar bijdragen

Taperingstrips en zorgverzekeraars


Aanbevolen berichten

Beste allen,

Ik heb pleit voor afbouw via de taperingstrips. Zie voor meer informatie http://www.cinderella-tx.org/nl/. Ik heb er zelf een positieve ervaring mee opgedaan. 

Zoals velen van jullie terecht aangeven worden taperingstrips niet vergoed door de zorgverzekeraars. Jim van Os en Paul Groot, beiden wetenschappers, hoogleraar neuroloog etc en verbonden aan deze non-profit organisatie, maken zich al jaren hard voor vergoeding van de strips. 

Het is ook belangrijk dat de Nederlandse Vereniging van Psychiatrie (NVvP0 van ervaringsdeskundigen zoals wij zijn, horen hoe moelijk het is om van de benzodiazepines af te komen en dat ze dus a) niet moeten worden voorgeschreven  en b ) bij afbouw men moet gaan werken met taperinstrips. 

Je kunt in deze zaak iets doen wat echt kan helpen. Het is de bedoeling dat de NVvP een duidelijke uitspraak in deze zaak doet, maar toe nu zijn ze daar zeer terughoudend in. Als de NVvP zich duidelijk uitspreekt (wat ze al lang had kunnen doen), dan zal dat deze zaak enorm helpen. Met deze zaak wordt verstaan, het vergoeden van de taperingstrips. Door een brief (of brieven) aan het bestuur te schrijven met de vraag waarom zij zich in deze zaak niet duidelijk uitspreken kun je eraan bijdragen om ze in beweging te brengen. Maak daarbij goed duidleijk wat patiënten nu in de praktijk allemaal (moeten) doen om van die benzo's af te komen. Welke onttrekkingsverschijnselen we hebben ervaren, werken met schuurpapiertjes ed.   Schrijf namens jezelf of namens een vereniging en gebruik je eigen woorden. Hoe meer brieven hoe beter.  Het moet een echte noodkreet zijn van onze kant.  Je kunt brieven per email richten aan:

 -  de directeur Mevr. N. (Noortje) Sax, n.sax@nvvp.net (030-282387)

- de voorzitter Prof.dr. D. (Damiaan) Denys,  d.denys@amc.uva.nl

Ik hoop echt dat jullie allemaal een mail cq brief gaan sturen. Ik ga het in ieder geval wel doen. Maar misschien moeten we onze krachten bundelen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien handig voor de lezertjes, om ook op de hoogte te zijn, van taperingstrips voor antidepressiva. Niet alleen meer voor de pillen met korte halfwaardetijd, zoals paroxetine ( seroxat) en venlafaxine( efexor), maar inmiddels ook voor sertraline( zoloft) enz. Alleen niet voor fluoxetine( prozac) vanwege de lange halfwaardetijd.

Uw farmacoloog Sneeuwhoen.

bewerkt door sneeuwhoen
foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...