Spring naar bijdragen

(H)erkenning gezocht..


Carootje

Aanbevolen berichten

Dag lieve allemaal,

Helemaal nieuw hier..

Nog niet zo lang geleden aan mezelf toegegeven dat ik verslaafd ben aan alcohol. Het woord 'verslaafd' uitspreken/schrijven vind ik al een hele stap..

Ik ben een vrouw, bijna 42 jaar, woon alleen, sinds kort weer single, soort van..

Ik sta op de wachtlijst voor detox van 4 weken, voor het eerst in mijn leven.

En daar zie ik best tegenop, iemand ervaring met detox? Ontwenningsverschijnselen??

Alcohol is zo'n beetje mijn beste vriend geworden en tegelijkertijd weet ik dat het niet goed voor me is.. Word soms gek van mezelf.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met verslaving aan alcohol en hoe het jullie lukt ervan af te blijven..

Ik hoop op een reactie!

En wens iedereen in dit forum alle goeds!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, Carootje!

De eerste reuzenstappen zijn gezet: toegeven dat je verslaafd bent, aanmelden en meedoen aan dit forum, detox voor de boeg...  Die 'beste vriend' gaat met zijn staart tussen zijn poten de aftocht blazen, wedden?

Heel veel succes, kom hier maar veel lezen en schrijven. Heb je de ditjes-en-datjesdraad al gevonden? Daar is een dagdraad, dat is een soort huiskamer. Ook daar ben welkom!

Liefs van Basta.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke dag is er een zgn dagdraad. De huiskamer , zoals Basta schrijft. Daar melden mensen zich ook aan voor het dagpact. De afspraak die dag niet te drinken. Vaak meld je je weer af 's avonds, maar dat is geen moeten. Lees maar een dagdraad door. Die van vandaag bijvoorbeeld. Dan zie je hoe het gaat. Het heeft mij enorm geholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Carootje! Geen ervaring met detox behalve met detox-thee.

Wat goed dat je zo snel actie onderneemt: voor jezelf toegeven dat je verslaafd bent en meteen doorpakt! Het lukt mij tot op heden (bijna drie weken na het stoppen) om niet te drinken door het drinkpatroon te doorbreken. Ik dronk s avonds laat en lig nu bijtijds op bed. Er komt natuurlijk nog meer kijken bij het stoppen, maar dat is in ieder geval een eerste tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...