Spring naar bijdragen

Delirium Tremens


aqua

Aanbevolen berichten

Ik stel me de vraag binnen welke tijdspanne (uren) een delirium tremens kan optreden. Ik drink dagelijks maar heb periodes van benge drinking. Zo heb zojuist een periode om de rug van zaterdag tem gisterenmiddag, witte wijn geschat 15 liter. Straks om 8u start ik met Unitranxene 15 mg/2 x daags. Eertijds ben ik al enkele keren erin geslaagd om alcohol te stoppen. Toch éénmalig deed ik een DT op dag 4 mede door de slaap niet te kunnen vatten wat me nu ook opnieuw overkomt. Alvast bedankt voor een antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste aqua,

 

Hartelijk bedankt voor je bericht.

Vaak treedt een delirium op, op de derde of vierde dag na het stoppen. Echter kan dit ook tijdens het drinken gebeuren en op eerdere dagen. Daar valt dus niet veel over te zeggen.

Wat wel belangrijk is, is om medische hulp in te schakelen. Een delirium is een ernstig probleem bij het ontwennen en medische hulp is dan noodzakelijk. Dat is dan ook het dringende advies.

Misschien heb je al hulp hierbij? Aangezien je medicatie voorgeschreven hebt gekregen?

Heb je mensen om je heen tijdens de ontwenning?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, we zijn met twee. Mijn partner is eveneens gestopt maar zit aan dag 5. De flessen werden zonet allemaal verwijderd, zodat we al er niet meer hoeven op te kijken. Hulp via huisarts werd ingeschakeld vandaar de medicatie. Ik weet wat het is, het is ons al eerder gelukt. Bezig zijn, constant in beweging is het beste hulpmiddel. Dank jullie voor de moed en de reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Agneta: mss zou dit wel kunnen gepaard gaan indien je zowel Tranxene of dergelijk produkt neemt samen met alcohol. 

@Huttula: dank je om ons succes te wensen, voorlopig gaat het goed met ons beiden. Zonet gewinkeld en gewoon het rek doorgelopen en ons allerhande sapjes gekocht.

Over de middag verliep het wat moeizamer, ons bezig gehouden met wat klusjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Agnieta,

 

Bedankt voor je vraag.

Ik kan geen medische verklaring hiervoor geven, ik zal het nog eens navragen hoe dat precies zit. Volgens mij heeft dit onder andere te maken met je lichamelijke toestand.

 

Aqua, veel succes gewenst! En aarzel niet om de huisartsenpost te bellen als je het niet vertrouwt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta, je kan ook een DT krijgen als je flink drinkt zonder dat je bent gestopt. Vaak heeft dat te maken met enorm veel innemen in combi met lichamelijke problemen zoals bijvoorbeeld een infectie. Je kan dan in een psychose raken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...