Spring naar bijdragen

Smart


smart

Aanbevolen berichten

Hoi Smart,

Welkom hier!

Er is ongetwijfeld iemand die je kan vertellen hoe je de tekst naar hier kan halen. Of een link kan plaatsen. Maar dat ben ik dus niet.

De meesten hier gaan voor helemaal stoppen.

En dat schrijven aan anderen wat ik zelf kan gebruiken? Overkomt mij ook regelmatig! Denk dat het voor een deel zo werkt.

Succes vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Smart even op zijn eigen draadje geplakt

Jaren geleden was ik ook op dit forum. Zoals het met een verslaving gaat... ik bleef er totdusver oeverloos in hangen; het gemarchandeer van willen minderen en ondertussen merken dat het niet in de hand te houden is. Pijnlijk: heel pijnlijk. Veel schaamte vooral. Bovendien met aanwijzingen dat er bepaalde mensen kunnen meelezen van buitenaf van wie ik dat niet wil; dat was toen al zo, nu nog steeds. Ja veel schaamte. En door dat gevoel word ik boos, dwars etc etc.

Twee enzestig nu. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik zal toevoegen. Alleenwonend, depressief, in behandeling, in de ww terechtgekomen deels, geen contact meer met het kind wat ik alleen opvoedde, COPD, rook nog steeds en steeds forser. Alles nogal obsessief compulsief. Uitgerangeerd gevoel. Weet niet meer wat leuk is of goed voor mezelf (dat laatste weet ik wel en doe ik zoveel mogelijk, zoals veel bewegen/goed eten/beetje werk nog/mediteren soms,.... behalve...) , moeite met de aankomende winter, woon tamelijk ver van vrienden vandaan. Zelfdiagnose punt.

Momenteel piekdrinken, zoals ik het noem. Na een dag herstel met 2 glazen drink ik er de andere dag 6, en zo gaat dat ongeveer maar door. Ik drink niet overdag, maar na 22 uur sla ik snel veel achterover.

Het zijn -helaas nog wel - de uren dat ik me prettig voel, muziek draai, veel lees, me inlees in artikelen die me boeien of probeer een andere taal te leren. Het zijn echt "mijn uurtjes". Eigenlijk ben ik alleen dan gelukkig of iets wat er tegen aan schurkt. (elf uur wakker de volgende dag) Soms denk ik dat dit misschien zo moet zijn. Dat ik maatschappelijk functioneren op mijn leeftijd moet opgeven en dat mijn geluk nog telt, al is dat dan met deze verslaving. Op een ánder moment weet ik Heel Goed dat ik veel beter zou functioneren zonder deze troep.. maar o o ohhh

Ik ben ook gevoelig voor de verslaving aan een forum als dit: voorheen kon ik me enorm betrokken voelen hier, zat elke dag bij de pc en creerde ik nieuwe drama's door erg involved te raken bij persoonlijke verhalen van hier. Daar kan ik nog bijna om huilen; het simpele feit dat ik die betrokkenheid zo nodig had en heb! (ook om datgeen wat er gegeven werd!)

Ik heb toen mensen ontmoet; heb zelfs een RL vriendschap en mailcontact overgehouden aan die periode.

Wat zoek ik: ik geloof oprecht dat ik nuchtere info zoek. Met name over het gebruik aan medicatie.

Ik zal me dus gaan inlezen. Binnenkort ook bespreken met de behandelaar wat nu het beste is voor mij.

Wat ik hoop is dat ik verder met gepaste afstand van dit medium gebruik zal maken. Dat ik me er niet weer zo instort. Tegelijk denk ik gelijk al: och jee, dat past zo bij mij: me ergens instorten!

Dat zal vast wel herkend worden... ik heb natuurlijk toch ook die persoonlijkheid waar bepaalde trekken wel bijhoren... hangen die zaken niet vaak samen? ... ach ja, wat weet ik al een boel. Hmm. Maar verder...?? Het gaat om het doen hè.

Tevens hoop ik dat - door me weer aan te sluiten - het een nieuwe impuls kan zijn om anders met mijn dagelijkse drinken om te gaan. Dat mijn proces een goeie swing krijgt... ben ik hard aan toe.

Ik weet het... moet het zelf doen. Ik hoop hier support te vinden!

Uiteraard ken ik nog verschillende mensen hier. Maar weet het niet meer zo precies... ik lees nog bij.

Tot snel. Smart

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik dacht eerst even dat het jouw stukje was, Huttula:-).

Hi Smart,

heel herkenbaar allemaal. Je moet voor jezelf duidelijk krijgen of dat je je wilt blijven verdoven (want dat zijn die 'gelukkige' piekperiodes) of dat je openstaat om het leven echt aan te gaan, met al zijn pieken en dalen.

Blijf er aan werken, gooi die fles weg en doe je ding, op gepaste afstand, met dit forum. Wat kan je het schelen dat anderen het lezen? Je bent hier voor jezelf bezig..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Smart, welkom terug hier :rose:

Ik sluit me aan bij Thomas, kappen met die handel. Je wordt er alleen maar slechter van.

Een forumverslaving lijkt me minder erg dan een alcoholverslaving. Ik herken het wel hoor :blush: 

Succes Smart!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Smart

 

dat herken ik ook, die avonden. dronk altijd meteen uit werk. de eerste loop was naar de koelkast voor een biertje. dat eindigde met 8halve liters.

nu deed ik het anders, ging pas wat drinken tegen 20.30 en hield het bij 2, nou das mooi. maar helaas de volgende dag waren het alweer 5 en werd het elke avond laat. nee werkt dus ook niet.

 

en die verslaving aan het forum, ja herken het ook wel een beetje, maar tja zoals gerrit zegt, en als het helpt, lekker lezen en reageren hier zou ik zeggen.

 

leila

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Smart, daar ben je weer.

Ik ken je nog uit die tijd (Jane4)

en herken ook wat je schrijft over

je erin storten. Ook mijn manier.

Ik heb er mee om leren gaan en

realiseer me dat me hierin storten

(ook dat kan afgebouwd worden hoor)

altijd nog gezonder is dan tegen mijn

gezondheid in, afhankelijk blijven van drinken.

 

Natuurlijk lijken je drink uurtjes jouw tijd, want

dat zijn ze ook. Maar zonder, en eenmaal door de angst

en afkick heen, krijg je er zoveel méér uurtjes voor terug.

Die kwalitatief beter worden en kwantitatief ook, als jij daarvoor kiest.

Je hebt hier veel geschreven, dus je weet het allemaal al.

Raap je moed bij elkaar en ga ervoor meid. Zet door en geef jezelf

nog een echte kans. Mijn ervaring is dat mijn sociaal wereldje pas na een jaar

echt gestopt zijn, weer uitbreidde. Maar daarna ging het ook rap.

En eigenlijk is dat een natuurlijk verloop gebleken want mijn sociale vaardigheden

zijn ook best rap naar beneden gegaan toen ik nog dronk. Mijn wereldje werd

ook erg klein dus. Voor mezelf. Via werk, kinderen en sport bleef ik altijd wel

actief. Maar vanbinnen zat vast in een relatie die steeds eenzamer werd.

Nu, echt alleen, ken ik nauwelijks eenzaamheid, want ik heb vrede gevonden

in en met mezelf. Ik gun dat jou ook. Je hebt er lang en hard voor geworsteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel erg bedankt lieve mensen voor jullie reacties en de herkenning van het probleem, hm. Ik was zo aangedaan dat ik zowat zat te janken.

Door me hier te melden hoop ik echt iets te gaan markeren in de tijd. Het mag wel eens klaar zijn met al dat geworstel; beter werd het er niet van. Hoef niet te vertellen dat ik tegen het echte afkicken erg opzie!!!

 

Wat mij erg helpt op het moment is om te zien hoe mijn ex-man zich er doorheen sloeg. Ik geloof dat ie inmiddels 5 jaar niets meer drinkt en ik heb hem gaandeweg zien opknappen. Hij vertelde me onlangs dat je je dan misschien na een maand al ietsje beter voelt maar dat het jaren kost (op onze 60+leeftijd wellicht) en dat er dan nog steeds verbeteringen zijn. Hij is zo monter en fris geworden! Op dit moment is hij een levendig voorbeeld voor mij.

 

Mijn plan is minimaal een maand te stoppen en dan per dag te kijken; pas op de plaats maken en nieuwe doelen stellen.

Morgen gesprek met hulpverlener waar ik medicatiegebruik wil aankaarten.

Oja, morgen stop ik dus. Pfff DOODENG!

 

XXX

Huttula, bedankt voor het verplaatsen van mijn bericht! Jane wat fijn dat je hier nog steeds bent! Dank voor je woorden.

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

O wat fijn dat je dat vraagt!

Ik was paniekerig vandaag. Geen wonder; gisteren nog gedronken en ik bouw spanning op als ik gesprekken heb zoals vandaag.

Voor mijn dagstructuur ga ik goede invulling zoeken met een reintegratiemedewerker van het uwv. En mijn hulpverlener zorgt voor een afspraak met de psychiater om naar ondersteunende medicatie te gaan kijken.

Ondertussen nog een lekke uitlaat, dus naar de garage in de buurt. Weer in orde gelukkig. En een helpend gesprek gehad met een vriendin (tel.)

Op de bank in slaap gevallen vanavond. Zo direct een oxazepam innemen en met een boek het bed in.

Morgen logeer ik bij een geheelonthouder (exman) en doe wat mantelzorgachtige activiteiten daar. Ik zou langer kunnen logeren daar maar moet op gezette tijden naar huis voor de poes. Ik weet niet goed hoe de rest van de week eruit ziet en dat vind ik lastig (controle willen) maar zondag zou ik naar de sauna en beschouw dat nu alvast maar als cadootje! Ik snap goed dat het elke aankomende dag spannend zal zijn. Zonet dacht ik ook nog... goh, hm, normaal gesproken zou ik....

Nee het kan niet meer. Goed onthouden!!!

Welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

Tien uren geslapen dus mag niet klagen.

Beetje gek idee nog, zonder A....

Zo meteen ga ik spullen pakken voor de logeerpartij. Heeeel vreemd, bij ex en in dat bekende huis.... en waarschijnlijk kom ik veel oude bekenden en familie tegen na jaren. Ex vindt het erg leuk en vroeg me dvd's mee te nemen. Maar ik zal toch vooral veel aan het koken zijn zodat hij zichzelf over een paar dagen wat kan redden.

En ja, dag 2. Een beginnetje ...

 

In het verleden was ik een " minderaar". Gedurende de afgelopen jaren is toch het stopknopje stuk geraakt... MijnGerrit vroeg ernaar.

Om lange tijd (voor altijd) te stoppen is dus toch wel heel nieuw voor me. Ik begrijp wel dat het het beste is om per dag steeds opnieuw te zeggen: vandaag drink ik niet.

Vind het echt eng!

 

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat bedoel je met kop in het zand? Ik versta daaronder: net doen of het probleem niet bestaat.

Dat doe ik niet zo hoor. Plan is een maand niet te drinken (met de bedoeling nooit meer te beginnen) en dan even een pas op de plaats maken.

Daarom logeer ik (deels) ook bij mijn exman. Ik moest mijn eigen huis echt uit. Ik combineer nu het hier bij hem zijn met wat zorg voor hem (net terug uit ziekenhuis) en heb niet mijn eigen bedoening in mijn alleen zijn. Als dit niet had gekund was ik naar een vriendin gegaan.

Natuurlijk ben ik binnenkort weer thuis. Maar dan zijn de eerste dagen overbrugd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In eerste instantie was ik al bang voor de eerste dag zonder... zo bang niet te slapen...prikkelbaar, hoofdpijn etc etc.

Ik moest daar dus eerst doorheen.

Vannacht sliep ik slecht; zweterig wakker. Bah. Maar het is niet anders.

 

MG, ik begrijp het nu beter. Die gedachten heb ik natuurlijk ook wel maar het moet echt per dag he.

Gewoon maar doorgaan.... ondanks prikkelbaarheid e.d. (die voel ik al wel...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is best raar om in het huis van mijn ex te zijn en te logeren, waar ik 5 jaar geleden zelf nog woonde (en nooit weg wilde eigenlijk). Ik heb dat goed losgelaten gelukkig. Ik kan nog goed met hem overweg en schreef al dat hij al een hele poos droog staat, wat hem uitstekend bevalt. Hij knapt nog steeds op, vindt ie zelf. Trouwens, ik zie het verschil ook wel. Het moet dus beslist de moeite waard zijn!! Ik ben dus even zijn mantelzorger nadat ie een zware operatie onderging.

Tussendoor ben ik vandaag even thuis geweest, wat kleding halen en de poes verzorgen, boodschappen doen; best weer een druk programma. En tussendoor zitten we samen aan tafel alsof er nooit iets gebeurt is.... heeel gek!!

 

Nu wordt ik hier weggejaagd. Meneer slaapt nl. in de woonkamer.

Goed voor mij om er ook weer vroeg in te gaan. Dan is dag 4 ook weer voorbij!

Ik ben ontzettend moe, ondanks de vorige nacht bijna de klok rond te hebben geslapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...