Spring naar bijdragen

Goedenavond iedereen


Gast Vlok

Aanbevolen berichten

welkom Vlokje,

je moet helemaal niets vertellen hoor

kijk maar gewoon als je hier meeleest

en schrijft, wat het je doet en of je behoefte hebt

om iets te vertellen.

het gaat erom dat je je hier welkom en veilig voelt

en samen met ons je drankproblemen aanpakt. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Vlokje,

Ben hier nu een week. En begin me al erg thuis te voelen.Hoop dat het voor jou ook dat het ook zo gaat werken. Heb voor mezelf gemerkt dat ik niet kan minderen. Een jaar stoppen en dan weer gewoon af en toe werkt ook niet voor mij. Is binnen het jaar weer uit de hand gelopen. Ik ga dus nu voor een nuchter leven.

Zoek maar uit wat voor jou werkt. Voor zover ik weet is stoppen de engste beslissing, maar uiteindelijk wel makkelijker dan minderen en steeds glazen tellen.

Wat jij ook kiest: ik wens je veel succes!

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wanneer is die operatie

en wanneer krijg je dan de uitslag?

Ik kan me voorstellen dat je nu

tussen 2 werelden in leeft/overleeft.

Maar zoals je nu leeft verzwak je meer en meer

en onbewust misschien, maak je zo geen keus

voor leven, dat heb je misschien zelf ook al bedacht?
Wat MG schrijft: neem iemand in vertrouwen die je bij

kan staan, die jou stap voor stap kan begeleiden en

je eenzaamheid helpt doorbreken, want je hebt nu wel

een héél klein wereldje he.

Houd vol Vlokje, het kan ook mee vallen en dan wil je

wel weer op kunnen krabbelen he. :rose::heart::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Vlokje,

Wat naar allemaal. Ben er ook even stil van. Hoop zo op goede berichten voor jou maandag.

Er zijn slechts 2 zaken in je verhaal die ik echt herken. Het ontsnappen uit een slecht huwelijk. Verwachten dat je leven nu eindelijk een nieuwe kans krijgt. En dan helemaal in elkaar zakken... Je hebt je zo lang sterk moeten houden dat het nu waarschijnlijk even op is. Wat mij daarbij heeft geholpen is om elke dag toch een klein stukje aan te pakken. Iets kleins doen waardoor je nieuwe huis een thuis voor jou wordt. 1 doos uitpakken? 1 foto of schilderij een plaatsje geven. Het hoeft recht niet veel te zijn om jezelf het gevoel te geven dat je toch vooruit gaat.

Het tweede dat ik gekend heb is de sociale isolatie. Die is idd moeilijk te doorbreken. Zeker als je ziek bent. Blijf maar vooral veel komen hier. Het is RL niet, maar je kan hier toch een hoop steun krijgen.

Veel liefs met een virtuele knuffel,

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlokje wat heftig allemaal. Sterk dat je nu niet wilt drinken. Soms is het juist even moeilijk als bepaalde zaken in het leven tot rust komen... Er komt meer ruimte, meer tijd, ook voor emoties. Misschien is dat bij jou ook even het geval nu?

Heel veel succes, dag voor dag....en schrijf lekker van je af wanneer je behoefte voelt hè   :rose:  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las je berichtje op de dagdraad. Het is goed te begrijpen dat het je niet in één keer lukt om niet meer te drinken.

Gewoon weer opnieuw beginnen; je hebt al wat dagen niet gedronken en minder gedronken en dat is al winst.

Vervelend dat je ziekenhuisafspraak is uitgesteld.

Ik wens je veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vlokje,

Heb je nog niet gelezen op de draad van gisteren. Maar als het is uitgesteld, wil dat niet zeggen dat het iets minder dringend is dan gedacht?

En wat drank betreft: alleen wie opgeeft heeft verloren. Al wie doorzet, al of niet na een misser, is een winnaar. Jij dus!

Sterkte vandaag!

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...