Spring naar bijdragen

Een nieuw begin


Akkordeon

Aanbevolen berichten

Hoi Iedereen,

Vandaag stop ik met drinken. Heb dat een aantal jaren geleden ook gedaan, dus ik weet dat me een hele zware week te wachten staat. Ik weet nu ook dat na een jaar droog weer af en toe gaan drinken geen optie is voor mij. Dan loopt het weer uit de hand. Mijn verslaving is nu erger dan ooit. Het is een vicieuze cirkel geworden: overdag voel ik me niet goed omdat ik de avond voordien teveel heb gedronken. Na 2 glazen voel ik me weer beter. Dus het eerste glas komt steeds eerder op de dag. En daarna kan ik niet meer stoppen, waardoor ik steeds meer drink. En me nog slechter voel... Het gekke is, dat ik het roes-gevoel niet eens fijn vind. Ik begrijp van mezelf echt niet meer waarom ik het doe. Stoppen dus. Vandaag. Ik hoop hier wat steun te vinden...

Groetjes,

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie reacties! Zo snel al. Dat doet deugd!

Het is echt lastig vandaag. Met een kater en weten dat ik die niet weg ga drinken. Gelukkig heb ik ondertussen de huisarts te pakken gekregen. Ik kan er vanavond nog terecht.

Ik heb al wel een klein iets om trots op te zijn: net alle wijn die nog in huis was door de gootsteen gespoeld. Kan die me straks al niet meer van mijn goede voornemens af brengen. En 't cafe in het dorp is gesloten wegens vakantie!

Het moet gewoon goed komen nu!

Groetjes,

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Akkordeon,

 

 Ben ook net een weekje weer bezig. Het is inderdaad fijn om het even van je af te schrijven en dat mensen je wel begrijpen.

Het doet mij in ieder geval wel goed.

Ik kan ook zo voor 1 of 2 jaar stoppen en toch is het er bij mij ook weer ingeslopen.

Moet nu accepteren dat ik een drank probleem heb en dat ik niet kan denken ach eentje lukt wel.

Want dit gaat bij mij gewoon verkeerd en ik moet ook aan mijn kinderen denken wat voor leed ik hun ermee aan doe.

Ben nu bezig mijzelf te onderzoeken en ga beginnen met een internetbehandeling en daarbij naar de psychiater.

Heel veel geluk met het stoppen.

 

Gr Bighamster

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom akkordeon,

 

Elke keer dat je stopt, leer je weer wat meer hoe te stoppen. Alle ervaring uit het verleden is misschien wel noodzakelijk om ooit voorgoed te stoppen en de verslaving onder controle te krijgen. Alsof je je eigen valkuilen beter leert kennen.

 

Sterkte met de eerste week en succes met stoppen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alweer, dank voor de reacties en de steun!

Ben net terug van HA. Die wilde me zware medicijnen geven om de ontwenningsverschijnselen te onderdrukken. Maar dan zou ik minstens een week niet kunnen gaan werken. Wat ik niet zag zitten. Dan maar een veel lagere dosis en hopen dat ik het hiermee red.

Ben vandaag wel geschrokken van hoe moeilijk het hier is om hulp te krijgen. Ik zocht een psycholoog of een hulpverlener in de verslavingszorg, maar die heb ik niet gevonden. Wel een praatgroep, waar ik deze week al niet heen kan wegens werk. De psycholoog zal voor eind augustus of september zijn. Ik vrees dus dat jullie nog een tijdje met me opgescheept zullen zitten..

Groetjes,

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een warm welkom van mij Akkordeon,

 

Sluit me volledig aan bij wat hierboven al allemaal is vermeld als een reactie op jouw aanmelding hier.

En inderdaad, we en er is altijd wel iemand online. Op de dagdraad, zeg maar de virtuele huiskamer,

kun je je aansluiten op de dagpact als je het moeilijk hebt. Om even de aandacht te krijgen, gebruik

dan even hoofdletters als de trek te sterk wordt.

 

Blijf lezen en schrijven hier :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Akkordeon, ook ik ben nog maar net een week droog, moet hier ook nog wennen en anderen leren kennen. Je hebt de eerste stap gezet! iedere dag is er een. Heel veel sterkte.....En je weet dat je het kunt, het is je eerder gelukt. Voor mij is het de eerste poging na 3 jaar iedere dag gedronken te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen iedereen,

Nee, mijn HA had ook geen adressen. Heb de indruk dat verslavingszorg in Nederland een stuk beter uitgebouwd is dan in Vlaanderen. Ik ontdekte ondertussen dat de cursus op deze site 580 euro kost. Dat is wel veel geld. Eerst maar eens zo proberen, denk ik dan.

Dag 1 is binnen. Heb me zelden zo slecht gevoeld als gisteren. Maar heb het wel gehaald! Vandaag voel ik me iets beter. Wel onder invloed van die pillen. Denk dat ik helemaal strijk had gelegen moest ik de oorspronkelijk voorgeschreven dosis genomen hebben. Heb vandaag ook wat meer afleiding. En vriend gaat meedoen vandaag. Dat helpt ook.

Ik vind het forum een beetje dubbel. Als ik lees van Bighamster en Hummer, is dat erg ondersteunend. Maar mensen die hier al meer dan een jaar zitten en het nog steeds moeilijk hebben, vind ik angstaanjagend. Na een jaar zou je die hele toestand toch uit je hoofd moeten kunnen zetten? Niet meer denken aan drank? Toch niet dagelijks? Of zitten die mensen hier gewoon nog omdat het hier gezellig is en om groentjes als ik te ondersteunen? Enfin, als ik nog wat meer lees, kom ik daar vanzelf wel achter. Nu in elk geval blij dat ik hier terecht kan!

Nu voor mezelf even opschrijven waarom ik niet meer wil drinken. Kan ik dan nalezen als het moeilijk wordt:

Geen kater meer, wel meer energie

Beter slapen,

Niet meer zitten wachten op het eerste glas

Met meer plezier naar vrienden gaan omdat het niet meer erg is dat ik dan die avond niet kan drinken wegens rijden

Niet meer alle dagen buikloop en dus een schoon toilet

Niet meer met die zware bakken sleuren

Geen schaamte meer om die bakken in de gang

Op elk moment van de dag in de auto kunnen stappen

Geen black outs meer

Geen concentratieproblemen meer

Mij niet meer hypocriet voelen op mijn werk omdat ik daar ook 2 personen met een verslavingsprobleem begeleid

Op tijd kunnen gaan slapen na een late dienst omdat ik niet eerst mijn portie Duvel naar binnen moet gieten

 

Misschien vul ik dit lijstje verder nog aan.

En al is dit al een heel stuk tekst, ik wil graag nog iets kwijt;

In maart waren vriend en ik samen gestopt. Met desastreuse gevolgen. Vriend werd depressief en is daardoor in aanvaring gekomen met dochters. Dit is zo geëscaleerd dat dochters nu bij vader wonen en geen contact meer willen. Dit keer is vriend niet echt gemotiveerd om mee te doen. Geen drank in huis is nu ok voor hem, maar gisteren heeft hij wel elders gedronken. Ik hoop dat mijn relatie het stoppen van mij alleen overleeft. Mijn scheiding van 14 jaar geleden had als oorzaak alcoholisme van mijn man. Erg dat ik nadien zelf in die val getrapt ben, maar nu zaten we dus 'gezellig' met 2 in hetzelfde schuitje. Alleen al een zoen met alcoholsmaak vind ik vreselijk als ik zelf nuchter ben. En een dronken man in huis terwijl ik zelf nuchter ben, is ook niet fijn. Samen dronken was wel leuk :-( Maar gezien zijn depressieve reactie vorige keer, wil ik hem niet te fel stimuleren om mee te doen. Groot verschil is wel dat ex-man agressief werd en vriend nooit.

Nu ja, niemand heeft een glazen bol. Afwachten dus maar.

Dank voor 't lezen!

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gerrit,

Ik begin er wijs uit te worden. Dank je wel!

Wil nog wel even laten weten dat ik vandaag en gisteren uren op dit forum heb gezeten, maar dat dat dus niet elke dag kan. Morgen en donderdag moet ik werken met de late. En mijn huishouden bijwerken dat al 2 dagen is blijven liggen :-)

Ik probeer wel om elke dag een keertje langs te komen. Weet van mezelf dat ik het alleen niet red.

Dank aan allen en veel succes voor wie het nodig heeft!

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Akkordeon, dank voor je berichtje op mijn draadje. Inderdaad een glazen bol hebben we niet. Ik moet leren in het nu te leven en mij niet druk maken om morgen. Vandaag "toevallig" gekeken naar huizen in Vlaanderen :) Ook ik heb een scheiding achter de rug, inmiddels 2,5  jaar geleden. Door hem zie ook ik mijn dochters niet meer hetzij niet door de drank.... Mijn nieuwe relatie is nu inmiddels 1,5 jaar aan de gang. We praten veel en dellen veel gezamenlijke interesses. Hij heeft nog een zoontje van 7 die hier in de weekenden is. Hij heeft veel moeite met het verwerken van zijn scheiding en het verlies van zijn baan. Ik snap daardoor wel zijn drankgebruik, maar ik vind het lastig om er nu mee op te gaan. Maar goed ....de glazen bol he. Sterkte vanavond, zal aan je denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Akkordeon,

 

Welkom hier.

Je hebt al veel goeie reacties gehad, waar je wat mee kunt.

 

Als je alles hier bij wilt houden ben je uren bezig....dat is zoeken naar een balans die voor jou werkt.

Sommigen houden alleen hun eigen draadje bij, als soort van dagboekje.

Of vinden het juist fijn om op anderen te reageren...

Alleen op de dagdraad zijn gebeurt ook...

En alleen lezen is ook ok...het is jouw proces dus wat voor jou helpend is.

 

Voor nu wens ik je alvast veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen iedereen,

@ Hummer: best heftig allemaal. Mijn scheiding is al 14 jaar geleden. Huidige vriend is ook zijn baan kwijt. Is van een prestigieuze job naar een onderbetaald klotebaantje moeten gaan. Vandaar ook zijn depressieve gevoelens. Gisteren had hij een project in de privesfeer af te werken. Wat niet lukte. Heeft er dan, met verontschuldigingen bij, een fles wijn bij genomen. Ging na afloop nog naar cafe, maar dat was al dicht. Gek en gelukkig genoeg had ik geen last van die wijn. Ben nu zo gemotiveerd. Wil echt niet meer drinken. Als hij op cafe wil blijven gaan zolang er geen drank in huis is, zal ik hem toch in huis moeten laten halen. Anders zien we elkaar gewoon niet meer. Maar zeker niet de eerste week...

 

@ Kruidenthee, Inderdaad ik heb hier veel aan. En balans zoeken is idd een werkpunt van mij. Als hulpverlener zit het in mijn bloed om mensen te willen helpen. En dat kan hier maar bij een paar... Dank voor je steun!

@Gipsy: Ik zal eens bellen met het ziekenfonds. Maar ik heb zo mijn twijfels dat die een buitenlandse behandeling gaan willen betalen. Hier is op zich al haast niets volledig terugbetaald. Informeren kan natuurlijk geen kwaad. 

 

Zo, dag 3 is begonnen. Weer een slechte nacht, maar met de medicatie die ik nu heb kan ik die toch rustig doorkomen. En ik neem veel minder dan de voorgeschreven dosis (gisteren en eergisteren 1/3, vandaag 1/6. Wel met medeweten van HA.) Straks de eerste dag sinds lang een late gaan doen zonder eerst al een duvel te hebben gedronken...

Wel ongelofelijk fijn dat ik gisteren geen enkele drang had. Hoop dat het zo blijft! (Wat niet kan, dat weet ik ook)

Fijne dag en veel succes voor allen!

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat het goed lukt nu zo in het begin.

Je hebt het al eens eerder doorlopen...dus je weet wat je kunt verwachten  ;)

Ik wens je toe dat het zo soepel blijft gaan!

 

Het lijkt me erg lastig met iemand om je heen die wel nog stevig drinkt.

Ben benieuwd hoe dat voor je gaat in de toekomst. En voor je partner.

 

Fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdorie,

Net met het ziekenfonds gebeld. Geen terugbetaling mogelijk. Dan nog eens goed naar de behandeling gekeken. Eigenlijk zou ik deel 2 van intensief moeten hebben. Onbetaalbaar dus... En dat terwijl er in Belgie geen alternatief voorhanden is. Europese unie?

 

Nu ja, tot vandaag lukt het met hulp van HA....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er is ooit een site gemeld hier

die dezelfde training gratis geeft

helaas heb ik die toen niet opgeschreven

weet iemand het npg die het wel noteerde?

en anders goed googlen Akkordeon

wie weet vind je hem zelf nog

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gerrit,

Ik denk ook wel dat ik het red als hij nog blijft drinken, maar ik zou echt graag een week geen drank in huis hebben. Moet het nog met hem bespreken: gisteren stond hij zo onder werkstress en was nergens meer over aan te spreken (zeer uitzonderlijk) en vandaag hebben we elkaar alleen slapend gezien. Misschien morgen, maar dan werkt hij ook vroeg en ik laat. We zien wel. Maandag ochtend was hij akkoord om samen te stoppen, maar maandag en dinsdag is dat voor hem niet gelukt. Vandaag weet ik het niet: er staan geen lege flessen, maar zijn eten staat er nog. Denk dus dat hij op cafe is geweest.

En @ Lady: Dank voor de tip. Ik ga daar zeker naar zoeken!

 

Nu naar bed: ontgiften en werken is een zware combinatie...

Groetjes,

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een week geen alcohol in huis.... als het zo doorgaat ben je er al bijna. Ik bedoel door die eerste week heen dan. Probeer zoveel mogelijk stress te vermijden en dicht bij jezelf te blijven. Dat is nu het belangrijkste. We hebben geen invloed op onze omgeving. Het komt vaak voor door een voorbeeld te zijn voor je omgeving, dat de partner ook mee gaat veranderen. Dat hoorde ik gisteren op de AA. Maar nu is ons herstel het belangrijkste. Succes meid.....Je kan het!

 

Hummer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Iedereen,

Dag 4 zit er bijna op. Vorige nacht al iets beter geslapen. Voelde me al een stuk minder ellendig dan gisteren. Wel nerveuzer. Veel trek in sigaretten. Beter een sigaret meer dan drank, denk ik dan.

Vandaag ook iets gevonden wat ik lekker vind om te drinken en waar ik hopelijk ook tegen kan:cassis siroop. Kwam ik tegen in de winkel en ik herinnerde me dat ik 20 jaar geleden graag spa cassis dronk. Wat nu niet meer te krijgen is. Met siroop en bruiswater maak ik dat nu gewoon zelf. Flesje stond gekoeld klaar toen ik thuis kwam!

Ben super blij dat ik geen trek heb. Hopelijk blijft het zo. Ga wel HA om Refusal vragen voor als de twijfel momenten opkomen. Dan kan ik gewoon een pil nemen en hoef ik niet meer te twijfelen. Want dat ik helemaal kan stoppen en gestopt blijven zonder trekmomenten lijkt me onmogelijk. Bijvoorbeeld zaterdag:dan trouwt mijn broer. Schenken ze al cava van op het stadhuis...

Gek wel: dit is de derde keer dat ik stop en de makkelijkste. Misschien omdat mijn gebruik en de gevolgen vroeger niet zo erg waren? Doet er niet toe. Ben blij dat het tot nu toe mee valt.

Morgen dag 5!

En ja, ik speel nu bijna 30 jaar akkordeon...

Groetjes,

Akkordeon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...