Spring naar bijdragen

slaap problemen


finniks

Aanbevolen berichten

Vanaf het moment dat ik gestopt ben met drinken

kamp ik met slaap problemen. Ik kan niet in slaap komen mijn hoofd blijft maar kronkelen

vervolgens wordt ik nog moeier wakker dan toen ik ging slapen

dit is nu al 6 maanden zo.

Ik word er maar niet Gelukkig van

hebben jullie tips

Ik heb melatonine tabletjes geprobeerd maar die werken niet

ook lorezapam geeft mij geen rust

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 3 kwart jaar hoge dosis melatonine geslikt op advies van verslavingszorg

Moet er wel bijzeggen dat het wel een aantal weken nodig heeft om in te werken

Wat is een paar weken op de jaren dat ik slecht sliep

Nu ik alles beter op de rit heb en beter in mijn vel zit

Ben ik gestopt met melatonine en ik slaap nog steeds goed

Oh en melatonine kreeg ik via huisarts.....ik wou zelf niet gaan experimenteren

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Fenniks,

 

Hartelijk bedankt voor je bericht en je heldere vraag.

Allereerst wil ik laten weten dat medeforummers hier ook op kunnen reageren met hun ervaringen. Daar kunnen iedereen veel aan hebben!

 

Vervelend dat je last hebt van slaapproblemen sinds je bent gestopt met drinken. Dat is een klacht die vaker voorkomt. Alcohol verhindert een gezonde slaap. De verwerkingsprocessen die zich afspelen in je hersenen, functioneren slechter als je alcohol hebt gedronken. Als je gewend bent om onder invloed te gaan slapen, zul je merken dat het ook inderdaad lastiger is om nuchter te gaan slapen. Realiseer je dat je lichaam tijd nodig heeft om weer om te schakelen naar een gezond slaappatroon nadat je gestopt bent met drinken.

 

Je merkt dat lorazepam niet helpend is, dit heb je al geprobeerd. Het is verstandig om dit niet te lang te gebruiken, dit doe je ook niet lees ik. Door gewenning neemt de werking na verloop van tijd af. Daarom moeten deze middelen niet langer dan twee weken gebruikt worden. Daarna is het belangrijk om te stoppen met deze medicatie omdat anders afhankelijkheid kan optreden. Daarnaast hebben benzodiazepinen ook bijwerkingen.

 

Echter, als je gestopt bent met drinken, geef je jezelf wel de kans om een gezond slaappatroon te ontwikkelen. Soms blijkt het voldoende om enkele tips aan te houden. Deze tips kun je vinden op de link die MijnGerrit al heeft gestuurd in zijn bericht, heb je daar al gekeken? Daarnaast kun je baat hebben bij het aanleren van ontspanningsoefeningen.

 

Ik lees dat je ‘hoofd maar blijft kronkelen’. Bedoel je hiermee dat je vaak piekert in de avond?

Is er misschien een andere oorzaak voor je slaapprobleem? Hoe was dit voor je begon met drinken?

In de meeste plaatsen is het ook mogelijk een slaapcursus te volgen. Je kunt hiernaar informeren bij de huisarts, bij de thuiszorg, bij het algemeen maatschappelijk werk of bij het Riagg bij je in de buurt. Misschien is dat iets voor je?

 

Veel succes gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...