Spring naar bijdragen

Online programma alcoholdebaas.nl


Marilou01

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af of je het internetprogramma kunt volgen zonder verwijzing van de huisarts. Ik wil niet langs mijn huisarts en juist daarom lijkt een online hulpprogramma mij wel wat.

 

Verder ben ik niet alcoholverslaafd, maar heb wel een alcoholprobleem. Ik wil ook niet stoppen met drinken, maar het terugbrengen naar normale hoeveelheden. Alcohol niet meer gebruiken met als doel te verdoven, maar kunnen zien als iets voor sociale gelegenheden. Is het programma zinvol om te volgen als je wilt minderen maar niet wilt stoppen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Marilou01,

 

Als eerste hartelijk welkom op dit forum. Ik hoop dat je hier steun vindt.

Je vraagt of een verwijzing van de huisarts nodig is als je gaat deelnemen aan de internetbehandeling. Indien je de behandeling helemaal zelf wilt betalen is een verwijzing niet nodig, anders wel want dan wordt de behandeling vergoed door je zorgverzekeraar. Indien je wilt dat de behandeling vergoed wordt, heb je een verwijsbrief nodig.

Verder vraag je of het programma zinvol kan zijn als je wilt minderen maar niet wilt stoppen. Uiteraard kan het programma dan zinvol zijn. Indien je gaat deelnemen aan de internetbehandeling krijg je een vaste hulpverlener die stap voor stap het proces met je ingaat en samen met jou kijkt welke doelen met betrekking tot alcoholgebruik je nastreeft en hoe deze te behalen zijn.

 

Hopelijk is dit voldoende antwoord op je vragen.

 

Met vriendelijke groet,

 

De moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Beste change,

 

De intensieve behandeling wordt ook vergoed door de zorgverzekeraar. Je hebt net zoals bij de korte behandeling te maken met een wettelijk eigen risico.

Wanneer je meer wilt lezen over de vergoeding en wettelijk eigen risico kijk eens bij hoeveel kost het (klik op link).

 

Met vriendelijke groet,

 

De moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Gipsy25,

 

Ook als je al gestopt bent met drinken kun je het programma volgen. Het registreren in een alcoholschrift kan ook dan helpen om inzicht te verkrijgen in je moeilijke momenten, of juist momenten die je helpen het stoppen vast te houden. Samen met je hulpverlener bespreek je hoe je het dan het best kunt aanpakken, en welke manier voor jou prettig is.

Ik hoop dat je hiermee verder kunt. Nog een fijne avond!

 

Vriendelijke groet

 

de moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Change, ik ben geen hulpverlener maar neem toch even de vrijheid om wat te schrijven. Ik neem aan dat je de internetbehandeling bij Tactus bedoelt.

Ik heb enkele weken moeten wachten, voordat ik kon beginnen. Een week of vier, meen ik. Dat was begin 2014.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 years later...
  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...