Spring naar bijdragen

Nieuw en momenteel last van afkickverschijnselen


Hsper

Aanbevolen berichten

Uhm.. Hallo  :) 

Ben niet meer zo van het voorstellen op internet omdat ik internet en sociale media na heel wat ervaringen een slecht medium vind maar moet toch even beetje praten met lotgenoten.

Kom uit de omgeving zuid Holland, ben een man en ben op en nabij halverwege de 30.

Ik drink al vanaf me 16e maar vanaf 2010 ben ik er flink tegenaan gegaan, ik heb geen verslaving in de zin van als ik sochtends wakker word het eerste wat ik wil is drinken omdat nadat ik een dag gedronken heb ben ik kapot de volgende dag en hoef ik niks, tolereer niks en ben niet de fijnste om mee rond te hangen dan en ga dan ook alleen het huis uit als het absoluut noodzakelijk is.

Wat is/was wel mijn drink patroon, 3 tot 4 flessen whiskey in de week met vaak nog halve liters bier erna, een fles wijn of ik eindig in de kroeg, tot een paar maanden geleden rookte ik daar ook nog bij zowel shag als wiet maar daar ben ik inmiddels van af.

Halverwege me 20e jaren 3x aangehouden voor rijden onder invloed en daardoor ook een jaar me rijbewijs kwijt geraakt, ik heb daarna niet meer gereden onder invloed tot een paar maanden geleden en toen een klein ongelukje gehad met de scooter en toen een scheurtje in me knieschijf opgelopen.

Was het al een hele tijd zat allemaal en wil al een tijdje stoppen maar steeds die demonen he, plus een bovengemiddeld zwaar leven door allerlij omstandigheden. Ook na de laatste keer, afgelopen dinsdag, ben ik helemaal naar de klote gegaan, fles whiskey op, daarna na de kroeg gegaan en herinner me totaal niet hoeveel ik daar nog op had, wat ik gedaan of gezegd had etc slechts momentopnames en dat vond ik niet eens het ergste.

De nacht erna kon ik niet slapen, elke keer als ik bijna in slaap viel kreeg ik een adrenaline shot en dat heeft uren aangehouden, al dat gedoe steeds, ben er zo klaar mee. maar nu 5 dagen niks gedronken, het is niet veel maar een start maar ik heb last van afkickverschijnselen.

Zodra ik de deur uitloop zweet ik als een otter en echt overmatig wat supervervelend is, me spieren doen irritant, continue dorst, afgelopen dagen last van me maag gehad, wat nu gelukkig beter gaat plus angst gedachtes etc.

Ben echt vastbesloten om het dit keer door te zetten, ben in de afgelopen jaren ook flink er van aangekomen en zit in het algemeen gewoon niet lekker in me vel maargoed, heb vaker gedacht dat ik het door ging zetten om vervolgens na 2weken tot een maand weer is een drankje te doen omdat dat stemmetje zegt, ahjoh, kan wel een keertje, maargoed, ik geef niet op!

En ik geef het absoluut niet de schuld maar schijn ook niet de beste genen te hebben, me moeder was een hippie vroeger, wiet roken, pillen slikken (benzo's) en kan ook goed borrelen, me vader ze familie was me opa een alcoholist(nooit gekend) een tante is overleden op hr 26e aan drugs en hiv en een oom op ze 30e overleden aan een overdosis. Maar op de opa en oma na van me moeders kant spreek ik niemand meer. Eigelijk zou ik daardoor beter moeten weten maargoed, tis wat het is.

Lang verhaal en meer dan ik eigenlijk wou tikken maar hoop dat ik hier met wat mensen kan praten en feedback krijgen van mensen die weten hoe het voelt zowel geestelijk als lichamelijk  :)

bewerkt door Hsper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Hsper,

De huisarts kan je helpen met afkickverschijnselen door middel van medicatie.

Hij/zij kan je ook verwijzen naar verslavingszorg.

Daar zitten hele kundige, begripvolle hulpverleners.

Ik heb daar zelf veel aan gehad.

Goed dat je wat aan je drankmisbruik doet.

Blijf vooral hier komen en schrijf van je af.

Op de dagdraad is meestal wel iemand of meerder personen ingelogd.

Het is een soort virtuele huiskamer waar over van alles gepraat wordt.

Sterkte en succes gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen Hsper,

 

(staat dat for High Sensitive Person ?) om maar met de deur in huis te vallen ? 

Inderdaad zoals al geschreven, je moet echt naar de huisarts en een verwijzing halen. 

Dan krijg je medicijnen en dat is echt heel goed vooral omdat je een stevige drinker bent (geweest) 

Dan sta je toch wat steviger in je schoenen. En wat misschien nog belangrijker is, is dat je achterliggende problemen ook aangepakt kunnen worden. 

Zet hem op ! 

fijne zondag 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Hsper,

je verhaal is pittig.

En jij bent nog jong.

Je kunt op dit forum veel mede

ervaringsdeskundigen lezen.

Wij hebben over het algemeen

allen een bovengemiddeld rugzakje

aan genen, karma, hsp, karakter, kortom leven.

Niemand is gemiddeld en we zijn allemaal uniek,

maar wat ons hier bindt is dat we samen en elk apart

weer baas over ons eigen leven willen worden.

Liefst zonder drank, want dan ben je altijd helder genoeg

om je eigen verantwoordelijkheid te nemen. Elke verleiding

om " matig" te drinken kan uitmonden in een terugval. Wie

daarvoor kiest en dat aankan moet in mijn ogen over een

giga discipline beschikken. Want iedereen die hier schrijft

heeft issues met drank. Stoppen is in mijn ogen de oplossing,

maar ik spreek dus alleen namens mezelf. Teveel minderpogingen

achter de rug al en teveel terugvallen ook na verloop van tijd.

Of het forum voldoende voor je is? Ik zou er niet op gokken.

Een verslavingsarts, een internettraining, medicatie als het

echt nodig blijkt. Er zijn dingen/mensen die je kunnen ondersteunen.

En het is zo de moeite waard ook om het niet aan het toeval te laten

of jouw adb worden gaat lukken.

In jaren ben je nog jong. Maar je klinkt oud (sorry, goed bedoeld).

Je hebt al veel meegemaakt. Wordt het niet tijd om het leven weer

wat lichter te ervaren? Dat gebeurt niet zomaar als instant beloning

voor het stoppen. Maar het kan en het komt, wanneer jij daaraan toe bent.

Voor mij werkt het om liefst dagelijks hier even te komen. Dat kost me minder

tijd dan ik vroeger aan drank kwijt was. Want dat zat in mijn fundament leek het wel.

Het levert me veel op, veel meer dan drankgerelateerd alleen. Het leven is hier,

en het leven is NU. Misschien word je wel 90, dus hoeveel waardevolle jaren

wil je daarvan nog bewust meemaken? Ga ervoor hsp! Deze gave heb je,

gebruik het ook vóór jezelf vanaf nu.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hsper, welkom hier op dit forum.

Je hebt al vijf dagen niet gedronken: knap man.

 

Je bent al een tijdje bezig met stoppen of minderen, maar valt iedere keer weer terug in je oude gedrag. Dat is ontzettend herkenbaar voor mij.

Stoppen is makkelijk, gestopt blijven is een heel ander verhaal.

Bij mij lijkt het wel, alsof mijn rem kapot is. Net zoals waarschijnlijk bij jou het geval is, zit er waarschijnlijk iets in mijn familie dat ik heb meegekregen.

Dat ik dat heb, daar kan ik niets aan doen en dat is mijn schuld niet. Hoe ik er mee omga echter wel.

 

Ik wens je veel sterkte de komende tijd. Veel lezen en schrijven hier heeft mij erg geholpen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties, ik zal proberen inhoudelijk om op een aantal reacties in te gaan.

@Acanthus, momenteel voelt het niet of het minder wordt, op bepaalde vlakken juist erger, ik zweet snachts veel en zodra ik de deur uit ben, binnen een paar minuten dat ik aan het lopen bent schiet het zweet uit me hoofd en bovenlichaam, ik slaap momenteel erg slecht, last van paranoide en angst gedachtes en gevoelens in de nacht maar ik verlang niet zo zeer naar de alcohol zelf momenteel.

@luna, hsp staat idd voor hoog sensitief dus buiten me genen is een trek van hspers dat ze verslavingsgevoelig zijn, nogmaals, geen excuus maar het heeft niet echt bijgedragen om op de gezonde toer te gaan in me leven. Ik ben recentelijk verhuisd (2weken) en moet ik op zoek naar een nieuwe huisarts maar dat staat morgen op de agenda. Me gevoel zegt dat ik het zelf wel kan allemaal en mijn visie van een alcoholist was iemand die opstaat elke dag met alcohol en het echt nodig heeft maar ben er inmiddels achter dat er verschillende vormen zijn.

@Lady Jane, je hebt gelijk hoor, in voornamelijk mensen die ouder dan mij zijn ben ik nog jong maar het voelt idd niet zo, mijn laatste 14 jaar zijn nogal turbulent geweest, 10 jaar op en af dakloosheid, rond de wereld gezwerfd, drugs en alcohol, overal en nergens gewoond en in allerlij circuits geleefd.

Ik heb mezelf heel wat keren voor lul gezet(domme dingen zeggen) door de alcohol en inmiddels op heel wat mensen hun zwarte lijstje want mensen kijken niet echt naar je verslaving maar naar wat je op dat moment zegt.

Denk niet dat ik 90 wordt hoor  :) zwaar drugs en alcohol misbruik, last van allerlij kwaaltjes, hart doet soms maf, me longen, me lever zal ook wel niet meer super zijn en ik twijfel er niet aan dat heel wat waardes in me lichaam niet goed zijn, de conditie van een 90jarige heb ik meer.

@mijngerrit ik heb meestal geen remmen en al helemaal niet als ik drink, vooral de laatste jaren is dit heel erg geworden, ik drink/dronk nooit omdat het zo super lekker is maar puur om het effect, ik denk zelf dat ik naar de alcohol ben gegaan omdat ik niet meer tegen wiet kan, en uppers zoals coke ben ik op me 30e mee gekapt omdat het niet meer lekker viel, ben ook meer van de downers maar qua drugs zijn er hier maar een paar die zwaar verslavend zijn en die gebruik ik pas al er op tv een bericht komt dat een komeet richting de aarde komt.


Verder maak ik me wel degelijk zorgen door me genen, de ene kant van me familie is vrij gezond, me opa en oma zijn 88 en 86 en ok, ze hebben heel wat ouderdoms klachten en me opa heeft dit jaar een hart infarct gehad maar verder iedereen vrij gezond maar de familie van de kant van me biologische vader, allemaal overgewicht, me opa die ik nooit gekend heb overleden aan de gevolgen van alcohol misbruik, me oom en tante vroegtijdig overleden aan drugs misbruik, me biologische vader heeft een paar jaar geleden in ze begin 50 een herseninfarct gehad en is nu half verlamd en afhankelijk van hulp en ook al ken ik hem niet echt zijn leven lijkt bizar veel op de mijne met de uitzondering dat hij een kind hebt gemaakt en em toen gesmeerd is naar het buitenland.

Heb nu voornamelijk angst dat me wat overkomt, het enige wat me positief stemt is dat het niet perse te maken heeft of je gezond of ongezond leeft want in beide gevallen kan het zomaar over zijn maar als ik dan naar de familie kijk van de kant van me vader wordt ik daar niet echt vrolijk van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net even voor het eerst sinds een hele lang tijd weer getrained, en dat is eigenlijk het erge, ik werk al 2 jaar elke zondag vrijwillig als instructeur op een sportschool, ik heb notabene de sleutel van de sportschool en kan trainen wanneer ik wil, weet alles van voedig, training, anatomie en kan het heel goed toepassen op anderen alleen op mezelf voor geen meter is wel gebleken.

Afin ging weer even wat oefeningen doen... jezus wat voelde ik me slecht, te erg voor woorden eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even kijken hoe ik me morgen voel, zal best wel spierpijn hebben, vandaag weer veel jonge gasten leren bankdrukken, aantal  die me kennen zagen me trainen maar met veel lichtere gewichten toen ze me zagen dat ik vaak trainde, heb ze ook gelijkt de waarheid gezegd dat ik dit jaar met een verslaving kamp en bezig ben om af te kicken, maakte wel indruk op ze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterk dat je gewoon hebt verteld wat er aan de hand is.

Zou, naast je andere activiteiten, het bezoeken van een zelfhulpgroep wat voor jou zijn misschien?

Vast patroon, vaste gesprekspartners, veel herkenning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel is aan zelfhulpgroepen gedacht zoals AA maar door me hsp en als lone wolf aka einzelganger hou ik er totaal niet van om vrijwillig in een vreemde groep binnen te lopen, ik doe het liever enigzins anoniem zoals hier of 1 op 1  maar zo vreemde groep is niks voor mij.

Morgen maar eerst is kijken of ik een dokter in me nieuwe buurt kan vinden en een afspraak maken, het gaat nu redelijk, zweette al iets minder vandaag maar nog steeds teveel naar me zin en ik heb nog steeds erg dorst, ik ga zo slapen dus hopenlijk gaat dat iig beter dan gister.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

 

Als het goed is ben je nu een week droog?

Ik hoop dat het zweten inderdaad al minder is geworden; wat ik me kan herinneren klopt dat wel.

Succes bij het vinden van een huisarts!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige week dinsdag voor het laatst gedronken dus ik denk dat ik dan woensdag pas kan zeggen dat ik een week nuchter ben. Vandaag goed geslapen alleen hele vage dromen gehad.

Wel nog steeds volop dorst en alweer dat stemmetje in me hoofd dat nu ik me goed voel ik wel weer een drankje kan doen maar ben het niet van plan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in je sportschool is vast ook wel een sauna

elke dag daar even in

of zovaak als je lekker vindt

helpt de detox

en je knapt er vaak van op

net als het sporten

maar dan iets passiever.

het wordt snel beter hoor

maar je kunt deze fase niet overslaan

idem met die spierpijn

wie schoon wil zijn

moet n beetje pijn lijden ;) ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit inmiddels in de sanering dus gratis sporten komt me beter uit dan €15,- in de maand extra :)

Ik wandel niet zonder dat er een doel is :P daar heb ik echt een hekel aan behalve als het ongerepte natuur is en dat heb je hier helaas niet in de buurt.

Ben nu bezig met steeds een paar kleine dingetjes voor me huis aan het kopen want ben letterlijk met niks begonnen, ook vandaag zat dat duveltje op me schouder te roepen van "ahja, 1 flesje whiskey in de week moet toch wel kunnen" en dan komen de gedachtes van dat ik me dan idd lekker voel een aantal uren maar denk daarna alweer heel snel hoe de uren en dagen erna zijn  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...