Spring naar bijdragen

OK...hier gaat ie dan...


Kipje

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik stel me even (kort) voor...

Mama van 3 kids, heb super echtgenoot, wel veeeel stress, vorig jaar vier weken ziekenhuisopname ivm burn-out in combi met alcohol.

Langzamerhand alcohol weer ingeslopen...nu dagelijks. Heb morgen afspraak bij HA. Andere dan gewoonlijk, vaste HA begreep niet zo goed dat alcohol voor mij echt een probleem is.

Ik functioneer nog redelijk goed overdag, heb nooit kater, maar wil weer 100% mezelf zijn.

Gisteravond HA met wachtdienst gebeld, toeval of niet, begreep me volkomen. Dus morgen afspraak, bedoeling om te minderen en dan tijd te stoppen.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate

Alvast bedankt voor jouw reactie!

Heb wel al kunnen minderen hoor, vroeger.

Probleem bij ineens stoppen ligt op een paar vlakken, eerst en vooral de hoeveelheden nu, en daarbij ook de psychologische kant.

Toen ik werd opgenomen vorig jaar, was het uiteraard een stop, maar dit is niet in de "normale" dagelijkse omgeving. Ik moet er echt zijn, kan mij niet veroorloven om een tijd uit de routine te zijn.

Heb gisteravond lang gesprek gehad met arts, die met mij een echt "plan" gaat opmaken. Voel mij hierdoor nu echt al blij, zie het als opstap naar een tijd alcoholloos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je hulp hebt Kippie. Dit forum is wat mij betreft een schot in de roos. Het is fijn om hier open te zijn en toch anoniem.

Je hebt niets te verliezen omdat je niemand kent en toch is er zoveel betrokkenheid dat het als vriendschap bijna voelt

Minderen klinkt aantrekkelijk omdat dan lijkt dat je controle hebt maar voor mij was dat alles behalve waar.

De controle duurde 2 dagen en dan zat ik weer op t oude nivo.

Stoppen bleef over. Maar soms is dat niet verantwoord is afhankelijk van de hoeveelheden die je gewend bent

Dus fijn dat er een dokter met je mee denkt.

Veel succes.!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey kipje,

Welkom hier! Ik heb geminderd nadat ik me ruim 3 maanden geleden hier heb aangemeld. Ik was niet klaar om te stoppen. En weet je, puur technisch gezien ging dat minderen best goed. Ik ben hier blijven lezen en schrijven. Ook heb ik veel gelezen over verslavingen. En toen, eigenlijk pas een paar dagen geleden, na een "droge" vakantie, ging bij mij de knop opeens om: ik heb besloten te stoppen met drank. Waarom? Het voegt niets meer toe en het weerhoudt me om echt gelukkig te worden. En het is makkelijker dan minderen. Maar daar moest ik echt zelf achterkomen, en daar had ik het minderen en de uitglijders en huilbuien ook voor nodig.

Dus terug naar jou: doe het op jouw manier. De manier die goed voor je voelt. Je hebt al een grote stap genomen door je aan te melden. Ik kan je wel aanbevelen hier veel te lezen en te schrijven wanneer je dat wilt. De frummers zijn lief en hun reacties zijn echt ontzettend waardevol.

Ik wens je heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey

Dank allemaal voor de reacties...

Ik weet echt wel in mijn binnenste dat ik volledig zou moeten stoppen. Maar dat kan ik niet van thuis uit. Wil ook niet meer in opname, hebben draaiend bedrijf, drie kids, intensieve paardensport bij de kids...

Kan nu echt niet aantal dagen niet functioneren, kan dit niet veroorloven.

Ik ga morgen open-minded naar de dokter, situatie bespreken, plan bespreken, ...

Maar dank je allemaal...heb heel even het gevoel dat ik niet alleen ben x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kipje,

 

Welkom hier op dit forum :rose:

Ik hoop dat je hier gaat vinden wat je zoekt en dat het je kan bieden wat je nodig hebt.

 

Ook ik ben een ervaren minderaar én een ervaren stopper. Daar ben ik zó vaak mee bezig geweest :blush:

Op 15 februari van dit jaar heb ik me hier aangemeld en tevens opgegeven voor de internetcursus (bij Tactus). Ik had op dat moment voor het eerst na vele jaren geknoei door, dat ik een echte alcoholist ben. En dat ik hier een probleem had, dat ik zelf niet opgelost kreeg. In de loop van de weken en maanden kreeg ik  door, hoe ik de rest van mijn leven moest gaan aanpakken.

 

Voor jou is op dit moment het belangrijkste om jezelf aan te pakken, mét hulp. Je aanmelding hier is een goede stap, je afspraak bij de huisarts ook. Ik ben erg benieuwd wat er uit gaat komen.

 

Veel lezen hier, er is veel de moeite waard. Onder "Ditjes en datjes  & Dagdraad" vind je iedere dag een nieuwe draad, een soort virtuele huiskamer, waar frummers elkaar ontmoeten. Het is de meest actieve draad hier. Kijk er maar eens; lekker schrijven als je er zin in hebt.

 

Ik wens je heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst minderde ik zo: ik drink alleen in het weekend. Na een paar weken begon het weekend op donderdag en eindigde het op dinsdag en was er woensdag wel een feestje, vergadering, derde helft ergens. 

 

Toen minderde ik zo: ik drink alleen in de vakantie. Je snapt hem wel: eigenlijk was 'het hele leven één vakantie!'

 

Toen begon mijn partner aan te dringen ('ik was je broeken helemaal niet te heet! wel eens gedacht aan je gewicht?')

 

De rest bespaar ik je omdat ik het mezelf wil besparen. Ik denk dat een mens maar een bepaalde hoeveelheid drank op kan in zijn/haar hele leven. Dat scheelt vast per persoon. Maar ik heb mijn quantum wel op. Jammer dan.... (echt waar: jammer - ik was geen kamikazezuiper maar een wijnliefhebber...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kipje, ik van nog meer :blush: . Wel ontwenningsverschijnselen gehad (trillen, zweten, koud en warm, slecht slapen) maar geen enge dingen.

Achteraf denk ik dat het niet verstandig was en ik het beter via de huisarts had kunnen doen. Het stoppen of sterk minderen zal voor iedereen wel weer anders liggen en een enkele keer schijnt er iemand echt in de problemen te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enne ... Kipje ... als ik het over zou moeten doen, dan wel met een beetje hulp voor het slapen. Misschien geen heftige rommel, maar melatonine of zo. Ik weet niet of je wel eens een jet lag hebt gehad? Nou, dat gevoel. Plus bij vlagen de neiging om medeweggebruikers naar het Walhalla te helpen - zomaar. Uit mededogen  :face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kipje,

Welkom ook van mij. Ben zelf ook relatief nieuw hier. Wel al aantal keren gestopt en ja ontwennen is rot. Ook al dronk ik niet jaren aan een stuk, Als is dronk dan ging ik door. Ontwennen is redelijk rot, Maar dat is drinken ook. En hervallen ook. Wat ik wel merkte is dat hoe meer , en hoe langer de zuippartij aanhield, hoe lastiger de dagen erna. Vooral overhoop liggen, wat trillen (snel over), huilerig, angstiger, uit evenwicht, zweten, moeilijk uit woorden komen. Ik kon soms vijf dagen ver gaan, ook 2,5 fles dus en dan boem stoppen. MOETEN STOPPEN OOK. Na 3 dagen was het moeilijkste voorbij en ging het weer beter. Maar hoe meer terugvallen, hoe meer drank nodig was en hoe lastiger de ontwenning. Dat is mijn ervaring in 2 jaar stevig de mist ingaan.

Doorbijten en afleiden, denk ik. Zweten, trillen en slecht slapen, daar ga je (normaal) niet dood van. Van verder drinken wel.. Bespreek het met je HA, de belangrijkste stap heb je gezet.

Wat mij hielp was hetvolgende denken: ok, ik ga 3 dagen afzien, thee drinken, en zo goed mogelijk afleiding zoeken. Ik verwacht verder niet teveel van deze dagen en indien mogelijk schakel ik wat hulp in van familie. Een ontwenningsscheut trekt normaal ook weer weg.

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Kipje

je bent al lekker actief hier

las ik, dus dat zit wel goed.

succes met het minderen

op weg naar niet drinken.

het zal blijken voor je wat bij je past

en welk traject daarbij helpt.

Voor mij werd het na ontelbare minderpogingen

toch echt stoppen en pas toen vond ik er rust in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kipje,

 

Ik dronk ook ongeveer gelijke hoeveelheden of iets meer, laatste anderhalf jaar in combinatie met weinig eten

(werkloos geworden / alleenstaand / tijdvulling).

Laatste half jaar nog 1 tablet oxazepam 's morgens erbij.

Daarvoor jarenlang 6 halve liters bier per dag, weinig problemen.

Ik kreeg op den duur wel allerlei lichamelijke klachten.

 

Na vele keren 'morgen stop ik', heb ik uiteindelijk een datum geprikt: 6 oktober.

Dit forum gaf mij een zetje door mij een week detox te adviseren.

Dat wilde ik niet in een verslavingskliniek.

 

Ik ben 4 dagen uit mijn omgeving weggegaan om mijn dagelijkse patroon te doorbreken.

Naar een zelf gekozen rustige plek, die ik al maanden in mijn hoofd had.

Detoxen / retraite met lichte activiteiten, veel wandelen, gezond eten en lichte begeleiding op het platteland.

 

Aan de huisarts heb ik chloordiazepoxide / librium gevraagd en gekregen tegen mogelijke ernstige ontwenningsverschijnselen.

Dat middel kan op zich ook weer verslaving met zich meebrengen als je dat te lang gebruikt.

Ik ben nu in de derde week van librium afbouwen, van 3 x 25 mg naar 2 x 25 mg, naar 1 x 25 mg per dag.

Dat lukt mij. Ik heb mijn huisarts gevraagd om tabletten van 10 mg en 5 mg om in twee weken verder af te bouwen naar 0.

 

Je kunt met je huisarts overleggen of dit geschikt is voor jou.

Mogelijke bijwerking van librium: o.a. sufheid overdag.

Zelf kon ik in het begin moeilijk in slaapvallen, maar sliep wel door.

De laatste 3 weken ben ik energieker, actiever, eet beter, et cetera.

Wel regelmatig / dagelijks last van trek, onrustige gevoelens.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey!

Wat leuk dat jullie meeleven!

Ik vind het best spannend, kijk er echt naar uit, vooral omdat ik erg vastberaden ben om mijn probleem aan te pakken.

Het nemen van die beslissing alleen al geeft me een soort rust, ben ook blij dat ik me hier heb aangemeld, eerst vond ik het raar idee (ben nooit actief geweest op fora), maar hoewel de anonimiteit er is (is ook wel de reden waarom ik schrijf) heb ik toch een gevoel van verbondenheid.

Ik hou jullie vanmiddag op de hoogte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...