Spring naar bijdragen

Snel afbouwen


stoeptegel

Aanbevolen berichten

Ter achtergrond, ik drink de laatste paar weken 8 tot 10 standaardglazen per dag. perioden daarvoor waren wisselend: met dagen van abstinentie of maar 5 standaardglazen per dag. (In het weekend drink ik wel veel meer.) Ik sta nu ingeschreven voor een behandelprogramma, maar wil over 3 weken op een gebruik zitten van 4 standaardglazen per dag; minder gaat voorlopig niet lukken omdat ik zonder behandeling toch dat roesje per dag nodig heb.

 

Is het mogelijk om te minderen met 1 standaardglas per dag/twee dagen en zodoende snel af te bouwen? Behalve craving en wat zweten/angstklachten geen last van ontwenningsverschijnselen; het is ook de vraag of het ontwenningsverschijnselen zijn....

 

Alvast dank!

bewerkt door stoeptegel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, hevig trillen is een ontwenningsverschijnsel waar de huisarts je inderdaad bij kan helpen. Het is belangrijk om goed te luisteren naar je eigen gevoel daarover. Vertrouw je het niet, dan zou ik adviseren de huisarts te raadplegen. Behalve trillen kun je denken aan een algeheel onrustig/naar gevoel, extreem zweten, misselijkheid of je angstig voelen.

 

Op alcoholdebaas.nl kun je er ook over teruglezen:

http://www.alcoholdebaas.nl/Stoppen,-minderen-/Ontwenning.aspx.

 

Met vriendelijke groet,

De moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank, van trillen, extreem zweten of misselijkheid/braken (behalve als gevolg van een kater na een avondje stappen) heb ik nooit last gehad, ook niet als ik wel eens een dag oversloeg. Angstig of onrustig voelen zal wel het geval zijn, maar daar heb ik sowieso altijd wel last van.

 

Ik denk dat het wel mee zal vallen. Ik ga de komende week afbouwen van gemiddeld 8 standaardglazen naar 4 standaardglazen per dag. In noodgevallen heb ik een kleine voorraad Alprazolam in huis. 

 

Zijn er "natuurlijke" middelen die de drang kunnen minderen (dus zonder voorschrift)? Ik dacht zelf aan 5-HTP, naast veel lichaamsbeweging en veel gezond eten ...

bewerkt door stoeptegel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Stoeptegel,

 

Voor zover ons bekend, zijn er geen 'natuurlijke' middelen die expliciet gericht zijn op het verminderen van de drang naar alcohol. Heel belangrijk zijn de dingen die je zelf al noemt: goed eten, sporten, voldoende rust en ontspanning, afleiding zoeken etc. Als je je lichamelijk goed voelt, zal het gemakkelijker zijn de drang naar alcohol te weerstaan. Ik wens je daar veel succes mee.

 

Met vriendelijke groet,

 

De moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...