Spring naar bijdragen

Jim wil stoppen met drinken


billy1981

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben een jongen/man van 33 en heb al sinds mijn twintigste terugkerende problemen met alcohol. Een aantal jaar geleden heb ik een traject gevolgd bij de Jellinek om mijn levensstijl aan te passen, maar dat werkte niet voor mij. Op de een of andere manier slaag ik er toch wel weer in om mijn alcoholgebruik voor mezelf goed te praten en blijf ik sommige periodes goed doordrinken.

Nu heb ik echter sinds donderdag na een aantal dagen weer stevig drinken (ik was niet thuis bij mijn vriendin) last van steken in de leveromgeving. Ik ben doodsbang dat het iets ernstigs is en heb sindsdien geen druppel maar aangeraakt. Morgenochtend heb ik een afspraak bij de huisarts om mijn klachten te laten bekijken. 

Het lukt mij altijd prima om een paar dagen te stoppen, maar een week maak ik zelden vol.

Ik hoop hier wat te hebben aan ervaringen van jullie en misschien zelf ook mijn steentje te kunnen bijdragen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom billy

Een paar dagen stoppen is op zich al lang

Na een week weer beginnen..waarom?

Om inhaalslag te maken voor wat je hebt gemist.

Of zijn je gedachtes die op spelen

Of ben je snel over te halen

Zijn prima vragen om je mee bezig te houden voordat je de eerste pakt

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte welkom Billy,

 

Goed, dat je even naar de dokter gaat,

Breng je dan je drank probleem ook ter spraken?

Twee weten meer dan ëën he

Heel veel succes, en tot schrijfs,

Als je wilt, kan je hier best veel ondersteuning krijgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard zal ik morgen bij de huisarts mijn alcoholgebruik ter sprake brengen. Al vermoed ik dat het nog in mijn dossier staat.

Ik hoop echt dat ik het ga redden dit keer, een 'nu of nooit'-gevoel. Zoveel mislukte stoppogingen, ik vraag me echt af wat bij de lezers hier de doorslag gaf waardoor de laatste poging wel slaagde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Billy,

Bij mij gaf de doorslag dat , als ik door zou gaan met drinken, ik mijn man, mijn dochter, mijn baan én mijn leven zou verliezen. Alles heel langzaam, zodat ik het niet door zou hebben, maar zéker. 

Ik wist zeker dat ik het niet alleen zou kunnen, want dat had ik al heel vaak geprobeerd. Toen ik hulp kreeg, greep ik dat met beide handen aan en heb nooit meer gedronken. 

Bij die hulp is veel gekeken naar het waarom van het doordrinken. Doordat ik bereid was om eerlijk , open te zijn en bereidheid tot veranderen had, toen was het niet moeilijk meer om niet te drinken. Het was geen gevecht meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank iedereen voor de reacties. Dat 'nu of nooit'-gevoel heb ik wel vaker gehad. Ik heb geen idee waarom het me nu wél zou gaan lukken.

Na een aantal dagen weet ik mezelf altijd weer aan te praten dat het nog wel kan en dat ik altijd nog kan stoppen (tegen beter weten in....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Bil,

Welkom!

Nou je ziet het.... Je bent niet alleen!

Allemaal stuk voor stuk bijzonder gevoelige mensen.

Overgevoelig denk ik... Anders hoefden we onszelf niet steeds te verdoven.

Goed van je dat je morgen naar de huisarts gaat... En hij kan je vast helpen als je bereid bent om open kaart te spelen.

Je wilt niet weten wat voor beerputten daar in zo'n spreekkamer open gaan. ( dus die dokter is wel wat gewend)

Het zit m vaak ook niet in die beerput maar in de deksel die we er stijf op blijven houden. Las ik laatst ergens.

Veel succes morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren dus bij de huisarts geweest. Hij vertelde me dat de klachten die ik voelde nog wel enige tijd kunnen blijven, maar dat de klachten bij iets ernstigers veel heftiger zouden zijn.

Ben dus erg opgelucht en hoop echt dat ik het nu volhoud. Gisteren na het goede nieuws even overwogen om te gaan drinken, maar niet gedaan. Als ik vandaag doorkom sta ik een week droog. Dat zal het afgelopen jaar misschien twee keer eerder zijn gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep...de moeilijke momenten kennen we allemaal....

Alleen vrezen is niet genoeg...heb je de moeilijke momenten in beeld?

En als je dat hebt, heb je dan een plannetje hoe je daar mee om kunt gaan?

Heb je je 'smoezen' helder zodat je er niet in gaat trappen?

 

Heb je steun aan iemand direct naast je of andere hulp (buiten ons dan  ;) )?

 

Ervaring genoeg hier! Maak er gebruik van....

 

De 2e week...da's hartstikke mooi....doorgaan Billy!

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Billy,

 

Eerste week gehad, heel erg goed!

Je hebt een :rose: verdiend!

 

Wat Thee zegt: breng de lastige momenten in beeld en verzin daar iets voor.

Een ontwijking, een alternatief, noem maar op.

 

Succes!

 

Bedenk: ook voor jou wordt het waarschijnlijk langzaamaan steeds makkelijker, misschien na twee weken al!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi MG,

Ik moet zeggen dat het me tot nu toe best wel goed afgaat. Boven mijn bed hangt een krijtbordje waarop mijn vriendin elke avond een turfje zet, als ik niet heb gedronken. Als ik een keertje de fout inga, worden alle turfjes weer genadeloos uitgeveegd en begin ik weer op nul. Inmiddels staan er 26(!) streepjes, waar ik eerlijk gezegd best wel enorm trots op ben. De laatste keer dat ik een dergelijke periode niet gedronken heb, is denk ik meer dan tien jaar geleden.

Het is echter niet echt een succesje dat ik met mijn omgeving kan vieren, want op mijn vriendin na denkt volgens mij iedereen dat ik langere tijden niet heb gedronken. Heb dat heel lang voor mezelf gehouden en pas aan het begin van mijn huidige reeks heb ik mijn vriendin vertelt dat mijn drinkprobleem nog iets groter was dan zij daadwerkelijk dacht.

Ik schrijf hier misschien niet veel, maar ik lees hier wel elke dag. Ik vind het echt ongelooflijk hoeveel dingen ik hier lees die zo enorm herkenbaar zijn en waarvan ik dacht dat ik de enige was die dat had. Ik herken het balen na een terugval, de dagelijkse strubbelingen en het onrustige gevoel dat je in je hoofd krijgt als je je ineens bedenkt 'ik zou nu alcohol kunnen halen'. Ook de interne dialogen, waarin je jezelf voor de gek probeert te houden herken ik mezelf heel erg in.

Momenteel zit ik zonder werk thuis terwijl mijn vriendin doordeweeks wel gewoon naar haar werk gaan. Dat zijn soms wel moeilijke momenten. Wat ik hier zeer waardeer is dat iedereen elkaar probeert te helpen. Mensen die geen alcoholprobleem hebben, leveren vaak alleen maar negatieve feedback die averechts kan werken, hier weet men gelukkig wel beter :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed Billy...

Fijn dat je zoveel steun ervaart hier.

Dat je eerlijk bent naar je vriendin en dat jullie er samen zo mee om kunnen gaan, super.

Ik weet vanbinnen dat ik het alleen moet doen, maar heb veel aan de steun van hubbie.

 

Hou vol Billy! Kan me voorstellen dat het veel thuis zijn soms lastig is en je kan triggeren,

probeer structuur en invulling te vinden...

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Billy,

 

Goed man! 26 streepjes!

 

Ook ik vier mijn succes in kleine kring. Heel veel vrienden, kennissen etc. herkennen niet waarmee je bezig bent.

Of willen dat niet herkennen, want dan doen ze zichzelf pijn.

 

Vier je succes dan maar met ons, dat is toch helemaal prima?

Hier wordt het op waarde geschat hoor.

 

Hou jezelf in de gaten.

Kijk waar de gedachte " ik zou nu alcohol kunnen halen"  vandaan komt, waardoor dat getriggerd wordt.

Structuur aanbrengen en een andere invulling vinden, zoals Thee zegt.

 

Succes Blly en hou ons op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi MG,


Ik lees hier elke dag wel om scherp te blijven. Dacht dat dat wel ongemerkt kon gebeuren, maar blijkbaar had ik het mis!  ;)

 

Ik zit vandaag op 32 streepjes, een mooi aantal al zeg ik het zelf  :)

 

Het gaat goed hier, bijna geen twijfelmomenten meer en geen interne dialoog waarin je jezelf probeert om te praten. Blijkbaar waren bij mij vooral de eerste twee weken heel moeilijk. Als ik dit had geweten, dan zou ik echt al veel eerder gestopt zijn. Maarja ik heb hier inmiddels ook wel ontdekt dat het sowieso nooit te laat is om te stoppen. Tijd haal je niet meer terug, maar de tijd die nog voor je ligt ervaar je vele malen intenser.

Ik ben nog steeds meer van het lezen dan van het schrijven hier. Vind mezelf nog niet de aangewezen persoon om iemand van advies te voorzien nu ikzelf pas voor het eerst in m'n leven voor een maand gestopt ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...