Spring naar bijdragen

Genoeg


George57

Aanbevolen berichten

Goedenavond, vandaag gestopt met drinken na schrik niet, 40 jaar. Begonnen als dertienjarige met het weghalen van een fles sherry bij mijn ouders.Omdat het Carnaval was fles meegesmokkeld en verstopt in de nabijheid van de feestzaal. Leuk meisje ontmoet en ik bracht haar naar huis, ondertussen stevig drinkend. Bij het afscheid nemen durfde ik nu wel te kussen....het begin van de ellende was daar.Twee huwelijken kapot, en vele mensen pijn gedaan besef ik nu.Vanmiddag een gesprek met mijn 17 jarige zoon gehad en hem alles verteld.Ook zijn kans op evt. verslaving. De eerste keer dat ik in lange tijd niet heb gelogen. Heb de bibbers en voel me brak. Gelukkig helpt medicatie om de scherpe randjes er wat van af te halen. Morgen weer nuchter; vorig jaar 11 weken droog gestaan en toch weer begonnen met een glaasje in het weekend. Funest, er is geen weg terug voor mij. De fles moet en zal leeg.Gebruikte afgelopen week 5 liter sterke drank, 8 liter witte wijn en de nodige biertjes. Mijn lever doet zeer.Ik stop. Heb het gehad met liegen en bedriegen.

 

bewerkt door George57
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi george

Dat kleine stukje wat je over jezelf schrijft zegt al zoveel over alcohol.

Brengt niet veel goeds in je leven.

Ook voor jou geld het ...de eerste niet nemen hoe moeilijk dat ook is.

Het is nooit te laat om te stoppen en een andere draai aan je leven te geven

Welkom hier en veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom George!

 

Je hebt de eerste, belangrijke stap, weer. gezet....

Herkenning, tips, steun, afleiding...je kunt het hier allemaal vinden.

Mij helpt het om de eerste niet te nemen...

en dat bekijk ik per dag zodat het te behappen blijft...

 

Ik wens je sterkte en kracht om het vol te houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

 

Bedankt voor jullie support en warme woorden.

Eerste dag zonder alcohol volbracht . De nacht was een hel; drijfnat van het zweten, waanideeën, angstig. Ik kon elke vezel in mijn lichaam voelen.Vanmorgen op mijn spiegel het eerste kruisje kunnen zetten achter het woord NUCHTER. Kicken!! Stort me even op de huishoudelijke taken die achterstand hebben opgelopen. De zon schijnt, welkom lente....

 

Groet George

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen George,

 

Welkom hier. Herkenbaar verhaal. Duidelijk is wel dat je het eerste glas zult moeten laten staan. Dan volgt de rest ook niet.

 

Het is inderdaad nooit te laat om een andere draai aan je leven te geven.

 

Ik ga naar de AA en heb de online behandeling gedaan van Tactive. De AA heb ik echt nodig. Het Forum alleen is voor mij niet genoeg.

 

Heel veel succes.

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

 

Dag twee zit er op zonder alcohol. Gistermiddag heel moeilijk moment gehad omdat mijn zoon van school moet. Wat zou een borrel de pijn en het verdriet hebben verzacht....Toch volgehouden en na een slapeloze nacht vanmorgen heerlijk nuchter weer een kruisje op de spiegel mogen zetten. Voor het eerst ook zin in iets te eten na lange tijd...

 

Groet George

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Jane. Het glas is binnen 3 slokken leeg. Het effect van de ontspanning duurt 10 minuten en de ontluistering dat je er weer bent ingetrapt duurt uuuuuren.

En dan heb ik het nog niet over de schaamte naar anderen ... Want je zou toch?.... Duurt dagen

Trots is het mooiste effect van niet drinken

's Morgens wakker worden door de vogels die het hoogste lied zingen: speciaal voor jou want je hebt de vorige avond niet gedronken

Hoe mooi is dat !

Nooit meer een ochtendhumeur toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

Trots, en het gevoel toch iets te kunnen. Al jaren niet meer gevoeld. Mooiste was toen ik vanmiddag de badkamer binnenkwam en zag wat mijn zoon op de spiegel had geschreven: Ben trots op je papa....Toen kwamen de traantjes wel......Ook weer de eerste keer naar de supermarkt geweest en gelukkig totaal geen moeite om langs al die schappen vergif ( voor mij althans) te lopen. Verder heerlijk bezig mijn huis op te ruimen, wat te internetten en af en toe een wandelingetje te maken...Enorme zin in eten, iemand daar ervaring mee? 

 

Dank voor jullie support, George

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wel George,

ik ben er nog steeds bij buien onmatig mee.

Soms gewoon lekker, soms kompensatie, van stress, emo enz.

Alcohol is omgezette (loze) suikers. En er zijn erg veel mensen

met een suikerverslaving. Dus ook die speelt mee.

Ook toen ik dronk had ik nog meer met eten, dan met drinken,

ik blijf leren dus.

Afhankelijk van hoe erg jouw eetprobleem is, kun je kiezen er nu even

niet te zwaar ( ;) ) aan te tillen en niet drinken als prioriteit te houden.

Als je hier wat steviger instaat kun je het volgende punt/probleem aanpakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Skip, wat mooi geschreven!!ik ben nu ook trots op Mijn tweede droge dag!

Zwaar gisteren.

Zoveel emoties en verdriet de afgelopen jaren, maanden.

Slaap erg onrustig, maar gered.

Mooi vd kruisjes Genoeg!

Ik houd n.schriftje bij.

Maar werd zo hopeloos van.de." Mislukte" dagen.

Fijne dag allemaal!

X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enorme zin in eten, iemand daar ervaring mee? 

_______________________________________________

 

 

 

Wauw! En of!!

 

Ik,die nooit een snoepje of koekje aanraakte, zit nu regelmatig met mijn hand in de droppot.

Neem een koekje bij de thee.Lijkt of ik een vervanging aan het zoeken ben!

 

Ik lees dat ook dat weer minder gaat worden, dus daar hou ik me maar aan vast.

 

Het is altijd beter dan drinken he? ;)

bewerkt door Nooitgenoeg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

Weer terug van weg geweest, maar nog steeds zonder een druppel te hebben gedronken! Voor mij werkt de tekst op de spiegel heel erg goed; elke avond en ochtend wordt ik weer even met mijn neus op de feiten gedrukt. Nu bijna een week droog en geen last meer van bibbers, drankjank, angsten. Alleen het slapen is nog steeds slecht. Wel een voordeel dat nu alle alcohol is uitgezweet en ik niet meer badend in het zweet me s'nachts moest verschonen. Ook de eetlust heb redelijk onder controle gekregen door het eten van 4 sneetjes donkerbruin brood als ontbijt. Door de geregelde afgifte van suikers is de snackdrang nu een stuk minder. Ik voel me herboren, geniet van de vogels die mijn toezingen, het zonnetje op mijn lijf en en wind door mijn haren. En energie als nooit tevoren.....

 

Groet George

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...