Spring naar bijdragen

20 Jaar


Aap

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! 

 

Weet niet helemaal of dit wel de juiste plek is voor mij, ben immers een student van 20.

En studenten van 20 drinken nu eenmaal wat meer dan gemiddeld! Maar ik drink sinds ik op mijzelf ben gaan wonen wel iets behoorlijk meer dan normaal. 

Ik weet niet wat een alcohol verslaving is, hoelang je al alcohol aan het drinken bent of hoeveel het is, maar ik merk bij mijzelf dat ik niet zo gemakkelijk kan stoppen als ik dacht. En dat is een verslaving toch? 

Ik ben zodra ik 18 ben geworden op mijzelf gaan wonen, en vrijheid, blijheid ook wat meer stap gegaan. Maar tussen de stapavonden door, als ik thuis op de bank zat ben ik ook wat meer gaan drinken. Paar biertjes bij de film werden er al gauw wat meer. In de zomervakanties begon ik vaak al in de middag met een sixpackje, werd ik weer een beetje nuchter bij het avondeten (pizza of pasta, jummie!) en dan daarna weer volle bak feest. En wanneer school weer begon eigenlijk niet mee opgehouden. Vaak als er feestjes zijn van vrienden kom ik vaak al enigszins aangeschoten op het feest en rij ik ook vaak met de auto weer terug. Nu anderhalf jaar later begin ik mijn late middag na school met een biertje en eindig ik vroeg in de avond met een paar glazen rum. En ik zie wel dat het niet klopt, maar aan de ene kant denk ik, ik ben een jonge student die elke avond wel kan stoppen. Maar aan de andere kant denk ik, ja maar waarom? Een pilsje en een paar drankjes zouden deze avond zoveel beter maken! Ik drink nu al anderhalf jaar zowat iedere avond wel, en als er geen mogelijkheid is tot drinken word ik zo gestresst. Dan ga ik kijken of er nog vrienden wakker zijn die een paar biertjes mogelijk over hebben, dan ga ik daar chillen totdat ik genoeg gedronken heb om te kunnen slapen. Of ik ga naar de 24/7 shop al is die 30 minuten verder rijden. Maar ik wil wel graag minderen, maar via de normale kanalen kan dit niet gebeuren. Maar aan de andere kant schaam ik me ook dood als ik bijv. naar mijn huisarts zou moeten gaan ofzo, die ziet me al aan komen ;). Weer zo'n studentje die teveel zuipt. Is toch doodnormaal :)

Maar ik heb geen flauw idee wat ik moet doen. Ik zie aan de ene kant geen enkel probleem aan mijn drinkgedrag, maar aan de andere kant wanneer ik weer zat in de auto stap (en ik zeg tegen mezelf dat ik dat nooit moet doen, maar wanneer ik wat gedronken heb dat alsnog doe) en misschien een ongeluk veroorzaak vergeef ik mezelf nooit (en terecht). 

Iemand ideeën? Is er een jongeren groep hiervoor, of moet ik aanschuiven bij een ouderen groep? Of is dit typisch studenten gedrag?

Bedankt voor het lezen!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom (broodje) Aap,

niks typisch studenten

typisch drank-afhankelijk gedrag

die nog wat uitschuiven wil.

We beginnen hier met schaamte

soms met schuldgevoelens, vooral

als er kinderen/relaties in het spel zijn.

Maar wat we allemaal, ongeacht de leeftijd

gemeen hebben is dat we weten dat ons afhankelijk

zijn van drank funest is.

Of je nu 2, 10 of 30 jaar drinkt. het is mis als je hier komt.

En we willen er wat aan doen, anders zouden we die eerste

stap niet zetten om te schrijven en delen.

Dat is dus positief.

Leeftijd is betrekkelijk. Jij hebt als voordeel dat je een betrekkelijk

jonge drankperiode hebt; wij als voordeel dat we die jaren ook al

jaren zat waren. Erg zat dus, haha.

Tijd om er wat aan te gaan doen dus.

Je kunt beginnen met hier veel meelezen en de tijd die je anders zou drinken

gebruiken om er van af te komen.

Nog niet te veel in het nooit meer gaan denken, want dat kan verlammen.

Gewoon vandaag niet. Dat is te overzien en kleine stapjes vormen samen

ook een grote stap uiteindelijk. Heel veel succes en nog gezonde jaren

voor jou. Studenten die niet of nauwelijks drinken zijn er ook, misschien

maar eens in de sporthoek kijken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Aap!

 

Veel is al gezegd door de vorige spreker...

Knap van je dat je inziet dat je drinkgedrag niet normaal is.

En nee, het gaat niet vanzelf over!

Maar je bent jong en dat biedt perspectief..

Nog een lange mooie toekomst voor de boeg!

Meelezen, keuzes maken, goede omgeving zoeken,

Beetje zelfonderzoek, steun zoeken en 

vandaag de eerste slok niet nemen.......

 

Heel veel sterkte en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Aap

Ik vind het knap dat je jezelf al zo goed kent.

Als ik zo mijn fotoalbums doorkijk was ik ook al zo met alcohol bezig op die leeftijd...alleen ik zag het probleem niet.

Verslavings gevoeligheid je hebt het of je hebt het niet.

Ik heb er 30 jaar over gedaan om daar achter te komen....

Zo zonde..mentaal,fysiek sloopt het je op den duur

Geen baas over jezelf zijn is geen pretje

Echt petje af dat je jouw probleem herkent..

Nu het probleem aanpakken nog

Minderen zou mooi zijn...ik heb er mijn twijfels over het minderen

Zou ook niet schomen om hulp bv huisarts en het probleem eens voorleggen.

Gewoon om te kijken wat hij voor opties heeft

Weet je...als je dit probleem onder controle hebt..geeft dat zo goed gevoel naar jezelf toe

Kan het alleen maar toejuichen :)

Succes en welkom hier

Jong geleerd is oud gedaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Aap!

 

Goed dat je je hier hebt aangemeld!! Volgens mij speelt leeftijd ook niet zo'n grote rol. Wat je beschrijft klinkt echt als afhankelijk van de drank.

Dat je voornemens maakt (niet meer rijden als ik drink) en het tóch weer doet, vind ik echt een teken van een verslaafde. (Herkenbaar!!)

Denk er goed over voor je gaat drinken: óf je rijdt... óf je drinkt.... (Als je wilt gaan drinken, ga dan niet met de auto!)

Het is handig om een alternatief te vinden om je tijd door te brengen: hobby, sport... wat vind je leuk? Wat boeit je? Wat zou je willen doen ipv drinken?

Hulp zoeken of erover praten met iemand kan ook handig zijn. Misschien helpt het je om sterker te worden hierin.

Stel dat je een ongeluk veroorzaakt (hoe vaak hoor je dat niet?), hoe ziet de rest van je leven er dan uit?

Stel dat je door blijft drinken: hoe ziet de rest van je leven er dan uit? Hoe zit je er dan bij over 20 of 30 jaar.

Stel dat je stopt met drinken of een heel stuk zou minderen (als je dat kan), hoe ziet de rest van je leven er dan uit?

 

Succes! Komt hier vaak lezen en schrijven. Ik hoop dat het je goed gaat!  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal!

Super bedankt voor de berichtjes, terugkomend probleem is wel het autorijden. Kan me daar alleen maar in vinden!! Maar wanneer ik met de auto ergens naar toe ga (al mijn vrienden wonen in een stad 30 minuten rijden van hier) neem ik mezelf ook echt voor om gewoon niet te drinken, klaar. Maar dan zie ik vrienden drinken en denk ik zovan, ach, 1 kan wel toch?! En vaak loopt het dan een beetje uit de hand.. Zwak, daar niet van. Ook echt geen excuus, neemt de rechter ook geen genoegen mee. Maar als ik mijzelf niet tegen kan houden op feestjes moet ik dan maar niet naar de feestjes? Vandaar ook een beetje dat ik hier ziet. Ik ben namelijk nog een keer echt de *, Ik weet dat ik het zelf niet kan. Dan maak ik me een keer sterk en koop ik geen alcohol, slaap ik zo enorm slecht (of gewoon helemaal niet) dat ik de volgende dag denk, ach ja. Kan ook maar beter minderen. Vervolgens koop ik weer een kratje met het idee dat ik er maar 6 uit drink, en dan is de helft van de krat op en ben ik weer bij af. 

Maar ik zal inderdaad wat meer tijd op dit forum doorbrengen, wat topics lezen en er ook op reageren. Vind het in ieder geval al superfijn dat jullie reageren!

 

Bedankt voor het lezen, weer! 

Aap 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wil je nu...

Gepakt worden met drank op terwijl je auto rijdt.

Dan kun je de feestjes zowiezo vergeten

Levenslange straf krijgen omdat je iemand wat aangedaan hebt terwijl jij met drank op de auto hebt bestuurd.

Wil je dat op je geweten hebben

Dan is er geen alcohol genoeg om je geweten weg te spoelen.

Je hebt nog een hele toekomst voor je liggen...vergooi deze niet

Er is meer als alleen alcohol in dit leven

Dat betekent dat je bewuste keuzes moet maken en jezelf eens goed gaan afvragen wat wil ik nu werkelijk.

Je hebt pas een probleem als je deze aanpakt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aap, ik lees je laatste reactie,

dat jij een keer de pineut  zult zijn.

Vanuit een drankverslaving klopt dat

natuurlijk: jouw leven draait om jou en

je drinkend leven zeker.

Maar in de realiteit zal dan je verkeersslachtoffer

de pineut zijn en dat is in mijn ogen velen malen erger.

Jij weigert verantwoording te nemen en dus ben

je eropuit dat het een keer echt fout gaat.

Als jij dat overleeft zal dat misschien jouw keerpunt moeten worden.

Maar voor jouw slachtoffer(s) kan het eeuwig te laat zijn.

Wat als jij iemand dood of invalide rijdt?
Hoe vaak lees je niet dat een auto met 1 tot 4 jongelui tegen

een boom te pletter rijdt?

Jij bent je nu bewust van de risico's dus nu moet je daar ook echt

verantwoording voor nemen. Je zult echt niet de enige zijn die niet drinkt.

Twijfel je aan jezelf, dan vraag je naar medicatie om niet te kunnen drinken

en slikt die ook echt. Een poosje niet gaan naar feestjes, als je toch jezelf niet

trouw bent, kan ook. Mooi de tijd om volwassen te worden.

Je hebt lang genoeg jezelf voorgehouden dat ééntje wel kan, en alles wijst erop dat dat

niet zo is bij jou.

Hier schrijven mensen die weten uit ervaring hoe jouw gedrag afloopt.

Als die de tijd konden terugdraaien zouden ze daar heel wat voor over hebben.

Jij kunt in elk geval zorgen dat daar niet nog een spijtoptant bijkomt! Succes!

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Aap,

 

Welkom op het forum en goed dat je de stap hebt genomen.

 

Ik ben zelf ook student geweest en daar wordt inderdaad heel veel gedronken. In mijn studententijd dronk ik veeeeel meer dan in mijn werkende leven, maar ja iedereen doet dat, dus wie heeft een probleem. Ik ben er nu wel achter dat je naar jezelf moet kijken. Ik ervaar problemen in allerlei aspecten van mijn leven die terug zijn te leiden naar drank. Feit dat andere mensen misschien meer drinken en daar niet aan werken, zou geen vergelijkingsmateriaal voor jou moeten zijn.

 

Feit dat je van jezelf weet dat je teveel drinkt, dat je moeilijk kan stoppen en dat je met drank op rijdt zou meer dan genoeg moeten zijn om te beseffen dat je er iets aan moet doen. En dat besef heb je ook wel, want je hebt inmiddels al de stap gezet naar dit forum. En dat is knap, dat getuigt van zelfinzicht en als je hier serieus mee aan de slag gaat heb je daar de rest van je leven profijt van. 

 

Feestjes laten lopen, omdat je bang bent dat je met alcohol op gaat rijden is natuurlijk een schijnoplossing. Het probleem blijft natuurlijk bestaan. Daarbij mis je sociale contacten en dat kan zorgen voor een neerwaartse spiraal. Ik denk dan ook dat je echt hulp moet zoeken, nu het nog niet echt uit de klauwen is gelopen. 

 

Maak gewoon een afspraak met de huisarts. Die zijn er ook juist voor dit soort problemen en die kijken echt niet raar op. Ik heb een hele positieve ervaring met de huisarts. Het is juist knap dat je nu al en probleem onderkend en dat je zelf het initiatief neemt om er wat aan te doen. En als je niet denkt dat je bij deze huisarts goed je verhaal kwijt kan, dan neem je gewoon een andere. Ik weet niet of je naar een andere stad bent verhuisd sinds je op jezelf bent gaan wonen, maar dan kan je juist heel makkelijk een andere huisarts zoeken en gewoon gelijk met de deur in huis vallen. Denk ook zeker niet dat de huisarts denkt: daar heb je weer zo'n studentje. Die huisartsen hebben zelf ook gestudeerd en die weten heel goed wat het met een mens kan doen.

 

Ik denk dat als je naar je huisarts gaat, het programma van Alcohol de Baas volgt, of gewoon met een psycholoog gaat praten je een heel eind zal komen. Je bent jong, net op jezelf en je bent nog zoekende hoe je dat allemaal moet inrichten. Het is niet gek dat je daarvoor om hulpt vraagt van mensen die er verstand van hebben. Ik zit te denken, misschien zit je qua verzekering nog bij anderen in het pakket??? Dan zijn er wat meer stappen nodig. Je kan het zelf gaan betalen, of je kan die mensen er bij betrekken. 

 

Je hebt in ieder geval de eerste stap gezet en je doet jezelf een groot plezier om hier serieus mee aan de slag te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, we gaan vanavond dan maar aan de bak, denk ik.. 

Twee grote tweeliter flessen water ingeslagen,

gelijk alle lege flessen & kratten weggegooid.

Boek weggelegd, boodschappen gedaan dus daar hoef ik niet meer te wezen.

En dan maar uitzitten tot acht uur, dan sluit de slijterij die recht tegenover het huis staat.

 

Hoop alleen dat ik vanavond zal kunnen slapen? 

Hebben jullie daar veel moeite mee gehad? Het in slaap vallen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig Aap

Ik ben via de huisarts met alcohol gestopt en kreeg librium om aftekicken

Ik had zelf ook angst dat ik niet kon slapen...moest daarom mezelf altijd in coma zuipen

Slapen is het eigenlijk niet wat je dan doet

Wat mij hielp is een zacht muziekje opzetten, net zo zacht dat je het nog net kan horen.

Op de muziek focussen die je bijna niet hoort is vermoeiend.

Lezen in bed wil ook helpen

Wat ik wel heb gedaan is veel alcoholvrij bier in huis gehaald

Zoop deze in het begin net zo snel als de normale.

Ik was immers gewend om grote hoeveelheden te drinken voor het slapen gaan

De tijd dat ik afkickte was zowiezo vermoeiend...al die troep in en uit lichaam.

Ik slaap nog steeds niet echt geweldig...maak er niet meer zo probleem van.

Blijf wel in bed liggen..dan rust je toch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan echt iedereen

een fakirmatje aanraden als je

slaapproblemen hebt. het is niet nodig

en jammer, want slaap is zo essentieel voor

een goede start van je dag. en als je na

veel pijn en moeite van het drinken af bent

heb je die slaap dubbel en dwars verdiend ook.

google maar eens en anders per pb om de site vragen

die mag ik hier nl niet plaatsen helaas. maar een ander woord

voor fakirmatje is flowmat (hint hint :) :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een erg langdurende middag & avond!

Voor het eerst sinds tijden weer eens uitgebreid gekookt (en gelijk alles afgewassen). 

Meer uit verveling, loop een beetje rusteloos rond. Nu om kwart over 1 ook nog veelsteveel energy.

Paar films gekeken, paar uurtjes boek gelezen (Dan Brown - Inferno) en ga zo denk ik maar naar bed.

In bed verder lezen tot mijn ogen dichtvallen. Ik ben morgen de hele dag, maar ik heb al een mooie taak

voor mezelf bedacht. Geen leuke, maar wel een lange. De strijk doen. 

Ik heb een enorme hoop met overhemden die ik weer in de kreukels moet strijken.

Zal ik wel even mee bezig zijn hoop ik. 

Ook best onrustig trouwens. Irritant hoor! 

Tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

t hoort erbij Aap.

Je lijf is aan het resetten en dat gif moet eruit.

stap voor stap gaat het beter worden.

de onrust dat kan ook je geest zijn.

Je hebt nu ook veel tijd over die je eerst met drank/drinken vulde.

Die strijk is een goeie arbeidstherapie en levert je nog wat op ook.

Het is voorjaar, dus de grote schoonmaak kan er ook achteraan.

Ben je wel even zoet mee, en dan ben je weer een paar dagen verder ook.

Volhouden nu he, dan hoeft dit maar één keer :rose: :rose: :present: :present: :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Neen, en 3 en 4 helaas ook niet. Na dag 1 was mijn klasgenootje weer terug van stage in Zuid Afrika, en dat moest uiteraard gevierd worden.. Ik ontmoette hem en onze vrienden in de binnenstad en zei nog dat ik een cola'tje wou. Hij knikte en kwam vervolgens terug met een Bacardi Cola. Toen ik zei dat ik alleen een cola had besteld werd er uiteraard alleen maar gelachen gezien ik altijd een baco dronk. En 1 baco was toch zeker niet zo'n probleem, anders zou ik hem alleen maar beledigen. En toen de 1e kwam dacht ik zovan, ach joh boeiend. Uiteindelijk tussen de rondjes drank halen voor mijn vrienden zelf nog een paar shotjes genomen. Die avond mezelf weer flink voor *** gezet. Maar goed, dan doe ik morgen wel dag 1 opnieuw! En gelijk een dag 2 erachteraan! Natuurlijk niet. En na afgelopen dinsdag begon de paasvakantie. Sinds die woensdag zit ik weer in het "vakantiepatroon". Het vakantiepatroon houd voor mij in, dat ik veelste vroeg aan het drinken ben. Tegen het avondeten mijn kater op de bank lichtelijk uitslaap, na het eten weer een beetje nuchter ben. En dan weer opnieuw begin. Dat patroon begon zich al weer een beetje te ontwikkelen. Ik woon helaas op vier hoog, dus kratten bier kopen had ik al gauw geleden opgegeven (die zooi moet je ook weer naar beneden sjouwen). Meer flessen rum dus! Liever witte dan bruine rum, dan smaken de Baco's beter. En ik heb sinds kort een vriezer, dus ijsklontjes bewaren is ook een eitje. Maar nu woont er in dezelfde flat ook een goede vriendin van mij die ik toch al sinds mijn middelbaar zeer goed ken. En die komt tegenwoordig regelmatig langs, sinds we dezelfde TV series leuk vinden (Arrow, GoT, TWD). Maar dat is vaak in de avond, wanneer ik er al een aantal op heb. Ik houd mijn kamer vaak wel netjes bij hoor. Maar vaak vindt ze de lege flessen naast de bak opmerkelijk. Dan vraagt ze of ik weer mensen over de vloer heb gehad? Jaaha. Hoewel zij net zo goed weet als mij dat ik geen andere vrienden heb dan de vaste vriendengroep die wij samen de afgelopen zeven jaar gehad hebben. Maar goed, ze is dan weer zo aardig dat ze er niks over zegt. 

En eerlijk gezegd, de reden dat ik niet meer op dit forum kwam kijken was omdat ik misschien niet echt durfde. Maar nu ik weer eenmaal in de vakantie zit, en dus een gehele dag vrij ben. Ben ik wel weer iets maar aan het drinken dan op een doordeweekse schooldag. Een sixpackje per dag kan ik nog wel handelen, maar nu ik twee kratten in drie dagen soldaat maak wordt het wel iets schrikbarends. Ik ben ook doodsbang voor een bierbuik (wat er al aan zit te komen, sorry). 

Maar ik weet ook niet of een forum mij zou kunnen helpen? Ik kan er immers zo van weggaan en wat stopt me dan? 

Effe een p.s, ik heb geen auto meer aangeraakt wanneer ik heb gedronken (thanks reaguurders!)

Groeten, 

 

Aap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft het forum toch nog wat voor je kunnen betekenen :)

Niemand kan jou van de drank afhelpen...dat doe jezelf

Het enigste wat je hier kan je moeilijke ,dagelijkse, makkelijke en overwinnende en gevoelige momenten delen.

Herkenning en erkenning krijgen.

En delen is ook vaak helen.

Succes....laat het niet uit de hand lopen...

Ik ben zelf naar de huisarts geweest met mijn drankprobleem...dan gaat het balletje ook rollen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Aap,

 

Allereerst...goed dat je hier weer bent en je verhaal in alle eerlijkheid deelt.

En heel fijn te horen dat je  de verantwoording nu neemt om in elk geval

je auto te laten staan. 

Die verantwoording neem jij...en die zul je ook moeten nemen tav je drinken.

Jij bent degene die de beslissing neemt, maar je hoeft het niet alleen te doen.

Het feit dat frummers hier je aanspraken op je gedrag heeft je geholpen!

 

Ik denk echt dat je hulp moet gaan zoeken...om het patroon te veranderen.

En dat kan hier zijn, op het forum, maar ik sluit me aan bij de vorige spreker

dat de huisarts ook een goede stap kan zijn. Of misschien een mentor of zoiets

vanuit je studie.

 

Maar aap, pak het aan!

 

Succes!

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Aap,

 

Ook ik heb nog niet gereageerd. Alles is wel gezegd.

 

Wat ik eraan kan toevoegen is dit:

 

Ik heb zo vanaf mijn 20 e gedronken. Ik ben nu 65. Een leven verspild. Niet meer terug te draaien. Ook mijn hersens verzopen. Want vergeet niet wat alcohol met je hersens doet. Toch wel bekend zo langzamerhand. Google anders maar eens.

 

Jij bent nog jong en hebt nog alle kans om het anders te doen. doe het.

 

Ik heb niet genoeg aan alleen dit Forum en ga ook naar de AA. Het is fijn lotgenoten te ontmoeten.

 

Sterkte en wijsheid.

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Okay, ik reageer weer eens! Sinds mijn laatste bericht is er niet veel veranderd behalve dan dat ik ook veel cocaine ben gaan gebruiken. Ongeveer dagelijks, en dan met steeds meer alcohol. Ik rij dan ook vaak nog auto. Niet zo vaak als vroeger, maar wanneer mijn alcohol bijv. op is stap ik in de auto, neem ik een lijntje en haal ik meer drank. Maar er is goed nieuws... Ofzo.. Ik ben naar de huisarts gegaan, en daar heb ik een zeer moeilijk gesprek gehad.. Over de telefoon toen ik de afspraak maakte vroeg ze wat het onderwerp, ik stotterde en mompelde: uchuch mhhmm lchlcvrslving... sorry wat?.. alchclvrslaving.. alcoholverslaving? Ja... En zodoende... Tranen met tuiten gehuild bij het gesprek.. ze schrok van zowel het alcohol als cocaine gebruik bij mij.. en op een gegeven moment vroeg ze of mijn moeder dit wist;nee, die is bipolair en daar wil ik haar niet mee opzadelen.

Maar ik moet het haar vertellen.. volgende week donderdag heb ik een vervolg afspraak, ik heb mijn moeder gewhatsapped dat ik haar daarna zou vertellen waarom ik afgelopen maanden zo afstandelijk ben geweest.. maar hoe vertel ik haar in godsnaam dat ik verslaafd ben.. en sterker nog, hoe kan ik zorgen dat ik het zelf kan accepteren?

P.s. sorry voor ten eerste mijn afwezigheid hier en ten tweede voor mijn onzinnige gedrag :').

Het kostte mij grote moeite om dit te typen. Alvast bedankt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He aap...geen schuldgevoelens he

Schiet je niks mee op..het gebeurd je..daar kan je niks aan veranderen

En trots op jezelf zijn...wat je nu hebt gedaan

Een hele grote stap gemaakt om naar de huisarts te gaan

Nu ook al een vervolgafspraak..klasse

He...dat doe jij he...beslissen dat je dit niet wilt.

En wat je moeder betreft..eerlijkheid ben ik een voorstander van

Eerlijkheid geeft kracht...zelfrespect

Donderdag weet je meer...delen kan ook helen wezen

Go for it...je bent het waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Huttula! Mijn moeder is altijd een voorstander geweest van eerlijkheid, en ik ook.. Maar dit is wel effe een dingetje.. Ze is behoorlijk manisch depressief.. En ook een van haar beste vriendinnen is laatst overleden.. Behoorlijke tegenslagen dus! Ben ook wel blij dat ik na het gesprek met mijn huisarts doorverwezen ben voor een intake.. Ik weet echter niet of deze medische files opgevraagd kunnen worden door een toekomstige werkgever (weten jullie dat toevallig?). Maar hoe kan ik het beste mijn moeder vertellen dat ik dagelijks drugs en alcohol gebruik... ik vrees dat ze het niet kan handelen, en ik durf het eigenlijk ook niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Aap.

Als jullie eerlijk zijn hoog in je vaandel hebben

kijk dan even naar je laatste zin.

Als het durven belangrijker is dan het willen ontzien,

broed daar een tijdje op en vraag advies aan jouw arts.

Die kent je moeder misschien? Maar kan in elk geval adviseren

wat een MD patient aankan. Of een ander advies geven.

Je zit zwaar in de nesten nu en hebt hulp nodig.

De eerste stappen heb je gezet en dan verdien je het ook om

daarvan de vruchten te plukken.

Maar eerst eerlijk naar jezelf dus.

Zie je angsten onder ogen, en houd contact met hulp (ook dit forum kan dat betekenen voor je, extra)

en blijf een beetje in de actie, elke stap, hoe klein ook, is er één. Op weg naar jouw herstel. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Intake gesprek gehad, donderdag om 8 uur in de morgen (!!). Daarna naar huis gereden om weer verder te slapen :). Vervolgens weer naar mijn ouderlijk huis gereden.. toen dus verteld van mijn coke en drank verslaving.. was nogal wat, pfft. Ook verteld van de schulden die ik had opgebouwd.. incassos, niet betaalde rekeningen.. bank en creditcard schulden.. ze reageerde er beter op dan verwacht.. ze wist al wel dat er iets aan de hand was, toen de flessen wijn die ze voor gasten bewaarde (zelf drinkt ze al drie jaar niet meer) verdwenen. Maar ze wist niet wat. Ze vond het wel lastig, maar was blij dat ik het verteld had. Ze wou ook dat ik het aan mijn zussen meldde. Maar dat is nog een bridge too far denk ik.. schaamte, vanuit mijn kant vrees ik. Ook moest ik het op mijn opleiding vertellen, omdat ik daar al enige weken gemist wordt. Tsja, ze beginnen dan ook al erg vroeg met die lessen :'). Maar dat komt maandag.. Van de verslavingsexpert (of hoe je zo'n man noemt?) de tip gekregen om al op internet te kijken en zowiezo niet gelijk te stoppen met mijn avondvullende activiteiten en bezigheden als drugs en drank.. Minderen mag al wel :'). Dus daar ben ik dan al wel een beetje mee bezig.. heb het volgende voor mijzelf verzonnen, als ik elke 2 avonden een glaasje wijn minder drink. Ben ik over 2 weken al een heel eind toch? Of ga ik dan te rap? Mijn grootste struggle gaat denk ik de alcohol worden.. dit doe ik tegenwoordig vaak in combinatie met drugs, maar zonder alcohol ook vaak geen drugs.. vaak, niet altijd..

Ben wel benieuwd wat ik kan verwachten qua 'vakkenpakket'. Het wordt waarschijnlijk wekelijks een afspraak.. Hebben jullie een idee wat ik kan en mag verwachten? Ben behalve nieuwsgierig namelijk ook erg nerveus..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...